אחרי עונה אדירה באופן אישי במדי וולפסברגר, שכללה את שבירת השיא של ערן זהבי לליגיונר עם 30 שערי ליגה ו-37 כיבושים בסך הכל בכל המסגרות, שון וייסמן כבר מוכן לתחנה הבאה. החלוץ הישראלי, שעדיין נמצא באוסטריה, התראיין היום (שלישי) וסיפר על התקופה היפה בחייו.
"כיף גדול וכבוד בשבילי בתור נציג ישראלי לעשות את זה בליגה האוסטרית. עברו יומיים של חגיגות אחרי עונה כזאת ארוכה ומתישה. נהניתי מהתואר האישי, וגם בזה שעזרתי לקבוצה להגיע לליגה האירופית שנה שנייה ברציפות. קיבלתי המון הודעות תומכות, זה מחמם לי את הלב והרגעים שכיף".
4 צפייה בגלריה
שון וייסמן חוגג
שון וייסמן חוגג
וייסמן. "ההודעות מחממות את הלב"
(צילום: EPA)
על כמות השערים הגדולה שכבש, אמר וייסמן: "מהרגע הראשון שבאתי לפה המטרה שלי הייתה להשתפר, ואני חושב שראו את זה ממשחק למשחק. עשיתי את הכל על הצד הטוב ביותר. השתפרתי בכל הפרמטרים. גם רציתי להבקיע כמה שיותר, אני לא מופתע ממספר כזה. שמח שאחרי עבודה קשה זה בא לידי ביטוי".
כשנשאל על איך ההרגשה לשבור שיא של זהבי ולעקוץ את מסי בטבלת נעל הזהב, אמר החלוץ: "אני שמח מהסטטיסטיקה שלי ששברתי. המטרה שלי היא עכשיו לא לעצור, להמשיך ולהתקדם. אני לא מסתכל על אף אחד אחר, בטח לא על מסי ועל ערן זהבי".
4 צפייה בגלריה
תמונתו של ערן זהבי
תמונתו של ערן זהבי
זהבי. שבר את השיא שלו
(צילום: GettyImages)
וייסמן סירב ישירות להתייחס להצעות שהוא מחזיק לעונה הבאה, אבל דיבר בקווים כלליים: "אין לי העדפה לאיזה ליגה להתקדם. זה באמת משהו שצריך לשבת ולחשוב עליו. אני לא ילד שחולם, אלא להציב לעצמי מטרה. חמש הליגות הבכירות בעולם הן מטרה ושאיפה של כל שחקן. הדבר הכי חשוב בשבילי בשיקולים שלי למעבר הבא זה הכדורגל. מי המאמן, מה המטרה שלי בקבוצה, איך רואים אותי. כמובן שיש גם את הפן הכלכלי והסביבה בה נמצאת הקבוצה. בזמן הקורונה היה לי זמן אז התחלתי ללמוד גרמנית, ספרדית וקצת איטלקית.
לאורך הקריירה שלו בארץ לא ממש האמינו בווייסמן, והוא יודע זאת יותר טוב מכולם. אחד שכן נתן לו צ'אנס אמיתי הוא מרקו בלבול, עליו הוא מרעיף מחמאות: "אני מאוד אוהב ומעריך את מרקו בלבול. הוא עשה איתי שנתיים מדהימות בנבחרת הצעירה, ואחרי זה הוא הגיע לחיפה, האמין בי ונתן לי את המושכות. אני רוצה לאחל לו את כל ההצלחה ולהגיד לו תודה. הוא מאמן מצוין, מה שהוא עשה במכבי חיפה בשנתיים האחרונות זה מדהים ומעל ומעבר למה שהקבוצה השיגה בשנים האחרונות".
4 צפייה בגלריה
מרקו בלבול
מרקו בלבול
בלבול. הערכה הדדית
(צילום: ראובן שוורץ)
כשנשאל מדוע שחקנים ישראלים לא באמת מקבלים צ'אנס בארץ, סיכם וייסמן: "זה לא התפקיד שלי להגיד אם יש בעיה בכדורגל הישראלי. גם בארץ בתור ילד, נער או שחקן בוגר, מי שידע ורצה העריך אותי. כמו שיש מקומות שלא קיבלתי את הצ'אנס, כנראה שזה 50 אחוז באשמתי ו-50 אחוז לא באשמתי, השתפרתי מזה ולא התבאסתי".
על חברו הטוב, ירדן שועה, שלא מלקק דבש במכבי חיפה, סיפר שועה: "הוא שחקן מצוין, קצת חבל לי שכל הדברים מתוך המועדון יוצאים לתקשורת, אבל זאת הבעיה שלהם, ואותי זה כבר לא מעניין". ומה בנוגע לנבחרת? "המטרה המרכזית שלי, ושל כל שחקן ישראלי היא להיות שחקן פותח. אבל יש כרגע שלושה חלוצים באמת טובים (ערן זהבי, מונס דאבור ו-וייסמן), וזו בחירה לא קלה. מצד שני אין עדיין מאמן לנבחרת".