"באחד האירועים אורן המנכ"ל הגיע, סגר מאחורי את הדלת באצטדיון והתקרב אליי כשהיד שלו בתוך המכנסיים שלו. הוא אמר לי שאם אני לא רוצה שמי שלא צריך לדעת יידע על הפרשה שלי עם אחד השחקנים הנשואים במועדון, אז קדימה, אני יודעת מה אני צריכה לעשות". כך העידה במשטרה המתנדבת הצעירה מהפועל חיפה, שהגישה תלונה נגד המנכ"ל אורן שטרלינג על עבירות מין שביצע בה לטענתה.
הפרשה התפוצצה לפני שבועיים וחצי, כאשר הצעירה פנתה למשטרה והגישה תלונה נגד שטרלינג (47). לטענתה, המנכ"ל גילה כי היא מנהלת רומן עם אחד השחקנים במועדון, ואיים עליה כי אם לא תיעתר לבקשותיו המיניות הוא יחשוף את דבר הרומן. בעקבות התלונה נעצר שטרלינג בשבוע שעבר, מעצרו הוארך בשלושה ימים, וביום ראשון השבוע הוא שוחרר בתנאים מגבילים. אמש בחצות הותר שמו לפרסום.
3 צפייה בגלריה
אורן שטרלינג
אורן שטרלינג
אורן שטרלינג
(צילום: עוז מועלם)
במשך שעות ארוכות ישבה המתלוננת מול החוקרים וסיפרה על מה שעברה לטענתה. "הוא התכוון שאעשה בו מעשים מגונים, הבנתי מה הוא רוצה", העידה במשטרה. "יצאתי מהחדר בלי להגיב כל כך, ואז היו שבועיים של שקט, לא שמעתי ממנו כלום. באמת חשבתי שזה נגמר ודי, אבל הוא ניצח. אני החלשה, הוא החזק. הוא ניצל אותי ללא הפסקה".
המתלוננת תיארה לחוקרים מקרה אחר בין השניים שהתרחש לטענתה באצטדיון סמי עופר: "אני רואה את הדלת נפתחת ואורן עומד בכניסה של השירותים. קפאתי, הייתי בהלם. הוא בן אדם מאוד חזק, אימתני, מפחיד, המבט שלו מאיים. ידעתי שאני גמורה, פחדתי ממנו. הוא פשוט הוריד את המכנסיים ודרש ממני לקיים איתו יחסי מין. זה היה נורא, לא הפסקתי לבכות. אני זוכרת שכל כך נגעלתי, לא הפסקתי למרר בבכי".
3 צפייה בגלריה
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
(צילום: ארז חיים)
עוד סיפרה: "אני מתנדבת צעירה והוא ניצל את החולשות שלי, הוא צילק את חיי. כשעיכלתי את הכל, הבנתי שזה לצאת החוצה או להתאבד. הנפש שלי לא תחזור להיות מה שהייתה. אני לא ישנה בלילות, אני לוקחת כדורי הרגעה, כדורי שינה, יש לי התקפי זעם, המשפחה ועורכי הדין שלי מנסים לעזור לי, אני גמורה".
עורכי דינה של המתלוננת, משה גלעד וזיו גלעד, מסרו: "בתורה משווים עבירת אונס לרצח, ובצדק כך. במקרה שבפנינו החשוד רצח לטענת המתלוננת את נפשה. לא כיוון שזינק עליה מבין השיחים בחושך, אלא דווקא מכיוון שהיה מקורב אליה מתוקף היותו מעבידה והממונה על פרנסתה ועתידה המקצועי. החשוד ניצל את קרבתו למתלוננת וסמכויותיו כלפיה וידע את חולשותיה, ובמשך תקופה ארוכה עינה את נפשה באמצעות סחיטת יחסי מין. רק תעצומות הנפש שלה ושל משפחתה גרמו לה לקום מן ההריסות".
3 צפייה בגלריה
עו"ד זיו גלעד
עו"ד זיו גלעד
עו"ד זיו גלעד
( צילום: ארז חיים)
מאז התפוצצה הפרשה הכחיש שטרלינג בתקיפות את החשדות נגדו. מקורבים למנכ"ל טענו כי "מדובר בגרסת שווא שנובעת מכך שהוא לא בחן את מועמדותה למשרה במועדון". לטענת פרקליטיו, עו"ד רענן עמוסי ועו"ד מורן סעדון, "בידינו ראיות שסותרות את גרסת המתנדבת ויחשפו את שקריה". בנוסף מסרו פרקליטיו כי "בקרוב תצא הודעה מסודרת על גרסתו".
שטרלינג מונה לתפקיד בשנת 2017, ומאז נחשב ליד ימינו ואיש סודו של הבעלים יואב כץ. הוא אוהד מושבע של הקבוצה מילדותו, ובהמשך שימש כמזכיר המועדון ומנהל מחלקת הנוער בתקופת פירוק הקבוצה. גורמים במועדון סיפרו כי הבעלים מאוכזב מהפרשה ולא פסלו את האפשרות שהמנכ"ל יוצא לחופשה כפויה. "אני לא המשטרה ואני לא יודע דברים מעבר למה שכולם יודעים", הגיב כץ, "נחכה לתוצאות החקירה".