בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את בקשת עיריית נתניה לעכב את העברת הסכום בסך 570 אלף שקל אותו היה עליה להעביר לקבוצת הנשים העירונית בכדורגל בהתאם לפסק דינו של בית המשפט המחוזי בלוד, וחייב את עיריית נתניה בהוצאות משפט בסך 3,000 שקל.
בעתירה שהגישה בנות נתניה באמצעות עו"ד אורי כהנא ממשרד כבירי נבו קידר בלום, המתמחה במשפט ספורט מגדרי, טענה קבוצת הנשים להפליה מגדרית קשה מצד העירייה בחלוקת תקציבי הספורט העירוניים, לאחר שזו העבירה תקציב הגדול פי 20 לקבוצת הגברים, על אף ששתי הקבוצות משחקות בליגת העל. בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה וקבע כי על העירייה להפחית מהסכום שמועבר לקבוצת הגברים ולהעבירו לקבוצת הנשים לאחר שמצא כי היא פעלה בחוסר תום לב וניסתה להעביר את הסכום לא כדין.
1 צפייה בגלריה
אלכס מורגן
אלכס מורגן
החלטה חשובה לבנות נתניה
(צילום: AFP)
עיריית נתניה ומכבי נתניה ערערו לבית המשפט העליון על פסק הדין וביקשו להמתין עם העברת הכספים עד להכרעה. היום כאמור דחה בית המשפט העליון את בקשת העירייה והורה לה להעביר את הכספים באופן מיידי, תוך שהוא מדגיש את העובדה שהקבוצה מתכוננת בימים אלה לפתיחת משחקי ליגת העל.
עו"ד כהנא אמר: "מדובר בהחלטה חשובה, המלמדת גם על סיכויי הערעור שהוגש. חשוב מכך, ההחלטה תאפשר לקבוצת הנשים בכדורגל לפתוח את הליגה, להתמודד על תארים ולהביא כבוד רב לעיר נתניה. חבל שעיריית נתניה מתייחסת לקבוצת ליגת העל לנשים בכדורגל בצורה בלתי מקצועית באופן המשמר את המצב הקיים בו נשים מודרות מענף הכדורגל. להערכתי סיכויי הערעור קלושים".
הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת העל בענפי הכדור לנשים, התייחסה אף היא להחלטה: "אני מברכת את קבוצת בנות נתניה על ההחלטה שתאפשר את השתתפותה בליגת העל השנה. הפליית נשים בספורט נפוצה לצערי ברבות מהרשויות המקומיות. מחלקות ספורט רבות בעיריות מבקשות לתקצב את הענף החזק ביותר משיקולי פופולריות ושוכחות שתפקיד הרשות המקומית הינו לעודד ולהנגיש את הספורט לכלל אוכלוסיית העיר הכוללת בדרך כלל 50 אחוז נשים. מנהלת העל בענפי הכדור לנשים שמה לה למטרה לייצר מציאות שונה בה לכל אישה בישראל מקום בנוף הספורט הקבוצתי המקצועי".
שלי ישראל, מנהלת בנות נתניה: "למרות התנגדות עיריית נתניה להכיר בנשים כשחקניות מקצועניות ובמועדון כדורגל בנות נתניה כמועדון ראוי לתקציבים ותנאים ראויים לרמת התמקצעות השחקניות, בית המשפט עשה דין בפעם השנייה לטובת השוויון המגדרי, התהליך להכרה בו עדיין ארוך".
תגובת עיריית נתניה: "מדובר בהחלטה בבקשה לעיכוב ביצוע שהגישה העירייה ונדחתה, הערעור עומד בעינו וטרם נדון".