הרבה טלטלות עברו על בית"ר ירושלים בחודשים האחרונים. לצד הקושי המקצועי, העסקה של מכירת 50% מהמועדון לשייח חמד בן חליפה מדובאי עוררה קולות חדשים ישנים ביציע. כעת, יו"ר המועדון ואולי הסמל הבית"רי הגדול ביותר - אלי אוחנה, הגיב למתנגדי העסקה.
"אני חלק מבית"ר ירושלים והיא חלק ממני כבר עשרות שנים. כשחקן, כמאמן וכיו"ר, אבל לפני הכל כאוהד", פתח אוחנה במכתב שפרסם המועדון. "עוד לפני חתימת העסקה היה ברור לכולם שבית"ר צריכה לנקות את התדמית הגזענית שדבקה בה על מנת להתקדם. הסבלנות והסובלנות נגמרה, הזמנים השתנו והמועדון חייב לחשוב על הדרך הנכונה לשמור על העוצמה שלו ולהתחרות ברמות הגבוהות".
5 צפייה בגלריה
לפני ההמראה לדובאי. ברוש, חוגג ואוחנה
לפני ההמראה לדובאי. ברוש, חוגג ואוחנה
"קודם כל אני אוהד". אוחנה עם חוגג וברוש
(צילום: עוז מועלם)
"אני חייב לציין שקיבלנו יחס של מלכים", המשיך. "אנחנו יודעים שהרוב המוחלט של האוהדים תומך בעסקה. יש חלק קטן שזה מפריע לו, ונדע לקבל מחאות חוקיות ולא גזעניות. אני שומע הרבה על עקרונות וזהות, אבל אף אחד לא יכול ללמד אותי מה זה, זה ה-DNA שלי. כולי תקווה שכולם יבינו את המהלך, ובאותה נשימה אני מבטיח שנהיה חזקים ונתמודד עם כל מי שינסה לחבל לנו בדרך".
אוחנה סיכם: "ספגתי בימים האחרונים הודעות נאצה ותגובות מכוערות מכאלה המכנים את עצמם 'אוהדי בית"ר' שבאים ללמד אותי מה זה המועדון. זה לא מפחיד אותי, אמשיך לחשוב ולעשות אך ורק לטובת המועדון, ואעשה את הדברים אותם אראה לנכון קודם כל כאדם ובן אנוש, הרבה מעבר לכדורגל".
5 צפייה בגלריה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
"קיבלנו יחס של מלכים"
(צילום: בית"ר ירושלים)

ניצחון ראשון אחרי חמישה מחזורים, בית"ר ברחה מהקו האדום

"זה היה קשה, בלי כדורגל גדול, אבל עם המון לב ומחויבות", הודה מאמנה של בית"ר ירושלים, שי ברדה, לאחר הניצחון אמש (חמישי) של הקבוצה מהבירה 0:1 על עירוני קריית שמונה.
המון לחץ השתחרר אחרי שריקת הסיום, גם בספסל הירושלמי וגם ביציע הכבוד בטדי - שם שהו הבעלים משה חוגג, היו"ר אלי אוחנה והמנכ"ל מוני ברוש. בית"ר ירושלים הגיעה להתמודדות כשהיא מתחת לקו האדום, ובידיעה שאחרי חמישה משחקי ליגה ללא ניצחון, שום תוצאה מלבד שלוש נקודות לא תתקבל.
5 צפייה בגלריה
דראפיץ' על הקווים
דראפיץ' על הקווים
יש עוד עבודה. דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
פלייטר חוגג עם המאמנים
פלייטר חוגג עם המאמנים
פלייטר חוגג עם המאמנים
(צילום: עוז מועלם)
"אני חושב שזה הבסיס. לראות כל כך הרבה שחקנים שרוצים, ולא משנה מי משחק ומי לא משחק. עובדה שנשארנו ביחד גם בתקופה הזו ויום שני יש לנו אתגר חדש. הקבוצה הזאת מחויבת לקהל שלה, למאות אלפים שאני מייחל לרגע שיחזרו, כי יהיה לנו הרבה יותר קל עם הקהל איתנו", הוסיף ברדה.
אם שמים את האצבע על השוני במשחק של הצהובים לעומת המחזורים האחרונים, צריך להתעכב על שני השחקנים שחזרו מפציעות היישר להרכב אתמול. גלאופילו פלייטר החלוץ הסורינאמי, נראה מצוין ולחץ ללא הפסקה את הבלמים של קריית שמונה, ואביאל זרגרי שבמרכז הקישור הצליח לגרום לעלי מוחמד להתרכז יותר במשימות התקפיות. גם הציוות של אורן ביטון ואנטואן קונטה כמגנים עשה את העבודה בצורה יעילה.
5 צפייה בגלריה
ורד ופלייטר חוגגים
ורד ופלייטר חוגגים
ורד ופלייטר ברגע של אושר
(צילום: עוז מועלם)
הקפטן עידן ורד שסיפק משחק טוב משל עצמו, חייך בסיום ואמר: "אני שמח והחבר'ה היום עבדו. אמרתי בעבר שקודם כל צריך לתת את המאה אחוז שלנו ואחרי זה הכדורגל יגיע. היינו עם הגב אל הקיר ועשינו הכל כדי שהקהל שלנו יהיה שמח".
לשחקנים שקיבלו שבוע חופש לאחר דחיית המשחק מול בני סכנין בתחילת השבוע, לא יהיה יותר מדי זמן לנוח, כשביום שני תגיע מכבי תל-אביב, האלופה המדשדשת לאצטדיון טדי.
פורסם לראשונה: 06:37, 18.12.20