"זה היה המשחק הטוב ביותר שלנו בליגה, אבל חשוב להסתכל על המציאות שהובילה אותנו להיות מוכנים יותר". לראשונה העונה מאמן מכבי תל אביב, יורגוס דוניס, היה שבע רצון אחרי משחק ליגה. האלופה ניצחה אתמול (ראשון) 0:3 את הפועל כפר סבא בבלומפילד.
אחרי שבארבעת המשחקים הראשונים בליגה השיגה מכבי רק שלוש נקודות, היא הצליחה לחזור לעצמה בהדרגתיות. אחרי ה-2:2 מול מכבי חיפה, משחק בו פיגרה 2:0 והציגה אופי, והניצחונות הלא משכנעים על סכנין וחדרה, הגיעה נקודת המפנה האמיתית בחמישי האחרון עם התיקו היוקרתי מול ויאריאל (1:1) בליגה האירופית. דוניס פתח בו במערך של שני בלמים, אותו המשיך גם מול כפ"ס.
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ' ואנריק סאבוריט
אלכסנדר פשיץ' ואנריק סאבוריט
מחמאות לסרבי. אלכסנדר פשיץ' ואנריק סאבוריט
(צילום: עוז מועלם)
כשדוניס מדבר על הצורך להסתכל על המציאות בעיניים, הוא מסביר: "השחקנים שלי לא עשו איתי את ההכנה לעונה, וזו נקודה חשובה בעבורי כמאמן. קשה לשחק אוטומטית בהגנה ובהתקפה, בלי לקיים משחקי הכנה, במקום כל זאת הגעתי ישר למשחקי מוקדמות ליגת האלופות. אז נכון שרוב המשחקים באירופה היו טובים, אבל כשכבר חיפשנו את היציבות, הגיעה הקורונה והפסדנו הרבה שחקנים והלכנו לאחור. מאז מכבי חיפה, ששיחקנו מולה טוב ב-65 דקות, הגיעו המשחקים נגד סכנין וחדרה ששלטנו במשחק ולא יצרנו הרבה מצבים, אבל צריך לשפר עוד יותר את עצמנו ולהגיע ליציבות".
דוניס נראה מרוצה מהיכולת ההתקפית ויצירת המצבים של נגד כפ"ס: "אם נמשיך לשחק בדרך הטובה עם הרוח הנכונה והתנועה הנכונה, אז אני אופטימי. אני שבע רצון כי ייצרנו יותר מצבים, היינו יותר יצירתיים וקצב המשחק היה טוב יותר".
5 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
מרוצה. יורגוס דוניס
(צילום: עוז מועלם)
מעבר לשיפור ביכולת ההגנתית ונטישת מערך שלושת הבלמים, השיפור המשמעותי בא מהצד ההתקפי ובעיקר מי שנראה כבינגו, אלכסנדר פשיץ'. "מאז ראדה פריצה לא היה לנו באנקר כזה בהתקפה, הוא חלוץ ענק", אמרו שחקנים במכבי אחרי החשש במועדון כי מאחר שלא שיחק בעשרת החודשים האחרונים יתקשה לחזור לכושר. פשיץ' כבש שער שני בבלומפילד בתוך שלושה ימים, אחרי השער שלו מול ויאריאל, ואתמול הוא גם הבקיע עם העקב.
"הניצחון בליגה חשוב יותר מהתיקו נגד ויאריאל. הגענו הפעם להרבה מצבים, צריך יותר ביטחון ולנסות להבקיע בכל משחק", אמר החלוץ הסרבי. "כשאתה מגיע אחרי תוצאה טובה באירופה, זה נותן לך כוח גם בליגה. הכי חשוב עכשיו זה המשחק בטורקיה (מול קרבאך) בחמישי".
5 צפייה בגלריה
פשיץ' כובש עם העקב
פשיץ' כובש עם העקב
פשיץ' כובש עם העקב
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
מי שעוד הציגו יכולת מצוינת היו יונתן כהן עם שער ושני בישולים וטל בן חיים, שמתחיל לחזור לעצמו. "יונתן כהן צריך לשמור על יציבות, אם זה מה שנקבל ממנו בכל משחק, אנחנו על הגל", אמרו במועדון.
דן גלזר, שלא שיחק נגד כפ"ס בשל הפציעה באיזור העין, עלול להחמיץ גם את המשחק בליגה האירופית. הקבוצה תצא ביום רביעי לאיסטנבול, כשניצחון על האזרים עשוי לעלות אותה כבר בליל חמישי לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. אחרי ארבעה מחזורים היא מדורגת שנייה בבית 9 עם שבע נקודות, סיבאספור הטורקית עם נקודה אחת פחות. ויאריאל ראשונה עם עשר.

קיזיטו: "היינו הפעם פחות טובים"

אחרי הניצחון על מכבי חיפה התיאבון בהפועל כפ"ס נפתח, אבל מכבי ת"א הייתה גדולה עליהם. ההפסד 3:0 אמנם גרם לאכזבה, אבל התקבל בהבנה. "מכבי ת"א זו לא הליגה שלנו, נקווה להביא את הנקודות מול קבוצות ברמה שלנו", אמרו במועדון, ומכוונים למשחק ביום ראשון מול הפועל חדרה.
מי שהיה מצוין בניצחון על מכבי חיפה ואתמול פחות טוב, הוא החלוץ האוגנדי לוואגה קיזיטו שגם החמיץ שער רגע לפני שקבוצתו ספגה את הראשון. קיזיטו: "לצערי הפסדנו היום. היינו הפעם פחות טובים, מקווה שנגיע מפוקסים למשחק הבא". קיזיטו התייחס לתלות בו: "נכון, יש עליי לחץ, אני תמיד רוצה לנצח, לא חשוב אם אני טוב או לא, קודם כל רוצה לנצח".
5 צפייה בגלריה
לוואגה קיזיטו בועט, שחקני הפועל ת"א משקיפים
לוואגה קיזיטו בועט, שחקני הפועל ת"א משקיפים
לוואגה קיזיטו
(צילום: עוז מועלם)
קיזיטו חזר לא מזמן לקבוצה אחרי ששיחק מול דרום סודן במוקדמות גביע אפריקה לאומות: "זה היה פנטסטי לייצג את אוגנדה. הייתה לנו בסך הכל הופעה טובה וניצחנו במשחק אחד. מקווה שנמשיך לצבור הישגים במפעל".
למאמן עמיר תורג'מן יש שבוע כדי להכין את הקבוצה למשחק החוץ מול הפועל חדרה: "היה שבוע לא קל, עברנו אותו בצורה די טובה עם ניצחון על מכבי חיפה. מכבי ת"א הייתה גדולה עלינו, אנחנו חוזרים לשחק מול קבוצות ברמה שלנו. מול הפועל חדרה נצטרך להיראות הרבה יותר טוב ולקחת את הנקודות".