קבוצות הכדורגל המקצועניות בישראל יחלו בשבוע הבא במבצע החיסונים של שחקניהן ואנשי הצוות, כפי שפורסם ב-ynet. המבצע יתקיים באחריות בלעדית של כל קבוצה ולא באופן מרוכז על ידי המינהלת.
"לאחרונה עקב עליית התחלואה בקרב הקבוצות, אנו חווים קשיים אדירים בקיום משחקי הליגה", נאמר במכתב שנשלח מהמינהלת לקבוצות. "לצערנו למרות הכללים הנוקשים שהחלנו על עצמנו, מספר קבוצות חוות התפרצויות של המחלה אשר גורמות להפסקת פעילות זמנית, דחיית משחקים ואף עשויות לסכן את קיום וסיום העונה וזאת לאחר המאמצים הכבירים והמשותפים שכולנו משקיעים לקיום הליגות ולהבאתן לסיום ספורטיבי בעונה מורכבת וקשה זו. לאחר שמשרד הבריאות פתח את האפשרות להתחסן לכלל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה העברנו שאלונים וסקרים ביחס לפוטנציאל המתחסנים הנוכחי בקרב הקבוצות וקיימנו שיחות רבות עם ראשי הקבוצות בנושא. לאחר קבלת התשובות וניתוח הנתונים עולה כי האופן היעיל ביותר לביצוע החיסונים הינו תיאום עצמאי של כל קבוצה דרך קופות החולים בסמוך למקום מגוריו של המתחסן (ולא ביצוע כלל החיסונים במקום מרוכז)".
2 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ' מכשיל את מתן חוזז
בוגדן פלאניץ' מכשיל את מתן חוזז
מכבי תל אביב מול מכבי חיפה. יוכלו לצאת מהבידוד?
(צילום: עוז מועלם)
על פי ההודעה הרציונאל מאחורי ההחלטה הוא שבאופן זה, כל קבוצה תוכל לשלוט ולנהל את הליך החיסונים של שחקניה ואנשי הצוות ולחלק את ימי החיסונים ביחס למועדי משחקי הקבוצה ובאופן זה להימנע מהיעדרות שחקנים במקרה של תופעות לואי לאחר ביצוע כל אחד משני החיסונים. במינהלת הזכירו לקבוצות כי רק כחודש לאחר ביצוע החיסון הראשון אפקטיביות החיסון ודירבנו אותן למהר ולהתחיל את תהליך החיסונים.
במכתב שנשלח לקבוצות הייתה גם התייחסות לנושא הבידוד הביתי שנכפה על השחקנים ואנשי הצוות, ולהבדל בין מתחסנים לאלו שיבחרו שלא להתחסן, אם יהיו כאלה: "אנו נמצאים בשיחות עם ראשי משרד הבריאות על המשך יישום פרוטוקול ניהול הליגה תחת נגיף הקורונה, ובהחלט יתכן מצב כי עם הפחתת התחלואה ולאחר הערכת מצב מחודשת, שחקנים ואנשי צוות אשר יהיו בעלי 'תו ירוק' יזכו לפטור מהבידוד הביתי אשר הינו חובה כיום לכל השחקנים והצוותים המקצועיים וזאת לעומת מי שיבחר לא להתחסן (וזאת למעט כמובן מי שיציג אישור רפואי שאין ביכולתו להתחסן)".
2 צפייה בגלריה
השחקנים באימון
השחקנים באימון
אימון בית"ר ירושלים המצומצם. "קושי להביא את הליגה לסיום"
(צילום: בית"ר ירושלים)