מינהלת הליגות בכדורגל ניסתה ליזום בימים האחרונים, בשל המצב הביטחוני והעימותים בין ערבים ליהודים ברחבי ישראל, סרטונים מפייסים מצד קבוצות בליגת העל, אולם נתקלה בסירוב מהדהד.
המטרה הייתה להפיץ דרך הקבוצות מסרים מפייסים לאור האירועים האחרונים, אולם כל הקבוצות, לטענת אנשי המינהלת, סירבו בשל הרגישות והחשש מתגובת הקהל שלהם לסרטונים מסוג זה. "פנינו לקבוצות ולדוברים, אבל הם חששו מזה", סיפר מנכ"ל המינהלת, ניקולס לב. "בכל קבוצה בליגה הלאומית או בליגת העל יש שחקנים ערבים ויהודים. שחקן כדורגל לא בהכרח פוליטיקאי או מבין בפוליטיקה, והרבה פעמים לא רוצה להיות מנהיג. צריך היה לצאת במסרים של 'נחיה ונשחק פה ביחד'".
2 צפייה בגלריה
הקבוצות בליגת העל סירבו לבקשת המינהלת
הקבוצות בליגת העל סירבו לבקשת המינהלת
הקבוצות בליגת העל סירבו לבקשת המינהלת
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל המינהלת, ניקולס לב
מנכ"ל המינהלת, ניקולס לב
מנכ"ל המינהלת, ניקולס לב
(צילום: יונתן בלום)
מתברר כי גם משרד התרבות והספורט ניסה לקדם פרויקט כזה, כולל צילום של ספורטאים בעיר לוד, אולם גם זה לא יצא לפועל. זאת מאחר ששחקנים וקבוצות חששו לשתף פעולה.
הקבוצה היחידה שהעבירה מסרים מפייסים בסרטון הייתה מכבי נתניה, גם בבני סכנין נעתרו לראיונות עם שחקנים שיעזרו להרגעת הרוחות. זאת בניגוד לפוסטים שהעלו שחקנים רבים מליגת העל ברשתות החברתיות, או דרישת בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, להיות יותר קיצוניים בתקיפה בעזה.
הקבוצה שכן הסכימה לפרסם סרטון של פייסנות: מכבי נתניה
בזמן שבמינהלת לא הצליחו לשכנע את המועדונים השונים לעלות בחשבונות הרשמיים שלהם סרטונים מפייסים, בפרויקט של הנבחרת לאחריות חברתית דווקא כן הצליחו להביא שחקנים ממכבי ת"א, בית"ר ירושלים ובני סכנין.
אגב, במכבי חיפה דרשו מעומר אצילי להוריד את הפוסט שהעלה עם ביקורת כלפי חוסר התגובה של שחקני המגזר הערבי בנוגע למצב והעלו מסר מפייס מצד נשיא המועדון, יעקב שחר.