במכבי חיפה ידעו מראש שהמשחק אתמול (שבת) מול עירוני קריית שמונה הוא משוכה גבוהה. במשך 74 דקות ללא שערים הדאגה הזו נמשכה, אך הירוקים כבשו שלושה שערים בתוך עשר דקות בדרך לניצחון 0:3.
המאמן ברק בכר שמר על ה-11 הפותחים מהניצחון על בית"ר ירושלים, אך נראה כי משהו לא טוב קורה בחוליית ההגנה שלו, בוגדן פלאניץ' מגלה חוסר יציבות, ואתמול מעבר למספר טעויות גם היה עצבני והתעמת עם לוסיו.
3 צפייה בגלריה
חזיזה חוגג
חזיזה חוגג
חזיזה חוגג
(צילום: אפי שריר)
מי שזכה למחמאות גדולות הוא דולב חזיזה, שפתח את העונה רע אך בשני המשחקים האחרונים היה מהמצטיינים בקבוצה. חזיזה הוכשל ברחבה בדרך לפנדל אותו כבש בעצמו עם בעיטה מצוינת, ונראה כי בכר מצא את בועט הפנדלים החדש שלו במקומו של ניקיטה רוקאביצה שהחמיץ פעמיים לאחרונה. אגב, נתון נדיר הוא שהירוקים קיבלו אמש פנדל חמישי בחמשת המחזורים האחרונים. גם צ'ארון שרי, שהוביל לשער העצמי של עידו נחמיאס ובישל לרוקאביצה את השער השלישי, זכה לשבחים.
"ניצחנו במשחק חוץ קשה מאוד, אך אנחנו צריכים להשתפר ומצפה לנו משחק לא פשוט בכלל בסכנין בשלישי", אמר שחקן בחיפה. לקראת המשחק מול סכנין, שניצחה אתמול בפעם השלישית בארבעת משחקיה האחרונים, בכר עשוי לבצע רוטציה בסגל על מנת לתת מנוחה למספר שחקנים, כך שמאבוקה עשוי לשוב להרכב. בחיפה מרוצים מאוד מהעובדה שמשחק שני ברציפות הקבוצה לא סופגת והקרדיט מגיע לג'וש כהן שמפגין ביטחון גדול מאז חזר לשער.
3 צפייה בגלריה
ג'וש כהן
ג'וש כהן
ג'וש כהן. מפגין ביטחון מאז שחזר לשער
(צילום: עוז מועלם)
ניקיטה רוקאביצה כבש אתמול במשחק ה-12 ברציפות, נתון חסר תקדים מבחינת הירוקים, בחיפה מקווים להשלים את הארכת חוזהו של החלוץ בקרוב, כאשר הוא דורש חוזה משודרג לשנתיים. לקראת חלון העברות של ינואר נראה שבכר מאוד רוצה לחזק את ההתקפה שלו כאשר ארבעה שחקנים נמצאים על הכוונת: עומר אצילי, שלא מצליח להתבלט בקפריסין, מוחמד עוואד שעבר לפולין ורחוק מלהרשים שם, עומרי אלטמן שהצעה טובה של הירוקים תסלול את דרכו מהפועל ת"א ואוסמה חלאיילה, שחקנה הצעיר והמוכשר של בני סכנין, שמזמן נמצא על הכוונת של הירוקים. בחיפה מקווים לצרף לפחות שניים מהארבעה ובכך לעבות את הסגל ואת החלק הקדמי לקראת החצי השני של העונה.

תסכול גדול בק"ש: "השופט גמר את המשחק"

עירוני ק"ש ספגה אתמול הפסד ראשון לאחר שבעה משחקים, אך הזעם הגדול של הצפונים היה מופנה לשופט המשחק גל לייבוביץ'. זה החל בקרוב לתשע דקות של התלבטות לאחר פנדל ששרק לזכות הקבוצה, שבסופן בוטלה ההחלטה. לאחר מכן הגיע הפנדל המפוקפק לזכות חיפה, אותו לייבוביץ' כלל לא נקרא לבדוק במסך - והסתיים בשער השלישי של רוקאביצה שתחילה נפסל בטענת נבדל (שלא היה) ולבסוף אושר.
3 צפייה בגלריה
רפואה על הקווים
רפואה על הקווים
רפואה על הקווים
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן קובי רפואה השתולל היה נסער במיוחד בסיום, ואנשי הקבוצה טענו שהמשחק הוכרע על ידי צוות השיפוט. "זה לא הגיוני מה שעברנו במשחק הזה, השופט עשה למכבי חיפה כבוד כאילו מדובר במשחק של ברצלונה נגד קבוצה מליגה ג'. כל מהלך שלנו נבדק ב-VAR אבל מהלכים של חיפה עברו בקלות. זה היה משחק של תיקו וההחלטות שלו פירקו אותנו", אמר גורם במועדון. שחקן בקבוצה אמר: "התוצאה לא משקפת, כל מה שקרה היום לא ישבור אותנו, נצטרך להרים את עצמו ולהתרכז במשחק הבא שלנו".
עידן נחמיאס קפטן הקבוצה שכבש שער עצמי אמר: "הפסד כואב, ללא ספק. נתכונן לב"ש, אין טעם לעצור. הכדורגל ממשיך, אנחנו צריכים להשתפר". במועדון הצפוני יצטרכו לבדוק מה הסיבה להתפרקות, ק"ש ספגה עד אתמול שני שערים בלבד והחזיקה בהגנה הטובה בליגה אך הצפוניים ספגו שלושה שערים בעשר דקות - נתון מדאיג מבחינתם.