זה רשמי, ליגות העל בכדורגל וכדורסל מתחדשות לאחר ששרי הממשלה אישרו הבוקר (חמישי) את המהלך במשאל טלפוני, שהיה לפרוטוקול בלבד. ביום שלישי בערב אישרה הממשלה החרגה של הליגות הבכירות בכל הענפים, גברים ונשים, לרבות כדוריד וכדורעף.
מי שלא ישובו לפעילות בשלב זה הן ליגות המשנה וכן הליגות הנמוכות, שככל הנראה ייאלצו להמתין לסיום הסגר שצפוי להיות מוארך. יש לציין כי מינהלת הכדורגל מנסה ללחוץ כי גם הליגה הלאומית תוחרג.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
הליגות הבכירות מתחדשות. השר חילי טרופר
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין
(צילום: קובי קואנקס )
משרד הספורט מסר לאחר שהתקבלה ההחלטה: "אחרי מאמצים רבים ומאבק של שר הספורט חילי טרופר להחרגת הליגות העליונות מהסגר והחזרתן לפעילות כבר בסופ"ש הקרוב, הושגה הסכמה בין שר הספורט לשר הבריאות לפיה הליגות העליונות יחזרו לפעילות. השר טרופר העלה בישיבת הממשלה את הצורך בהמשך הליגות ואת סכנת הפגיעה שעלולה להיווצר במידה ואלו לא יחזרו. על פי הסיכום, הליגות העליונות בלבד יחזרו לפעילות תוך מתווה בידוד ביתי קפדני שישמור על בריאותם של השחקנים והצוותים המקצועיים. השר ימשיך במאמצים להשבת כלל הליגות והספורט כולו".
לאחר קבלת ההחלטה, שלח יו"ר מינהלת הליגות לכדורגל, ארז כלפון, מכתב לכל הקבוצות בליגה ובו הבהיר כי הוא מצפה לשמירה מלאה על הכללים: "חלה חובה על כל אנשי הקבוצה להקפיד ולשמור על הנחיות הסגר בהתאם להנחיות ממשלת ישראל לכלל תושבי המדינה. אבקש להדגיש במיוחד את כלל שמירת המרחק ועטיית מסיכות בכל זמן, למעט שחקנים בזמן פעילות והמאמן בזמן משחקים".
"כל עצירה נוספת של המשחקים תוביל להשלכות ספורטיביות וכלכליות הרסניות, ולכן אני מצפה מכם בעלי הקבוצות שתוודאו באופן אישי עמידה בנהלים. בנוסף, אנו בשיח רציף מול משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט לקידום הליך חזרת האוהדים למשחקים",
3 צפייה בגלריה
ז'וזואה נאבק על הכדור עם סאן מנחם
ז'וזואה נאבק על הכדור עם סאן מנחם
שבים לפעילות כבר בסופ"ש הקרוב. ז'וזואה ומנחם
(צילום: עוז מועלם)
השר טרופר דיבר בישיבה והעלה את הצורך לאפשר החרגה יוצאת דופן עבור הליגות העליונות בשל הסכנה לסגירתם ולפגיעה במפעלים הבינלאומיים. הוא ביקש שהממשלה תסמיך את שר הבריאות אדלשטיין ושר הספורט להגיע לסיכום ביניהם שימנע פגיעה זו. ראש הממשלה ושרים אחרים לא התנגדו.
מה שהוביל בסופו של דבר לאישור לחדש את ליגות העל בכדורגל וכדורסל היה מסמך שחיבר השר טרופר, אחרי איסוף נתונים משתי המינהלות - שגרם לשינוי מגמה ומחשבה במשרד הבריאות, ובעיקר אצל השר אדלשטיין. על פי המסמך שהגיע לידי ynet, הובהר בין היתר על ידי טרופר כי "יש סכנה ממשית שאי החרגת שתי הליגות הראשונות עשויה לגרום לסיום העונה במהלכה וכן להדחה ממפעלים בינלאומיים. מסמך זה מסכם את ההשפעות העיקריות שייגרמו במידה שהתקנות בנוגע לקיום משחקים לא ישתנו עם הארכת הסגר".
במסמך גם הייתה התייחסות לבעייתיות בלוחות הזמנים: "כבר כעת לא התקיימו ארבעה מחזורי ליגה בעקבות הסגר. לוח המשחקים הצפוף (בשל הסגר הקודם) לא מאפשר קיום מחזורים נוספים במידה שההשבתה תימשך, מה שיביא לסגירת הליגות. לא ניתן לקיים משחקים במקביל למשחקים בינלאומיים על פי התקנון הבינלאומי. כיום, בשל פער הזמנים מתקיימים משחקים בימי שלישי, אך עם חזרת ליגת האלופות והמפעלים האירופיים האחרים, הדבר לא יתאפשר".