העונה בכדורגל הישראלי תסתיים השבוע (ביום שלישי), כשישוחק המחזור האחרון בהחלט בפלייאוף העליון. בכדורסל מתקרבים בצעדי ענק לעבר פתיחת הפלייאוף ונראה שלמרות כל הקשיים והמגבלות, הספורט הישראלי הצליח לשוב לשגרה מסוימת.
ועדיין, בעקבות המצב הנוכחי, העלייה בתחלואה והתחזית לפיה לא צפוי לשוב קהל למגרשים בזמן הקרוב או אפילו בעונה הבאה, מינהלות הכדורגל והכדורסל שיתפו כוחות ושלחו מכתב לשר האוצר ישראל כץ בבקשה לקיים פגישה דחופה.
2 צפייה בגלריה
אנדרה ז'ראלדש שומר על יאניק וילדסחוט
אנדרה ז'ראלדש שומר על יאניק וילדסחוט
"בור תקציבי שמעמיד את פתיחת הליגות בסכנה". ז'ראלדש מול וילדסחוט
(צילום: ראובן כהן)
"ליגת הכדורגל והכדורסל עשו מאמצים עילאיים לחזור ולשחק, ובחודשים יוני ויולי קיימו את הליגות חרף קשיים עצומים ואתגרים בלתי נתפסים תוך ספיגת הפסדים כספיים משמעותיים", נכתב.
"העונה הנוכחית עומדת להסתיים ולמרות שענפי הספורט לא קיבלו עד לרגע זה שקל אחד מהמדינה, ועל אף שהמשחקים נערכו ללא קהל, עלה בידינו להעמיד ליגות ראויות, ספורטיביות ותחרותיות אשר סיפקו בידור ומפלט בעת משבר, סייעו בהרגשה כי השגרה מתנהלת חרף המשבר והביאו כבוד לספורט הישראלי".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה, סולימאן בריימו
דני אבדיה, סולימאן בריימו
"נתקלים במחסום גבוה שלא מאפשר את פתיחת התחרויות"
(צילום: אורן אהרוני)
"עם כל הקשיים פנינו כעת לעונה הבאה, אבל כאן אנו נתקלים במחסום גבוה שלא מאפשר את פתיחת התחרויות. ללא הכנסות הקהל, לרוב קבוצתו הליגות בכדורגל וכדורסל אין סזכות קיום כלכלית. הקבוצות אמנם קיצצו ותיאלצנה להמשיך ולקצץ ככל יכולתן, אבל הקושי התקציבי הוא כל כך גדול, שהוא מעמיד את פתיחת הליגות בסכנה מיידית ומוחשית. השורה התחתונה היא שללא רשת ביטחון מהמדינה, לא נוכל לפתוח את ליגות הכדורגל והכדורסל. ללא רשת ביטחון לא נוכל לשלם על תפעול הקבוצות, לא נוכל לשלם שכירות לאולמות ולאצטדיונים, לא נוכל לשלם משכורות לשחקנים ולא נוכל לשאת בכל הוצאה הכרחית אחרת."