שחקני הליגות המקצועניות בכדורגל לא יידרשו בבידוד בעונה הבאה, כך סוכם עקרונית בפגישה שנערכה בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר, כשהצדדים כבר גיבשו את המסמך פורץ הדרך הרשמי.
בפגישה שכללה בנוסף לשני השרים גם את מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ומנכ"ל משרד הספורט, רז פרויליך, פרופ' איתמר גרוטו וראש מטה משרד התרבות והספורט, גיא גוטמן, הוצגו מתווים בינלאומיים שהליגות המקצועניות יהיו מחויבות לעמוד בהם, זאת מאחר שישראל תשתתף במפעלים בינלאומיים. מדובר במתווים שנהוגים על ידי אופ"א והגוף המקביל בכדורסל, פיב"א, ומשרד הספורט ביקש ממשרד הבריאות לייצר תקן זהה. מעבר להצגת המתווים הבינלאומיים, במשרד הספורט גם הציגו את האישורים שניתנו על ידי ממשלת סקוטלנד, שמוכנה לארח את ישראל.
2 צפייה בגלריה
יונתן כהן מול סיינסברי
יונתן כהן מול סיינסברי
יונתן כהן מול טרנט סיינסברי. יוכלו לצאת מהבית
(צילום: ראובן כהן)
סעיף משמעותי נוסף קובע כי בניגוד למתווה הקודם, במקרה של הדבקת שחקן לא כל הקבוצה תושבת, אלא תיערך חקירה אפידימיולוגית שתמפה את חשיפת אותו שחקן שנדבק, ועל פיה תתקבל ההחלטה. בכל מקרה, השחקן עצמו יורחק כמובן מיתר חבריו לקבוצה ואנשי המועדון, ושאר השחקנים יעברו בדיקות קורונה שבהתאם לתוצאותיהן ייקבע אם ימשיכו את הפעילות בקבוצה כרגיל. כך, למעשה, ניתן יהיה להימנע מהשבתה מוחלטת של קבוצות במהלך העונה.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
שר התרבות והספורט חילי טרופר. עוד הישג
(צילום: עוז מועלם)
בסיום אותה פגישה כבר ערכו הצדדים מסמך סיכום, בו העלו את הפתרון המהפכני שיאפשר קיום משחקי נבחרת, השתתפות במפעלים האירופיים של קבוצות וכמובן את פתיחת הליגה עצמה וקיומה, תוך קיום שני שני הסעיפים המרכזיים. כל זאת מתוך הבנה כי אם הכדורגל והכדורסל הישראלי לא יתיישרו בהתאם לכללי ההתנהלות הנהוגים באירופה, לא תוכל להתקיים כאן פעילות ספורט.
במשרד הבריאות ובמשרד הספורט אישרו את הפרטים.