הנה הסיפור מאחורי הקלעים שמתעד כיצד יצא לפועל המהלך המנצח של מכבי ת"א ב-1:2 על מכבי חיפה, אולי שובר שוויון של עונה שלמה. כל זאת בתוספת הזמן של משחק העונה, כשהאלופה ניצלה טעות בקבלת ההחלטות של ברק בכר. מיד אחרי שמאמן מכבי חיפה החליט להכניס בתוספת הזמן את טאלב טואטחה, מיהר אייל גולסה לעברו של מתן חוזז ואמר לו: "טואטחה קר, רוץ עליו ואני מוסר לך". מסירה שבסופו של דבר הובילה למהלך המכריע של מתן חוזז.
כבר בהתקפה הבאה, גולסה מיהר למצוא את חוזז, שעבר בקלות את המגן, ובדיעבד הוביל למהלך המנצח אחרי שבוגדן פלאניץ' הכשיל אותו ברחבה. אלכסנדר פשיץ' כבש מהנקודה הלבנה והפער בפסגה צומק לחמש נקודות בלבד.
5 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ' מכשיל את מתן חוזז
בוגדן פלאניץ' מכשיל את מתן חוזז
הרגע ששינה את העונה? פלאניץ' מכשיל את חוזז
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
החגיגות של שחקני מכבי ת"א. "יש לנו אופי"
(צילום: עוז מועלם)
"נכון שבמחצית הראשונה מכבי חיפה הייתה טובה יותר מאיתנו, אבל לא היינו מסודרים כי חסרו לנו חמישה שחקני הרכב", אמרו במכבי בסיום. "בוא ונראה את מכבי חיפה מגיעים מולנו בלי חצי הרכב. זה רק מראה את גודל הניצחון. היינו בלי דור פרץ ויונתן כהן, ומהספסל עולים דן גלזר, פשיץ' ואנדראה ז'ראלדש".
"אתם חבורה של גברים", אמר לשחקנים המאמן פטריק ואן לוון עם השריקה לסיום. ההולנדי כבר השיג 16 נקודות מ-18 אפשריות עד כה, ואיפשר לחניכיו לחגוג בחדר ההלבשה. "אנחנו מכבי, מי הם בכלל? כל השבוע כולם דיברו רק כמה חיפה תנצח. שכחו שיש פה אופי שאין בשום מקום בכדורגל הישראלי", הם דיברו ביניהם.
5 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
"קיבלנו חיזוק משמעותי". ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
"כשיש לך שחקנים ווינרים ו-ותיקים כמו שרן ייני, גולסה ואיתי שכטר, זה משהו שעם כל הכבוד לכישרון או יכולות, אין במכבי חיפה. זה היתרון הגדול שלנו", אמר אחד משחקני מכבי ת"א, שגם לא שכח לעקוץ את האיש הקודם על הקווים, יורגוס דוניס. "אין מה להשוות בין המאמנים, זה הוביל לפער הגדול בליגה. אין מה להשוות בכל הקשור לקצב האימונים, הטקטיקה. קיבלנו חיזוק משמעותי, נקווה שזה יימשך כך".
מי שזכה למירב המחמאות היה מתן חוזז, ששיחק עד אתמול רק 89 דקות. דווקא במשחק העונה סיפק שני רגעים גדולים, הבישול לטל בן חיים והמבצע האישי שהוביל לפנדל בתוספת הזמן. "אמרנו מראש שעם כל הכבוד ליונתן כהן, אין פה שחקנים שהם מעל המועדון. חוזז הוא כוכב כדורגל שנשכח מאחור ונגד מכבי חיפה הציג בדיוק את מה שהוא יודע", אמרו במועדון.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
"אין פה שחקנים שהם מעל למועדון"
(צילום: עוז מועלם)
גם פשיץ' קיבל מחמאות על האחריות שלקח עם בעיטת הפנדל, אחרי שנכנס רק בדקה ה-80 לכר הדשא. מתברר כי הסרבי הציע דווקא לגולסה לבעוט. "ראיתי שהוא ניגש לרחבה ושאלתי אם הוא רוצה לקחת את הבעיטה, הוא אמר לי שאני אעשה זאת", סיפר פשיץ'. "הייתי על הספסל כי לא התאמנתי בימים האחרונים, גם באימון הבוקר עוד הרגשתי את השריר". על הניצחון הדרמטי, הוא הוסיף: "הראינו אופי מהרגע הראשון. ראיתי על המגרש את הפנים של השחקנים והבנתי כמה רוצים לנצח ולהתקרב לחיפה. עכשיו זה מינוס חמש נקודות, ויש זמן. אנחנו מכבדים את חיפה, קבוצה טובה, אבל אני מאמין בשחקנים שלי. חושב שיש אפשרות, ולא רוצה להגיד בטוח, לעשות משהו העונה, אבל צעד אחר צעד".
ואן לוון, שניצח את משחק העונה הראשון שלו כמאמן, סיפק זווית מעניינת. "החילופים במחצית השנייה שינו את מצב הרוח של השחקנים, הם פתאום האמינו", אמר ההולנדי והתכוון בעיקר לכניסה של דן גלזר ששינתה את המשחק. "התחלנו לא טוב את המשחק, ניסינו לדבר עם השחקנים, להבין מה קורה והיינו טובים יותר במחצית השנייה. גלזר ארגן את המשחק שלנו, אבל לא רק האופי שלנו ניצח, היינו טובים יותר בכדורגל".
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
הציע לגולסה לבעוט. פשיץ' אחרי הפנדל הדרמטי
(צילום: עוז מועלם)
במכבי מתכוננים לקראת שבוע באר-שבע, משחק הליגה בשני והגביע בשבת, כשבכל מקרה יונתן כהן, שסובל ממתיחה בשריר הארבע ראשי, לא יהיה כשיר. לעומתו, פרץ, גלזר וז'ראלדש יחזרו ל-11. אגב, מבחינת חיזוק - בקולומביה פורסם שמכבי ת"א מעוניינת בקשר הצ'יליאני של אמריקה דה קאלי, רודריגו אורנייה.
בין הספסלים של מכבי ת"א ומכבי חיפה נרשמה מתיחות גדולה, בעיקר כשמנהל הצהובים יואב זיו התנפל לעבר הספסל הירוק כשהשחקנים לא עצרו את המשחק אחרי פציעתו של עדן קארצב. "אפסים", הוא צרח לעברם, כשבכר התעמת מילולית עם אנשי מכבי ת"א.