"הייתי לחוץ אחרי שהתברר שיש שחקנים בקבוצה שנמצאו חיוביים", סיפר קשר שחטאר דונייצק מנור סולומון אחרי שנחת בגלזגו והצטרף לשאר שחקני הנבחרת המתכוננת לקראת המשחק הגורלי מול סקוטלנד ביום חמישי (21:45) בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו.
"חיכיתי לתוצאת הבדיקה השנייה שעשיתי, וברגע שראיתי ששוב התקבלה תשובה שלילית, ישר הבנתי שאוכל לטוס לסקוטלנד. היה לי ברור שלא אוותר בשום אופן על המשחק הכי חשוב של הנבחרת בעשורים האחרונים, עכשיו צריכים לנצח וזה אפשרי".
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
"היה לי ברור שלא אוותר על המשחק". מנור סולומון
(צילום: ראובן שוורץ)
עד לשעות הצהריים בבית המלון של הנבחרת בגלזגו היה לחץ גדול בזמן שהמתינו לתוצאת בדיקת הקורונה של סולומון באוקראינה, כשווילי רוטנשטיינר כבר שבר את הראש לקראת אובדן של שחקן הרכב רביעי. אולם אז התקשר סולומון והודיע לאנשי הנבחרת כי הוא שלילי ומיהר לעלות על טיסה לסקוטלנד, זאת אחרי שטיסת הבוקר שלו בוטלה.
בנבחרת מחשיבים אותו לשחקן הטוב ביותר בשני המשחקים האחרונים נגד סקוטלנד וסלובקיה ובונים עליו לקראת המשחק בעוד יומיים.
שחקני הנבחרת קיימו אמש, בהתאם לפורמט אופ"א, בדיקת קורונה והיום יתקבלו התשובות. וגם לקראתן יש לחץ מחשש שיש שחקנים שעלולים לקבל תשובות חיוביות, זאת אחרי שרוטנשטיינר כבר איבד שני שחקני הרכב משמעותיים שנמצאו חיוביים לקורונה, דור פרץ וטאלב טואטחה.
2 צפייה בגלריה
ביטון וכריסטי במאבק על הכדור
ביטון וכריסטי במאבק על הכדור
סיכוי נמוך שיהיה כשיר. ביטון
(צילום: רויטרס)
הסיכויים של ניר ביטון לשחק מחרתיים אינם גבוהים בשל פציעה בקרסולו, אולם המאמן הלאומי ביקש שיגיע לבית המלון. ביטון עובר טיפולים בניסיון להכשירו וייתכן שאף יקיים אימון חלקי היום.
לאימוני הנבחרת הצטרפו אמש ערן זהבי, שהגיע ישירות מהולנד אחרי ששיחק עם איינדהובן בבכורה שלו בליגה ההולנדית, חאתם אל-חמיד וג'ואל אבו-חנא שהגיע מאוקראינה.
בשל ההיעדרויות יהיו מספר שינוים בהרכב. אייל גולסה צפוי לפתוח במקום פרץ, אבו-חנא או סאן מנחם בעמדת המגן השמאלי ודגני, ייני או טהא במרכז ההגנה בהנחה שביטון לא יכול לשחק, יחד עם איתן טיבי ואל-חמיד. אמש לא תורגל הרכב והוא יתרוגל באימון הערב.