מכבי תל אביב סידרה לעצמה חגיגה מושלמת לחג החנוכה. הצהובים עשו היסטוריה והעפילו בפעם השנייה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, אחרי שסיימו במקום השני בשלב הבתים. הערב (חמישי) נדרש להם לפחות תיקו בבלומפילד מול סיבאספור הטורקית, אבל שער ענק של אנריק סאבוריט סידר ניצחון מתוק 0:1 כל הדרך לשלב הנוקאאוט.
המאמן גאורגיוס דוניס התרגש בסיום: "אני מברך את השחקנים שלי. למרות כל הבעיות והמצב עם הקורונה הפסדנו רק פעם אחת. זה מדהים, אני שמח מאוד. השגנו מטרה ענקית שהצבנו לעצמנו. אנחנו מייצגים את המועדון בצורה נהדרת באירופה. זה ניסיון ענק להיות עם כל הגדולות".
4 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
חוגג את ההעפלה. דוניס
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
עשו את זה. שחקני מכבי חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
אחד מהשחקנים הדומיננטיים של הצהובים, דן גלזר, אמר: "אתם חייבים להבין שהעונה הזאת קצת מוזרה בלוחות זמנים, יש עומס מטורף ונורא קשה לשחק בעומס כזה. שמנו את הליגה האירופית כמטרה מתחילת הדרך. רק לפני שלושה ימים היינו בדיכאון שיא בליגה ועכשיו אנחנו עם הישג גדול".
הקשר התייחס בין היתר למצב הרוח אחרי ההפסד המפתיע 3:2 למ.ס אשדוד: "אנחנו מקצוענים, למחרת המשחק באנו עם שיא האנרגיות והמוכנות למשחק הבא. אני מקווה שעכשיו הביטחון ייבנה בצורה טובה ונביא את זה גם לליגה". לסיום, סיפר על החלום הקטן שלו לשלב הנוק אאוט: "כל יריבה נקבל בשמחה. אני מגיל צעיר אוהד את מנצ'סטר יונייטד וחולם לשחק באולד טראפורד, מקווה שזה יקרה".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
מי תהיה היריבה הבאה?
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
סאבוריט חוגג
סאבוריט חוגג
התרגש. סאבוריט
(צילום: עוז מועלם)
מי שסידר את הניצחון הערב, היה לא אחר מאשר אנריק סאבוריט ששמח מאוד: "אני חושב מה היה קורה אם היו אוהדים. אני כל כך שמח, הסיטואציה מרגשת. הקדשתי את השער לבן שלי שלא כל כך מבין עדיין, אבל אני מקווה שבעתיד הוא יוכל להתגאות בי. יש לפנינו קבוצות חזקות, גם עד עכשיו היו. נצטרך להיות מפוקסים גם בליגה".
ההגרלה לשלב הבא תיערך ביום שני, ובין האופציות נמצאות שחטאר דונייצק עם מנור סולומון, הופנהיים של מונס דאבור ופ.ס.וו איינדהובן של האקס המיתולוגי זהבי. הקבוצות הנוספות: מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, טוטנהאם, מילאן, נאפולי, רומא, אייאקס, לסטר, באייר לברקוזן, ריינג'רס, דינמו זגרב וקלאב ברוז'.