בעקבות חשיפת ynet על כך שהמאמן המנטלי של נבחרת ישראל, מרקוס רוגן, טס בשבוע שעבר לחו"ל למרות שנמצא חיובי בבדיקת קורונה, בהתאחדות לכדורגל שוקלים לתבוע אותו בטענה של פגיעה במוניטין ובשמם הטוב.
עוד לפני ההמראה למשחק מול סלובקיה בשבוע שעבר, יו"ר ההתאחדות אורן חסון, הודיע למאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר, כי רוגן עזב את ישראל למרות שנמצא חיובי לקורונה והוסיף: "אתה יכול למסור לו שהוא כבר לא חוזר לארץ". רוגן אינו מוגדר כעובד ההתאחדות, אלא כאחד שמקבל שכר יומי ובשל התנהלותו הוא כבר לא ימשיך לתת שירותים לנבחרת. בחודש הבא הוא כמובן לא יזומן למשחקים מול סקוטלנד וצ'כיה בליגת האומות. "הוא סיים את תפקידו בכדורגל הישראלי", הסביר גורם בהתאחדות.
3 צפייה בגלריה
מרקוס רוגן
מרקוס רוגן
מרקוס רוגן. בהתאחדות זועמים (צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
3 צפייה בגלריה
מרקוס רוגן נושא את דגל אוסטריה
מרקוס רוגן נושא את דגל אוסטריה
רוגן נושא את דגל אוסטריה בטקס הפתיחה באולימפיאדת לונדון 2012
(צילום: getty images)
בהתאחדות שקלו תחילה לפרסם בהודעה לתקשורת את סיבת העזיבה של רוגן, אך התחרטו. "הוא עשה נזק מטורף לתדמית של הכדורגל הישראלי", הוסיף גורם בכיר בהתאחדות. "מי שהיה מדליסט אולימפי, הגיע כמי שאמור להיות מאמן מנטלי כבחירה אישית של רוטנשטיינר, יודע שהוא חיובי לקורונה, בורח מבית המלון מבלי לעדכן ועולה על שתי טיסות - זה לא יעבור בשקט".
מעבר לבדיקה מול היועצים המשפטיים של ההתאחדות בנוגע להגשת תביעה אזרחית נגד רוגן, כבר התקבלה החלטה עקרונית לקנוס אותו. רוגן מקבל 700 אירו ליום במסגרת הנבחרת, כלומר במקרה של ההתכנסות האחרונה מדובר בכ-7,000 אירו. "הוא היה 'טיפוס' מהרגע הראשון", אמרו בהתאחדות, שניסתה ליצור קשר עם רוגן, אך ללא הועיל. "זה היה מינוי של רוטנשטיינר ולא רצינו להתערב לו".
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
עדכן את רוטנשטיינר. חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
שחקנים ואנשי הנבחרת לא ממש התחברו לרוגן בשל התנהלותו במהלך ההתכנסויות, אחרי ששחקנים נחשפו לפרסום בעניינו הם אמרו: "מי שאמור היה להיות מאמן מנטלי, ביצע עבירה חמורה. אנשים פה נזהרו, מי שטיפה לא הרגיש טוב היה אחראי שלא להתקרב לאחרים, הצוות הרפואי של הנבחרת ניהל את זה מצוין ואז מגיע רוגן ומסכן מאות אנשים. בושה".
במהלך הקריירה כשחיין היה רוגן מעורב בלא מעט שערוריות. ב-2012 הוא אמר: "יש סיבה טובה למה לספורטאים הגדולים אין הרבה בראש, אחרת זה היה מפריע להם. זה יתרון גדול שאתה לא מסוגל לחשוב". לפני המשחקים האולימפיים בריו הוא התייחס להשעיית הספורטאים הרוסים בעקבות שערוריית הסמים ואמר: "אני תוהה אם פוטין מ*ץ לאחד האנשים בוועד האולימפי". שערורייה נוספת התרחשה לאחר שרוגן נכשל באליפות העולם ברומא 2009. כשבילה בדיסקוטק מקומי הוא הוכה על ידי ארבעה אנשים. לאחר שנזרק מהמקום הוא ניסה לשוב אליו, אבל אז הוכה קשות ונלקח לטיפול בבית החולים. בעיתון האיטלקי "איל מסג'ארו" נכתב אז שהוא רקד שיכור במרכז הרחבה כשבקבוק שבור בידו.
את תגובת רוגן לדברים לא ניתן היה להשיג.
פורסם לראשונה: 06:59, 19.10.20