מכבי תל אביב הייתה קרובה לסגור את העברתו של הקשר הזמבי לאמק בנדה מארסנל טולה, כשהמטרה הייתה להחתימו על חוזה טווח ולהשאילו בעונה הבאה לקבוצת הבת שלה, בית"ר ת"א/בת ים, אולם במכבי נתניה הצליחו לסגור מהר יותר את הסיפור ישירות וללא תיווך של סוכן מול קבוצתו הרוסית והיא תשאל אותו עם אפשרות לרכישתו.
בבית"ר אמנם באו בטענות קשות הנוגעות להתנהלות שהובילה לכך שבנדה החליט לטענתם לסגת מהסיכום שהושג איתו ולחתום בסוף דווקא בקבוצה של ריימונד אטוולד, ואף הוציאו הודעה: "לאחר שהגענו להבנה והסכמה עם המועדון והשחקן, וכל התנאים סוכמו עד הפרט האחרון, נשלחה טיוטת חוזה חתומה לקבוצתו, ארסנל טולה. להפתעתנו הרבה, קיבלנו הודעה בה נאמר כי השחקן החליט לחתום במכבי נתניה. התברר לנו, לתדהמתנו, שגורם שהתערב במהלך התקופה לטובתה של נתניה, הסביר לשחקן שבית"ר הוא מועדון ששונא שחקנים שחורים, כשהם נותנים לו כדוגמה את עלי מוחמד שהתקבל בסערה. אותם גורמים הודיעו שכיוון שהם מגיעים מזמביה, הם ממליצים לו להגיע דווקא לנתניה, מקום בו שחקנים מאפריקה מתקבלים באהבה. מותר להתחרות על שחקנים אבל לא כל הכלים כשרים. אנו רואים במקרה הזה קו אדום ושוקלים את צעדינו. מאחלים לשחקן ולנתניה בהצלחה".
1 צפייה בגלריה
לאמק בנדה
לאמק בנדה
לאמק בנדה
(מתוך הפייסבוק)
אולם, מתברר כי אותו גורם שדובר עליו בבית"ר אינו קשור לנתניה או משמש כסוכנו, מדובר בהקלטה שהגיעה גם לאנשי בית"ר ואינה קשורה להנהלת נתניה. במכבי ת"א רצו כמו במקרה של הפנמי אדוארדו גררו להחתים עוד זר לטווח ארוך על מנת להשאיל אותו להתחשלות בליגה הלאומית.
במכבי, שניצחה אתמול את בית"ר ת"א/בת ים מהליגה הלאומית 0:3 היו שבעי רצון מהחזרה של אייל גולסה, שקם מהשבעה על מות אביו ונראה מצוין במשחק האימון, ומהשער של טל בן חיים.
המטרה במכבי להחתים לפחות בלם וחלוץ זר, אולם ייתכן כי יוחתם גם קשר זר, ולא מן הנמנע כי אף שוער.