התרגשות גדולה מאוד במכבי חיפה לקראת משחק העונה הראשון. יותר מארבע שנים לא ניצחו הירוקים את מכבי ת"א בליגה והערב (21:00), לראשונה זה שנים, הם יגיעו כפייבוריטים וכקבוצה היחידה בליגה עם מאזן מושלם.
לעומתם, הצהובים אחרי פתיחת עונה חלשה (2 נקודות מ 9 אפשריות). בעקבות זאת, הקבוצה של ברק בכר מאמינה שהפעם זה אפשרי. מעבר לעניין היוקרתי, ניצחון יגדיל את הפער ממכבי תל אביב ל-7 נקודות, דבר שעשוי להנחית מכה מוראלית קשה על היריבה בשלב מוקדם של העונה.
3 צפייה בגלריה
רוקאביצה בועט
רוקאביצה בועט
רוקאביצה. מכבי חיפה מאמינה שתחגוג הערב
(צילום: ראובן שוורץ)
כפי שפורסם ב-ynet, עומרי גלזר יפתח בין הקורות. בחיפה עבדו בשבוע האחרון באופן אינטנסיבי עם השוער הצעיר על הצד המנטאלי והכינו אותו לאתגר. בנוסף, בכר יבצע מספר שינויים בהגנה. טאלב טאווטחה ששב למועדון יפתח על חשבונו של סאן מנחם באגף השמאלי. בצד הימני, ארנסט מאבוקה שנפצע באימון בסופ"ש נמצא בספק רב ויעבור מבחן כשירות. רז מאיר, שתורגל אתמול בהרכב, נמצא בכוננות.
אעיד חבשי יפתח לצידו של בוגדן פלאניץ' במרכז ההגנה ועופרי ארד יירד לספסל. נראה כי בכר יפתח במערך שיכלול שני בלמים ולא שלושה. בקישור יפתחו נטע לביא, מוחמד אבו פאני וחוסה רודריגס. בהתקפה ישחקו יאניק וילדסחוט, צ'ארון שרי וניקיטה רוקאביצה.
3 צפייה בגלריה
בכר על הקווים
בכר על הקווים
יבצע שינויים בהגנה. ברק בכר
(צילום: מכבי חיפה)
"זה מסוג המשחקים שלא צריך לדבר לפניו", אמר שחקן בקבוצה. "כל משחק מול מכבי תל אביב זו מלחמה ספורטיבית. אנחנו מגיעים עם ביטחון מלא שאנחנו יכולים וצריכים לנצח והרבה תלוי בנו. עדיין מוקדם מאוד לדבר על אליפות, אך אנחנו צריכים לנצח כל קבוצה, בטח בבית שלנו".
השחקנים מבינים היטב את חשיבות המשחק עבור הקהל, שנחל מפולות רבות מול היריבה המושבעת וזוכר היטב את ה-4:3 הדרמטי בעונה שעברה. הירוקים, שהפסידו ליריבתם ארבע פעמים ב-2019/20 מקווים לשמח את האוהדים הפעם.
3 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
יפתח בשער. עומרי גלזר
(צילום: אורן אהרוני)
המאמן המנטאלי איתן עזריה עבד בימים האחרונים לא מעט. בחיפה מבינים כי מעבר ליכולת הפחות טובה שאיפיינה אותם בשנים האחרונות, הם סבלו מבעיה מנטאלית שהכריעה את המאבקים לרעתם. הפעם בכר ועזריה עבדו לא מעט על הצד הפסיכולוגי בשיחות אישיות, סרטוני וידאו ומאמצים להגביר את המוטיבציה.