מהומה בישיבת מינהלת הליגה: הבעלים של מ.ס אשדוד ג'קי בן-זקן דרש להקים ועדת בדיקה מיוחדת, והבעלים של הפועל באר-שבע אלונה ברקת תקפה את יו"ר המינהלת ארז כלפון – והכל על רקע פרשת המינוי שבוטל, שנחשפה ב-ynet.
כזכור, יו"ר ההתאחדות אורן חסון טירפד את מינוי של עו"ד מורן מאירי, היועץ המשפטי של מכבי ת"א, לדיין בבית הדין העליון של אופ"א, לאחר שנודע לו כי המינהלת המליצה על מאירי לתפקיד בפני ארגון מינהלות הליגות האירופיות (EL). חסון טען כי הדבר נעשה מאחורי גבו, ללא הליך מסודר לבחירת הנציג הישראלי מבין היועצים המשפטיים במועדונים בארץ, ומבלי לעדכן את ההתאחדות עצמה – והטיל וטו על המינוי.
2 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת. תקפה את יו"ר המינהלת
(צילום: ראובן שוורץ)
הפרשה עוררה לא מעט כעסים בקרב ראשי קבוצות, שטענו כי מדובר בהתנהלות לא תקינה, מאחר שהיועצים המשפטיים של המועדונים שלהם לא קיבלו הזדמנות להתמודד על התפקיד. הנושא עלה לדיון בישיבת המינהלת שנערכה היום (ב'), ובמהלכו דרש בן-זקן לבדוק את המקרה, וברקת אמרה ליו"ר המינהלת ארז כלפון: "למה פעלתם במחשכים ולא הבאתם לידיעת המנהלת את אפשרות מינוי הדיין לבית הדין העליון של אופ"א". כלפון השיב להם: "מאירי ביקש ממני המלצה וקיבל. אמליץ בעתיד על כל אדם ראוי ואעביר לכל המועדונים פניות עתידיות ככל שיהיו".
מאירי עצמו לא הגיע לישיבת המינהלת, והבעלים של בני-יהודה ברק אברמוב טען כי "לא הגון לגעת בזה" בשל היעדרותו של מאירי.
2 צפייה בגלריה
ספג ביקורת. כלפון
ספג ביקורת. כלפון
ספג ביקורת. כלפון
(צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)

הליגה לא תעבור ל-33 מחזורים

בישיבה עלה בין היתר המתווה במסגרתו הליגה תשוחק במשך 33 מחזורים במקום 36 כיום, אך ההצעה הזו זכתה להתנגדות נרחבת ונדחתה.
עוד נושא עליו דובר הוא הפיצוי הכספי עבור בעלי המועדונים. כפי הנראה הם יקבלו פיצוי בסכום של 20 מיליון שקל. במהלך הדיונים, מתח כלפון ביקורת על הנהלות חלק מהבעלים בנושא וטען שהם יוצרים בעיות שדורשות תיקון בוועדות הכנסת ובמשרד האוצר. המינהלת גם סגרה ספונסר לפלייאוף העליון בסכום של 700 אלף שקל, אבל בגלל שהקבוצות הגדולות דרשו לקבל אחוזים גדולים יותר, העסקה נפלה.
במקביל, דירקטוריון המינהלת אישר את הצעת ההחלטה להשאיר למשך שנתיים נוספות את מצבת הזרים כפי ששוחקה בעונה החולפת. הקבוצות רשאיות לרשום שישה שחקנים זרים, אך בו זמנית לשתף רק חמישה.