הוועדה להעברת זכויות סיימה את ישיבת הזום עם הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג, נציגי המועדון ויועציו המשפטיים, בנושא הסכם השותפות עם השייח חמד בן ח'ליפה.
השייח עצמו השתתף בישיבה יחד עם נציגיו והציג מסמכים המעידים על הון בסך של 2.5 מיליארד דולר. עם זאת, בהתאחדות נותרו סקפטיים באשר לנתונים. הוועדה ביקשה מהם להמציא מסמכים נוספים ובימים הקרובים תגיש רשימת הבהרות הנוגעת לנושאים שעלו בדיון. לאחר העברת כל המידע הנדרש, ייקבע תאריך לפגישת המשך של הוועדה. חוגג: "השייח יאושר במאה אחוז ויהיה שותף שלי".
2 צפייה בגלריה
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
(צילום: עוז מועלם ופרטי)
חברי הוועדה הם: השופטת בדימוס נורית אחיטוב, מנכ"ל ההתאחדות רתם קמר, יו"ר בקרת התקציבים סיגלית סייג, טל בראל, ופרופסור דניאל מור.
עוד לפני הדיון הבוקר, הרשות לבקרת תקציבים שכרה שתי חברות חקירות בינלאומיות על מנת לבחון את עסקת השותפות. הרשות לבקרה ביצעה בתקופה האחרונה בדיקת נאותות ובחנה את מדד העושר של בן ח'ליפה, שהתחייב בהסכם להעמיד לרשות בית"ר 300 מיליון שקל. "אין תקדים לרכישת בעלות על חצי מועדון בכדורגל הישראלי בסכומים כאלה", אמרו גורמים ברשות לבקרה, ולכן נעשו בדיקות קפדניות דרך חברות בינלאומיות בניסיון לאמוד את עושרו של השייח'.
2 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
הבדיקות לגבי השייח' לא היו רק כלכליות. אנשי ההתאחדות, שהגיעו לאמירויות כדי לחתום על הסכם שיתוף הפעולה עם ההתאחדות המקומית, ניסו גם הם לאסוף מידע על השייח' אבל לדבריהם לא קיבלו תשובות ברורות. בבית"ר סירבו להגיב, אבל גורם במועדון טען: "העסקה תאושר ותצא לפועל, אין לנו שום ספק בכך וזה יקדם את המועדון בענק".