צפו בראיון עם אשר אלון
(צילום: עוז מועלם)
בתום שבע שנים נפרדה בשבת האחרונה הפועל רעננה מליגת העל. ההפסד לקריית שמונה הותיר אותה במאזן עגום של 16 נקודות. מי שלא נכח ביציע באצטדיון ר"ג היה דווקא הבעלים, אשר אלון, שהעדיף בזמן המשחק לצפות בביתו בסדרה כלשהי בטלוויזיה.
"רציתי לחסוך לעצמי את הכאב הזה, בסיום עודכנתי בתוצאה שכבר התרגלתי אליה", סיפר אלון ושיחרר הודעה מפתיעה: "לא אגיע למשחקים עד סוף העונה וגם לא בעונה הבאה. החלטתי להתנתק מהפועל רעננה. אני זז הצידה. הכדורגל עושה לי רע ואין שום סיבה שאעשה דברים שעושים לי לא טוב".
5 צפייה בגלריה
אשר אלון
אשר אלון
אשר אלון. יוצא לחופש
(צילום: עוז מועלם)
אפשר להגיד שאשר אלון מחוץ לכדורגל?
"נולדתי וגדלתי ברעננה, שקרובה לליבי. עד שיבוא מישהו במקומי, אשמש כספונסר, אזרים כספים ואפקיד את הערבויות בבקרה. לא אנהל את המועדון, לא אחליט על זהות המאמן והשחקנים. אתפטר גם מהמינהלת. זהו, יצאתי לחופשה ארוכה מהכדורגל".
ככה נשברת בגלל הירידה?
"לא נשברתי. השנה פשוט הפסקתי ליהנות מהכדורגל. אעזוב לחלוטין כשיהיה למועדון בעלים מסודר לא פחות ממני, והפרידה הסופית תהיה רגועה. היה לי כיף אמיתי, יש בענף אנשים טובים שעושים מעל ומעבר" .
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל רעננה מאוכזבים
שחקני הפועל רעננה מאוכזבים
שחקני הפועל רעננה. ישחקו בלאומית
(צילום: אורן אהרוני)
אז אפשר לסכם תקופה?
"לא צריך לדבר רק על העונה. לקחת קבוצה כמו רעננה ולהשאיר אותה בכבוד בליגת העל במשך שבע שנים זה הישג אדיר. היינו צריכים להתמודד מול דעת הקהל, שאין לנו מגרש ולא אוהדים. הספידו אותנו במהלך כל השנים והצלחנו להוכיח אחרת. זה הישג אדיר שרעננה נמצאת בין 14 הקבוצות בליגה הראשונה. מלבד עונה אחת שבה היינו בפלייאוף העליון, כל האחרות היו מלחמת הישרדות".
עם מעט אוהדים נאלצת להתמודד עם דעת קהל?
"מיעוט האוהדים גם פגע בקבוצה, זה בלט במשחקי הגביע. אגלה לך שלפעמים התפללתי שלא נעלה שלב, כי התביישתי שלא יגיע קהל שעושה את האווירה במפעל. הגענו פעם אחת לחצי הגמר, וגם לשם לא הבאנו הרבה קהל".

חמצן מלאכותי

מתי הפנמת שאתם יורדים?
"עוד לפני ינואר. כלום לא הלך לנו. שחקנים שהגיעו בהרבה כסף, כמו החלוץ מקולומביה קרלוס ריבאס (140 אלף יורו נטו), שנפצע אחרי חודש וחצי והמשיך לקבל את הכסף. גם החלוץ האיטלקי אליה סוריאנו, שקרע את הצולבת אחרי ששיחררתי את קייס גאנם. לכן גם לא הופתעתי מהירידה".
5 צפייה בגלריה
קייס גאנם
קייס גאנם
קייס גאנם. אלון ויתר עליו באמצע העונה
(צילום: הפועל ב"ש)
ואיפה חלקך בנפילה?
"בתקופה שלי עשיתי את כל המאמצים שנשרוד בליגת העל, שנשחק כדורגל הגון ושנתנהל נכון. העונה חשבתי שנסיים בפלייאוף העליון. שכחתי שהכדורגל דינמי וקצבי. סמכתי שמה שהיה בעונה שעברה יימשך. אותם שחקנים שסמכנו עליהם, לא תיפקדו העונה לחלוטין. גם ה־VAR שנכנס דפק אותנו ושדד לנו נקודות לאור היום. גם כשהשחקנים הגיעו כבר למצב של ניצחון הם נשברו בגלל זה. נדבקה לנו קארמה. היה קשה לעצור את זה".
עשית מספיק כדי שזה יהיה אחרת?
"סיפקתי לקבוצה חמצן בצורה מלאכותית, וכשהשנה רציתי לשנות קרה מה שקרה. אני לא אבי לוזון שבשבילו ירידת ליגה זה אסון. אני אומר לכל מי שיורד על הפועל רעננה שהוא צודק וזה טוב שהיא ירדה, כי מזה ייבנו רק דברים טובים".
5 צפייה בגלריה
הפועל רעננה
הפועל רעננה
אייל לחמן. לא הושיע
(צילום: אבי רוקח)

לא מתחרט

ארבעה מאמנים עבדו העונה ברעננה. מנחם קורצקי, ניסו אביטן, גל כהן ולסיום אייל לחמן. "אני לא מתחרט על כלום. פעלתי כדי לשנות את המצב", מסביר אלון. "הפרידה מקורצקי הייתה כי הרגשתי שאנחנו במסלול לירידה. הבאתי את ניסו אבל הקבוצה המשיכה לא לתפקד. גל קיבל צ'אנס אבל ראיתי שאין שיפור אלא ירידה. בניסיון האחרון, כדי לעזור לנס לקרות, הבאתי את לחמן. מסכן, הוא עשה מה שאפשר. הוא בעצמו מודה שעשה טעויות מול אשדוד".
באמת חשבת שלחמן ישנה?
"האמנתי שאם יש עוד סיכוי, לחמן ה'פרובלמטי, שונה ומשוגע', כמו שאומרים עליו, הוא המינוי המתאים. הוא היחיד שהיה יכול להכניס לשחקנים את האטרף. הוא בא מאמין ורעב. אם מוריניו היה מסכים להגיע, הייתי מחתים אותו במקום לחמן".
כמה כסף השקעת בהפועל רעננה?
"שמתי 24 מיליון שקל ואני לא מצטער על שקל. מה אני אעשה עם הכסף הזה? אקח אותו איתי לקבר? הילדים שלי כבר מסודרים. יש כאלה שהולכים למקומות אסורים כדי ליהנות מהכסף שלהם, אני נהניתי לשים אותו בכדורגל. זה היה כיף ואמשיך לתרום לקהילה".
5 צפייה בגלריה
הפועל כפר סבא מול הפועל רעננה
הפועל כפר סבא מול הפועל רעננה
קורצקי. פוטר בתחילת העונה
(צילום: ראובן שוורץ)
כמה רעננה תחסר לליגת העל?
"היא לא תחסר. רעננה הייתה קבוצה משעממת ולא אטרקטיבית. זאת אחת הסיבות שאני עוזב. שיקרתי לעצמי, אני אוהב כדורגל פתוח וזורם. למענו בא הקהל וזה לא היה ברעננה. הבנתי שאין לנו מקום להמשיך במתכונת הזו בליגת העל, ללא מגרש וקהל".
ללא הניהול שלך, רעננה תתמודד על עלייה?
"המושכות עוברות ליו"ר דמיאן רויטמן ולמנכ"ל גיל קופר. דעתם זהה לשלי, שאם רעננה תעלה היא תהיה אחרת. לרעננה יש מחלקת נוער לתפארת. התקציב יהיה בהחלט להתמודדות לעלייה, אבל חובה שהעירייה תעמיד לנו כבר מגרש, שיבוא קהל ושהכדורגל יהיה אטרקטיבי. אם לא, מיותר לעלות בחזרה".