אחרי הסיכום בין הפועל באר-שבע לדור מיכה על חוזה לשלוש שנים, כפי שנחשף ב-ynet, ביממה האחרונה נוצרה מתיחות בין מחזיקת הגביע והאלופה מכבי תל אביב ונתק בין הקשר שגדל במועדון והאקסית שלו.
מתברר כי אחרי הסיכום עם באר-שבע, פנה מיכה למכבי ת"א בבקשה כי לא ידרשו מבאר-שבע דמי השבחה, המוערכים בכמיליון שקל. על פי התקנון, מעבר בעיתוי כזה, כלומר התחנה הראשונה בליגה הישראלית מצדו של מיכה אחרי שלא עברה לפחות שנת הפסקה מהעזיבה שלו לאירופה, אמורה מכבי ת"א לקבל דמי השבחה.
2 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
מכבי ת"א לא מוכנה לוותר על דמי ההשבחה. דור מיכה
(צילום: עוז מועלם)
אולם הקשר הבהיר דרך נציגיו לאנשי מכבי כי בלאו הכי בעוד חודשיים מסתיימת העונה בקפריסין, שלאחריה הם לא יקבלו את דמי ההשבחה, ולכן אחרי שהוחלט לשחררו באופן חד צדדי עוד לפני תחילת החקירה בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", ביקש להתחשב בו ולוותר על הסכום.
בבאר-שבע הרגישו כי אחרי שכבר סיכמו עם מיכה, במכבי מתעקשים במכוון. "אחרי ההצלחה הגדולה שלנו עם מהראן ראדי הם יעשו הכל כדי לטרפד כל מהלך מהם אלינו", טענו בבאר-שבע. "ברור שזה דווקא. כבר סיכמנו עם מיכה, אז מה הבעיה? בעוד חודשיים הם לא יקבלו כלום, למה לתקוע את זה?". במכבי סירבו להגיב.
המהלך גם חשף נתק בין מיכה למכבי ת"א. "מילא החליטו לזרוק אותו בלי להגיב יותר מדי, כשהוא שולח לגולדהאר הודעות, אבל למה עכשיו להרוס עסקה אחרי שהוא סיכם?", ביקרו בסביבתו של קשר אנורתוסיס.
למרות שנותרו רק חודשיים לסיום העונה בקפריסין, מיכה רוצה לחזור מיידית לישראל ולחתום בב"ש, בין היתר בשל הגישה של מאמנו טימור קצבאיה. מעבר לעניין דמי השדרוג מול מכבי, מיכה גם צריך לקבל את השחרור מקבוצתו הקפריסאית, כשרק בקיץ יש לו סעיף יציאה בסך 100 אלף אירו. אלונה ברקת הודיעה שהיא מוכנה לשלם את דמי השחרור לקפריסאים באופן מיידי.
2 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
מוכנה לשלם את דמי השחרור לאנורתוסיס. אלונה ברקת
(צילום: ראובן שוורץ)
אם הסיכום שכבר הושג לא יוכל לצאת לפועל עד לסיום מועד ההעברות בחמישי הקרוב, מיכה יצטרף לבאר-שבע רק בקיץ.
"מיכה הוא שחקן שובר שוויון מבחינתי", הבהירה בסוף השבוע ברקת בשיחות סגורות. "כחברה אנחנו צריכים לדעת גם לסלוח ולתת הזדמנות שנייה. ברור לי שישפטו אותי אחרת כבעלים אישה, אבל שלמה עם עצמי בנוגע להבאה של מיכה".
מדובר בחוזה לשלוש שנים בו מיכה ירוויח כ-275 אלף דולר לעונה, כששחקן ההרכב הקבוע של פמגוסטה כבר ירד לספסל במשחק הליגה ביום שבת בתיקו המאופס נגד אא"ק לרנקה וכלל לא שולב.
עוד מתברר כי בבאר-שבע כבר הכינו נוסח התנצלות ישיר לקראת החתימה של מיכה על עניין פרשת הקטינות, שנסגרה מחוסר אשמה ואף פעילות חברתית שהוכנה בנושא.