צפו בתקציר: מכבי ת"א - הפועל חיפה
(באדיבות צ'רלטון)
"שחקן של מאמן" – כולנו מכירים את הביטוי, שמענו אותו מספיק פעמים בעבר. לרוב, כשמשתמשים בשלוש המילים האלה, הכוונה היא להדגיש שמדובר בשחקן שהמאמן סומך עליו, שהוא גם עוזר להעביר את הוראות המאמן לשחקנים האחרים, אבל יש מקרים אחרים, למשל של חיבור בין מאמן לשחקן שאנשים מבחוץ לא רואים. זה גם הסיפור של מרקו בלבול וסינטיהו סלליך.
למכבי חיפה יש סגל עמוק, לא מעט שחקנים בכל עמדה, ודאי בקישור, אבל נדמה שכל עוד סלליך כשיר בלבול ייתן לו את המקום. הוא מחזיק מהיכולות שלו, מרגיש שהוא משדרג את הקבוצה, מספק לה משהו שאחרים לא. האוהדים לא תמיד מבינים זאת, ותלונות על שילובו של סלליך נשמעות לא מעט, אבל סלליך הפך להיות באנקר של בלבול בהרכב.
3 צפייה בגלריה
סינטיהו סלליך
סינטיהו סלליך
סינטיהו סלליך. התקשה מול הפועל ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
סלליך לא קיבל הרבה דקות לפני שבלבול חזר למכבי חיפה בעונה שעברה. המאמן אוהב את האתלטיות שלו, את המהירות שהוא מכניס למשחק ואת היכולת שלו ללחוץ על שחקנים יריבים. הוא העניק לו דקות משחק ובתמורה קיבל שחקן עם ביטחון. בלבול הגיע בדצמבר וסלליך נפצע בפברואר, קרע את הרצועה הצולבת. בחודשיים האלה הוא פתח בתשעה משחקים וכבש פעמיים. זו הייתה תקופה קצרה, אבל החיבור נראה כבר אז.
סלליך חזר מהפציעה רק בדצמבר האחרון, ומיד קיבל שוב את המקום. הוא אמנם לא הבקיע אפילו שער אחד בעונת 2019/20, אבל בלבול מעריך את התרומה וגם את אופיו – בחור שקט, מקשיב להוראות, משקיע, ימלא כל תפקיד שהמאמן ייתן לו. בשבת האחרונה, במשחק החזרה מפגרת הקורונה, בלבול השתמש בו בתפקיד שונה מכרגיל - וזו הייתה טעות קשה.
בהיעדר שני שחקני הרכב קבועים במרכז המגרש, נטע לביא ויובל אשכנזי, החליט בלבול להציב את סלליך שם, במרכז הקישור, התפקיד זר לו יחסית. סלליך, קודם כל שחקן אגף, שיחק אמנם הרבה בעמדה מרכזית יותר, אבל קדמית יותר, ממש מאחורי החלוץ. הפעם הוא נאלץ לעשות עבודת הגנה ולעזור בניהול המשחק מאחור. להגיד שזה לא עבד יהיה לעשות הנחה לסלליך, גם לבלבול.
3 צפייה בגלריה
בלבול
בלבול
מעריך את התרומה והאופי של סלליך. מרקו בלבול
(צילום: עוז מועלם)
בהפסד להפועל ת"א היה סלליך השחקן שאיבד הכי הרבה כדורים, 13 סך הכל. שישה מהם הגיעו ברבע השעה הראשונה, בסיומה הוביל איבוד כדור כזה, כשסלליך תקוע עם הגב לשער, לחילוץ כדור של עמנואל בואטנג ומשם לשער הראשון שכבש מוטי ברשצקי. גם הסגירה ההגנתית הייתה קטסטרופלית וסלליך לא רשם אפילו תיקול מוצלח אחד. רבים משחקני מכבי חיפה היו חלשים במשחק הזה, אבל האש הלכה בעיקר לכיוון סלליך, וכמובן גם לעבר בלבול. למזלם אצטדיון סמי עופר היה ריק והבוז נשמע בעיקר ברשתות החברתיות.
"אפשר לחשוב שהיה מישהו טוב נגד הפועל ת"א", אמר אתמול גורם במכבי חיפה שגונן על סלליך. "כולם היו חלשים. לבוא ולהפיל את התיק על סנטי זה הכי קל. לכולם יש ימים פחות טובים וגם לו היה יום כזה, אבל אין ספק שהוא שחקן נהדר שעוד נהנה ממנו הרבה".
החשש הגדול במכבי חיפה הוא שסלליך איבד את הביטחון שלו בעקבות הביקורת. שהלחץ יעשה את שלו ועכשיו, במשחק הבא, הוא יתקשה בפעולות בסיסיות. העניין הזה העצים אפילו יותר את הלבטים שיש לבלבול בהקשר למשחק מול מכבי ת"א הערב.
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
איבד את הבטחון? סלליך
(צילום: ראובן כהן)
לביא חוזר מהרחקה ויפתח בעמדת הקשר האחורי, זה ברור, אבל אשכנזי שעבר ניתוח לא יהיה זמין בקרוב. רבים אמרו לבלבול שהוא טעה ואם יוציא את סלליך מהעמדה בה שיחק יודה בטעותו. הוא יכול לפתוח עם מקסים פלקושצ'נקו, שכבש שער נפלא בשבת אחרי שעלה מהספסל, או אולי אפילו לשנות מערך. לא משנה מה יבחר, יכול להיות שהטעות בשבת האחרונה תעלה לבלבול במשרתו בסופו של דבר. אולי אותה החלטה שלו לגבי ה-שחקן של מאמן, תהיה מכריעה גם בשאלת עתידו של אותו מאמן.