צפו בחגיגות האליפות של מכבי חיפה
(צילום: אסף מגל)

דולב חזיזה יורחק משלושה משחקים בפועל וייקנס בחמשת אלפים שקלים על הקריאות נגד מכבי תל אביב ואוהדיה, במהלך חגיגות הזכייה באליפות בשבוע שעבר, אשר תועדו בסרטונים שהופצו ברשת.
3 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
דולב חזיזה חוגג עם הצלחת, לפני האירוע
(צילום: עוז מועלם)
העונש שהוטל על חזיזה כבד יותר אפילו מזה שתובע ההתאחדות ביקש להשית עליו, לאחר שבהסדר טיעון שנחתם בין ההתאחדות לבין בא כוחו של השחקן סוכם כי בתמורה להודאה בעבירות המיוחסות לו והתנצלות עליהן, תדרוש ההתאחדות הרחקה של השחקן ממשחק אחד.
אלא שהדיין, עו"ד נעם ליובין, סירב לקבל את ההסדר, גם בשל התוכן שלו וחומרת העבירה בעיניו, ועוד קודם לכן מפני שהאופן שבו נחתם אינו תואם את תקנון ההתאחדות בעבירות מסוג זה: לפי פירוט הנימוקים לפסק הדין, על פי התקנון רק השחקן עצמו יכול להיות חתום על הסדר טיעון ולא מישהו שמייצג אותו.
3 צפייה בגלריה
חגיגות האליפות של מכבי חיפה
חגיגות האליפות של מכבי חיפה
חזיזה במהלך החגיגות
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
רמי גרשון ויעקב שחר
רמי גרשון ויעקב שחר
יעקב שחר. הודיע ששחקנים ייענשו
(צילום: עוז מועלם)
בפסק הדין מתח עו"ד ליובין ביקורת חריפה על האמירות בהן השתמש חזיזה. הוא ציטט מפסק דין ישן של בית המשפט שקבע כי "למושג 'נאצי' משמעות בעלת עוצמה שלילית ייחודית בעיניו של יהודי כפרט ובעיניה של החברה בישראל", והוסיף הערה ערכית לגבי משמעות האווירה שבתוכה נעשה שימוש במילים הקשות: "כל שאני רואה בדברים אלו... כאשר הנאשם, שחקן סגל נבחרת ישראל, יושב על כתפי האוהדים שמח וטוב לב, מאושר, מחייך ומצטרף למילות שירי האוהדים, הוא בורות לשמה לעניין משמעות המילים שנאמרו והפגיעה שהינן גורמות לציבור שלם של אנשים".
בנוסף, המליץ הדיין לחזיזה לבקר במוסד יד ושם "תוך כדי קבלת הדרכה צמודה על ההיסטוריה הקשורה לביטויים אותם השמיע". עם זאת, לדברי הדיין הקלות היחסית של העונש בכל זאת, נובעת מכך שהוא התחשב בהתנצלות של חזיזה. חזיזה, וגם עומר אצילי שהיה שותף לאירוע, הביעו צער ואף התקשרו באופן אישי לשחקני מכבי ת"א והתנצלו בפניהם על הדברים. בנוסף, גם הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר מתח ביקורת בשיחה עם אוהדים על "השירים הגסים והודיע שהשחקנים שנסחפו ייענשו".