ההודעה הרשמית של בני יהודה על ההחלטה להיפרד מאלישע לוי הגיעה במפתיע, וללא כל סיבה או הכנה מוקדמת. הפגישה בין המאמן לבעלים נערכה כשעתיים, אך לפי גורמים בקבוצה נראה שברק אברמוב הגיע כבר עם החלטות מהבית עוד לפני ששמע מה שיש לאלישע להגיד.
בזמן שכל הכדורגל הישראלי התעסק בשבועות האחרונים בענייני הסגר וביטול האימונים והמשחקים, בבני יהודה נוצרו לא מעט חילוקי דעות מקצועיים בין המאמן לבעלים, עליהן כבר לא היה ניתן לגשר ביממה האחרונה. הסיבות העיקריות שהובילו לפרידה הן העובדה שהבעלים לא התחבר לשיטת המשחק של המאמן, זאת למרות שהקבוצה הגיעה מוכנה לפלייאוף התחתון בעונה הקודמת ואף העפילה לחצי גמר גביע המדינה.
3 צפייה בגלריה
אלישע לוי
אלישע לוי
אברמוב לא התחבר לשיטה
(צילום: ראובן שוורץ)
בנוסף, התגלו חילוקי דעות מקצועיים לגבי הסגל בעקבות הרכש שנעשה העונה, ובעקבות החתמתו של המגן/בלם, פאדי נאג׳ר שהצטרף לקבוצה אך ורק בגלל החלטתו של אברמוב, וללא הרצון של המאמן. כל הסובבים את הקבוצה ראו בכך הבעת אי אמון מקצועית בלוי, כשסיטואציה כזאת הולכת לכיוון אחד - הפרדת כוחות.
"האווירה בקבוצה השתנתה לאחרונה וזה די הורגש", סיפר גורם בקבוצה. "נראה שאלישע הרגיש שהוא לא תופס במאה אחוז את משבצת הסמכות המקצועית כמו שהיה רגיל אליה בקבוצות בעבר, וההנהלה לא הייתה מרוצה מניהול המשחק שלו. השאיפה המרכזית של הקבוצה היא לייצר יציבות וניצחונות רצופים, ובהנהלה לא ראו באלישע האיש הנכון לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
לקח את הפיקוד ברכש. אברמוב
(צילום: אורן אהרוני)
לוי הגיע לבני יהודה בעונה החולפת לאחר עזיבתו של המאמן יוסי אבוקסיס להפועל ב"ש. לא מעט אנשים הרימו גבה בנוגע למהלך לאור העובדה שלוי ישב שנה בבית ללא קבוצה, ועונה לפני לא נחל הצלחה עם מכבי פתח תקווה ופוטר מוקדם מהצפוי. הוא עמד על הקווים בעשרים משחקי ליגה, ותחתיו הקבוצה סיימה את העונה במקום השביעי, וכאמור הגיעה לחצי גמר גביע המדינה בו הודחה על ידי ב"ש עם האקס אבוקסיס.
נכון לעכשיו, עלו מספר שמות כמועמדים פוטנציאליים לתפוס את מקומו של לוי על הקווים - ביניהם ניסו אביטן, שפוטר מהפועל תל אביב והפועל רעננה בעונה הקודמת. שם נוסף שעלה הוא מרקו בלבול, שהרשים את הכתומים לאחר שהצליח להוביל את מכבי חיפה בעונה הקודמת למקום השני בטבלה. מה שבטוח, כל מאמן שיחתום בקבוצה יצטרך להיות מוכן לסיטואציה בה הבעלים אברמוב מעורב משמעותית בהחלטות, והמאמן הוא לא הסמכות המקצועית הבלעדית.
3 צפייה בגלריה
חתימה חדשה
חתימה חדשה
חתימה חדשה
(צילום: בני יהודה )
בתוך כך, עוד לפני ההחלטה לפטר את לוי, החלו האוהדים להעביר מסרים לבעלים אחרי מכירתו של החלוץ דור ג'אן לפאסוס הפורטוגלית. המהלך עורר זעם רב וגרם למחאה עם שלטי "אברמוב הביתה". פיטוריו של לוי הציתו מחדש את האש בין האוהדים לבעלים, וכעת הם מתכננים לצאת שוב נגדו ולעורר מחדש את המחאות מהעונה קודמת. כשהיא ללא מאמן, החתימה הבוקר הקבוצה את המגן מישל ראנג'ל (21). הברזילאי שיחק בפלמנגו, והשתייך בעבר לסגל הנבחרת האולימפית של ברזיל. ראנג'ל חתם על חוזה לשלוש שנים וינחת בימים הקרובים בישראל. המועדון היה במגעים בשבוע האחרון עם קבוצתו של ראנז'ל, ואמש התקבל אישור סופי שאפשר להחתימו. אלישע לא אהב חלק מהשחקנים שאברמוב בחר להחתים, והמו"מ מול המגן הברזילאי, הוא אחת מהסיבות לחילוקי הדעות שנוצרו בין אלישע לאברמוב והובילו לסיום דרכו במועדון.