כשרועי משפתי החל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל ראשון לציון לפני למעלה מעשור, החלום שלו היה שיום יבוא והוא יהיה שוער ראשון בליגת העל. בקיץ הקרוב יסגור השוער בן ה-27 עונה תשיעית באשדוד (שיחק עונה אחת כמושאל בראשון לציון), ולמרות התקופה הממושכת הוא לא נחשב עדיין לסמל באצטדיון הי"א.
הסיבה לכך היא אולי שרק העונה הוא זכה לקבל את אפודת השוער הראשון. "כספורטאי ושוער שמחכה להזדמנות כזו, אתה חייב להיות מוכן לרגע שיקראו לך לדגל", הוא טוען.
5 צפייה בגלריה
רועי משפתי מזנק
רועי משפתי מזנק
עדיין לא הפך לסמל באשדוד. משפתי
(צילום: אבי רוקח)
כשקבוצתו נמצאת בהכנות לקראת החזרה לליגה, ואחרי שעברה שלושה משחקי אימון, ביניהם ניצחון על הפועל באר שבע, הדבר האמיתי מבחינתו יתרחש רק ב-2 ביוני, אז תארח אשדוד את נועלת הטבלה, הפועל רעננה.
" אין ספק שזו הייתה תקופה קשה לא רק לנו הכדורגלנים, אלא לכולם", מסכם משפתי את הקורונה בראיון דרך ה"זום". "זו הייתה תקופה מאתגרת. פתאום זורקים אותך בבית ואומרים לך להישאר שם. זה מאוד קשה וכולנו (השחקנים) באותה הסירה, אבל נתגבר. אחרי יום יומיים התחלתי לתלוש שערות".
עד כמה זה משפיע על כדורגלן מבחינת כושר משחק?
"ברור שקשה מאוד. זה לא אותו הדבר גם אם אנחנו מתאמנים על אופניים בבית, או כמו שאני התאמנתי במרפסת או שיחקתי עם הילד. בהתחלה גם היה האיסור לא לעשות ריצות וההגבלות של יציאה עד 100 מטר מהבית. הן רק הוסיפו לזה עוד קושי וזה בטח לא היה דומה לשמירה על כושר של משחק. אפילו העליתי סרטון אימונים עם הילד הקטן שלי (צוחק). שמתי לו צלחות חד פעמיות על הריצפה ועשיתי איתו כל מיני אימונים והמצאות שאתה רואה לפעמים באינטרנט. זה דווקא החלק היותר משמח שהיה בתקופה הזאת, להיות יותר זמן עם הילדים ועם האישה".
5 צפייה בגלריה
"ההגבלות רק הוסיפו לקשיים". משפתי
"ההגבלות רק הוסיפו לקשיים". משפתי
"ההגבלות רק הוסיפו לקשיים". משפתי
(צילום: אבי רוקח)
האמנת שתחזרו לשחק העונה?
"כל יום הסתכלתי על המצב בישראל וברוך השם - המצב היה יותר טוב מכמה מדינות בעולם ולא היה לי ספק שנחזור".
חלק משחקני ליגת העל הביעו זעם על ההנחיות אחרי ההודעה על חזרת הליגה ולחלק לא הייתה בעיה. מהי מהי העמדה שלך?
"אני יכול להבין את אלו שאומרים למה לאזרחים אחרים מותר לצאת מהבית ולהסתובב בחוץ ולהם לא, אבל באותה נשימה צריך להקשיב להנחיות ולמה שמשרד הבריאות אומר. אני לא אצא בהצהרות חדות, אבל לפי דעתי עוד שבוע-שבועיים אני מאמין שהמצב ישתפר וגם מאמין שיהיו הקלות. בינתיים כל עוד משרד הבריאות מודיע על בידוד ביתי אז אין מה לעשות".

"רן בן שמעון מאתגר אותנו"

אין ספק שגם אם תוכתר ל"אלופת" הפלייאוף התחתון, במ.ס אשדוד יוצאים בטעם מר ומאכזב מהעונה הזו. לג'קי בן זקן, שהשקיע בקיץ האחרון וצירף שחקנים כמו שלומי אזולאי הקשר, שובל גוזלן ויעקב בריהון, לצד שמות כמו רועי גורדנה ושגיב יחזקאל שנשארו, היו ציפיות לסיים בין שש הראשונות. אך למרות יכולת גבוהה לפרקים, החלום ירד לטמיון.
5 צפייה בגלריה
בן זקן
בן זקן
בן זקן ציפה להשיג יותר
(צילום: אבי רוקח)

"זה לגמרי פספוס", מודה משפתי. "יכולנו להיות במקום הרבה יותר גבוה, אבל אנחנו לא בוכים על חלב שנשפך ונשתדל לעשות פלייאוף טוב ולנצח במשחקים שנשארו".
אימנו אתכם השנה ארבעה מאמנים. רוב הזמן היה את רוני אוואט ועכשיו את רן בן שמעון. לא התבלבלתם בגלל התחלופה הזו?
"לא יודע אם זה סוג של בלבול, אבל אנחנו שחקנים וצריכים לדעת להיות מוכנים לדברים האלה".
מה ההבדלים בין אוואט לבן שמעון?
"יש הבדלים, כמו שיש לכל מאמן אחר. לכל אחד יש את הדרך שהוא מתווה. רוני הוא מאמן מצוין ואני מאחל לו המון בריאות, ואפשר להגיד שרן גם עובד איתנו לא מעט על הקטע המנטאלי. הוא גם מאתגר אותנו מבחינת רמת האימונים".
5 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
משקיע בנושא המנטלי. רן בן שמעון
(צילום: ראובן שוורץ)
ספגת 33 שערים, אבל גם היית אחת מנקודות החוזק של הקבוצה. מבאס לקבל מחמאות ועדיין לספוג כמות כזו?
"כן, אין ספק. אני חושב שאני באמת חווה עונה טובה שעדיין לא נגמרה, והמטרה היא כמובן להמשיך אותה על הצד הטוב ביותר. אני חושב בלילה על כל שער שאני סופג וזה מלווה אותי בכל השבוע שאחרי. כמובן שכל שוער שואף לספוג כמה שפחות ולשמור על רשת נקייה, וכן - הייתי רוצה לשפר את המספרים האלה".

"מאמין שאגיע לרמות הגבוהות"

מ.ס אשדוד ידועה בקידום השחקנים הצעירים שלה, ובין היתר גם השוערים. משפתי, שהיה שוער שני לצד אופיר מרציאנו שחתם בהיברניאן הסקוטית, ויואב ג'ראפי שעבר העונה להפועל תל אביב, יודע שגם זמנו יגיע. "אשמח בשבילם שהם התקדמו ומקווה כמוהם להשתפר ולהגיע לרמות הגבוהות. אני מאמין שגם אני אעשה את הצעד הזה, רק לא יודע לאן. ברור שאני שואף להגיע כמה שיותר רחוק וזאת המטרה שמלווה אותי מאז שהתחלתי לשחק".
5 צפייה בגלריה
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו
מרציאנו בנבחרת. משפתי: "שמח שהתקדם"
(צילום: ראובן שוורץ)
מגיע לך לקבל זימון לנבחרת?
"תמיד אני חושב שאני טוב מספיק ובטוח שאני שייך לרמות האלה, אבל יש אנשי מקצוע ואם הם יחליטו שצריך לזמן אז הם יזמנו".
מכבי חיפה ומכבי תל אביב הביאו שוערים יהודים מהתפוצות. זה מעיד על הרמה של השוער הישראלי?
"אני חושב שהביאו אותם כשוערי משנה, כי גיא חיימוב נפצע ובמכבי תל אביב הביאו שוער זר. אני מקווה שבשנים הקרובות ייתנו צ'אנס לשוערים הישראלים, כי יש מספיק טובים שאפשר ואם יתנו את ההזדמנויות אז נראה כאן הרבה שוערים ישראלים טובים. יש כאלה שאומרים ששוער זה חצי קבוצה, ובצדק".
איך תרגיש כשלא יהיו אוהדים במגרשים?
"אפשר לראות את זה אולי כאווירה של משחק אימון, אבל מצד שני לכל משחק יש חשיבות עצומה. גם בגרמניה, עם הקהלים הנהדרים שם, המשחקים נערכים מול יציעים ריקים. זה המצב בשביל כל הקבוצות בליגה וזה מה שיש עכשיו. זה מתסכל, אבל ננסה להוציא את המקסימום".