אחרי שבוע סוער, שכלל הדחה מגביע המדינה ואי השגת הכרטיס לפלייאוף העליון, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג דיבר היום (שני) במסיבת עיתונאים מיוחדת על מצב הקבוצה ועתידו במועדון.
חוגג פתח את דבריו בהתייחסות להמשך דרכו: "אני רוצה להסביר מלמעלה. אני כאן כדי להישאר, אפשר לשים את זה מאחורינו. לא עוזב ולא תכננתי לעזוב, ולא רוצה לעזוב. יחד עם זאת חשוב להבין למה אני בכלל פה ולמה בעלים נכנסים לכדורגל הישראלי. מדובר בתרומה ופילנתרופיה, אין סיבה אחרת. זה לא עסק רווחי, אני מפסיד הרבה מאוד כסף כל שנה. עד עכשיו, כשאני בעונה השלישית שלי, הפסדתי 110 מיליון שקלים. יש לי אהבה לכדורגל, אבל הסיבה שבאתי היא שרציתי לעשות טוב, כיהודי וכאזרח ישראל. ירושלים חשובה לי. החלטתי להתמודד עם הבעיות שראיתי. כאוהד כדורגל לפעמים אני לוקח ללב יותר ממה שאני צריך. קשה לי להסתכל על בית"ר ירושלים בצורה קרה ולנתח פעולות כמו שאני עושה בעסקים. יש לי אמוציות ויש בי אהבה. כשהמועדון מפסיד אני סובל יותר מכולם. ההצהרה שלי כאן היא בניגוד לרצון של המשפחה שלי. הבית שלי סובל מהמצב. זה גם משפיע על העסקים שלי. אני בהיבט הזה צריך לעשות טוב יותר את ההפרדה".
6 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
"מדובר בתרומה ופילנתרופיה, אין סיבה אחרת". חוגג
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
חוגג ואוחנה במסיבת העיתונאים
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
לא מעט צפוי להשתנות במועדון. שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
(צילום: ראובן שוורץ)
למרות ההצהרה כי יישאר, חוגג אמר במפורש: "אם יש מישהו שחושב שהוא יכול לעשות עבודה טובה יותר ומוכן לשים את הכסף, הדלת פתוחה. בשני מצבים אלך: הראשון הוא אם ארגיש שרוב הקהל מתנהג בגזענות ואני חושב שאנחנו רחוקים שנות אור משם. רוב הקהל רוצה להילחם בדבר הזה. אם ארגיש שזה לא ככה באותה דקה לא אהיה בבית"ר. דבר שני, אם ארגיש שהקהל לא רוצה בי, לא רק 30 או 200 גזענים, אלא הרוב - באותו רגע אקום ואלך. מהצד השני אם יגיע מישהו עם יכולות משמעותיות יותר משלי, אני אפנה לו את המקום".
הבעלים מתח ביקורת קשה על ארגון לה פמיליה: "הקהל של בית"ר ירושלים הוא מהמורכבים בעולם ובוודאות המורכב ביותר בישראל. מצד אחד זה הקהל הכי גדול בישראל - כל הסקרים מראים את זה. יחד עם זאת הוא מגיע לאצטדיון בכמויות קטנות יחסית וההכנסות ממנו קטנות. מכבי חיפה ומכבי ת"א מכניסות יותר מפי שניים מהקהל שלהן, גם הפועל ב"ש והפועל ת"א מרוויחות יותר. כשעץ צומח אתה לא שומע רעש, כשהוא נופל אתה שומע הרבה מאוד. יש מיעוט, גם אם הוא 200-300 מול חצי מיליון ששותק, וכשהוא צועק שומעים אותו והוא מזיק. זה לא עניין אישי כלפיי. אותם אנשים התנהגו ככה כלפי כל הבעלים הקודמים ברגע שלא חשבו שהוא עושה מה שהם רצו. שרפו את המועדון, לא במערכון אלא במציאות. יש בעיה עם הנתח הזה. אפילו לה פמיליה עצמה מתחלקת בצורה מורכבת. הם עושים הרבה דברים נפלאים, אבל לפעמים הם מקללים, למשל, את השחקנים שלנו. זה מביך ומבזה. אנחנו רוצים קהל תומך באש ובמים לא רק כססמה. שלא לדבר על עלי מוחמד ומה שהוא חווה. זה לא יעצור אם לא נעצור את זה וחייבים לעצור למען האוהדים האחרים, השפויים והטובים". חוגג טען כי מדינת ישראל לא מסייעת לו במאבק הזה: "אין שיתוף פעולה מצד מוסדות המדינה. משרד המשפטים מזלזל בנושא הזה. כשהמשטרה מנסה להיאבק בזה ומביאה אנשים לבית המשפט, השופטת נותנת להם שבועיים הרחקה מהיציע בעונת קורונה. באנגליה מחמירים הרבה יותר".
6 צפייה בגלריה
אוחנה, חוגג וברוש במסע"ת
אוחנה, חוגג וברוש במסע"ת
אוחנה, חוגג וברוש במסע"ת
(צילום: עוז מועלם)
בהמשך עבר הבעלים לדבר על הכישלון המקצועי בעונה הזו ועל חלקו בכישלון הזה: "אני כאן כדי לנווט את המועדון מבחינת הרוח והערכים וכאן אני מצליח. אני חושב שמבחינה מקצועית טעיתי: חטאתי וכיוונתי את מירב כספיי ואת הפוקוס של המועדון, הסקאוטרים והצוות המקצועי לכיוון שחקני התקפה. זו הייתה טעות. בליגה הזאת מי שמנצח זה שחקני ההגנה ואלו שרצים 11 ק"מ ויותר. שחקנים מוכשרים נחתכים מקבוצות כי הם לא עובדים מספיק קשה. נפלתי בשבי הדריבל ולא התמקדתי במוסר העבודה. לא לקחתי בחשבון גם שבשכר גבוה מאוד נוצרת להם רמת נוחות שלא תגרום להם לשאוף להגיע הלאה, לרצות להיות מספיק טובים כדי לשחק באירופה. אנחנו חייבים לחפש בבית"ר ירושלים את הרעב הזה. נשים מהיום הרבה יותר דגש בלחפש שחקנים שרוצים להתקדם לאירופה דרכנו".
"מעולם לא התערבתי למאמנים. השחקן היחידי שהבאתי בלי להתייעץ עם הצוות היה גדי קינדה. אלי אוחנה וניר קלינגר כעסו עליי וצדקו ומאז זה לא קרה שוב. רציתי את דור מיכה ועומר אצילי אבל יוסי בניון שהיה המנהל המקצועי ואני מאוד מעריך אותו וחושב שהוא חסר, לא רצה אותם ולכן הם לא הגיעו. לא מגיע לי הקרדיט של מנהל מקצועי, זה לא מה שאני עושה. אנחנו כרגע לא מחפשים בן אדם אחר לתפקיד הזה. אנחנו מחפשים מאמן, אני מודה ליוסי מזרחי שיהיה המאמן הזמני עד שנמצא מאמן. הכיוון שאני מחפש הוא צוות זר. בהתאם למה שאני רוצה שיהיה כאן בשנה הבאה - חשוב מאמן שלא מכיר את השמות, את התעשייה המקומית, את הסוכנים ושיבוא ניטראלי ועם מנטאליות אירופה. זה לא אומר שלא יהיה מאמן ישראלי, אבל הכיוון הוא לחפש צוות זר".
6 צפייה בגלריה
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
(צילום: בית"ר ירושלים)
"התקציב של מכבי תל אביב גדול פי חמש משלנו ולא נוכל לנצח אותם בכסף. הדרך שלנו לנצח תוכל להיות רק חשיבה מדויקת בבחירת הסגל, האופי של השחקנים קדימה, התרבות שלהם כבני אדם. דברים שקורים אצלנו העונה במועדון לא מקובלים ואנחנו נעשה בזה סדר. אנחנו חייבים למצוא תלכיד טוב יותר מבחינת הגישה".
יו"ר הקבוצה, אלי אוחנה, נכח במסיבת העיתונאים יחד עם חוגג והמנכ"ל מני ברוש. אוחנה: "אני לא אוהב את חיפוש האשמים. נעשו טעויות אבל אף אחד לא עושה שום דבר במזיד. למאמנים בבית"ר ירושלים יש אוטונומיה מוחלטת".
6 צפייה בגלריה
אלי אוחנה מגיעה למשרדי ההתאחדות
אלי אוחנה מגיעה למשרדי ההתאחדות
"אני לא אוהב את חיפוש האשמים". אוחנה
(צילום: אורן אהרוני)
חוגג נמצא בבית"ר כבר שלוש שנים במהלכם השקיע כ-110 מיליון שקל, והחליט לשנות את דרך ההתנהלות. חוזי הענק ששולמו לכוכבים יקוצצו, המודל יעבוד בסגנון דומה לזה של מ.ס אשדוד ומכבי פתח תקווה, בתקציב מופחת בהרבה לעומת מה שהתרגלו במועדון תחתיו.
בשבוע האחרון חוגג תקף גם את שחקניו על השכר שמשולם להם ובין היתר צייץ: "חמישה בכירי המשתכרים בבית"ר מרוויחים יותר מ-24 שחקני אשדוד".
הקבוצה תשחק בפלייאוף התחתון אחרי שסיימה את העונה הסדירה במקום השמינית בטבלה. סלובודן דראפיץ' ושי ברדה החליטו לקחת אחריות על הכישלון העונה ובסיום ההפסד לאשדוד הודיעו על התפטרותם. יוסי מזרחי יעמוד על הקווים עד לסיום העונה.
פורסם לראשונה: 13:59, 22.03.21