צפו בכתבה על בן רייכרט
לפני חמש שנים היה בן רייכרט השם המדובר ביותר בכדורגל הישראלי. לא רק כי נחשב להבטחה, אלא בעיקר בגלל עסקה אחת שרודפת אותו עד היום. הכל החל בגיל 20, כשהכישרון מרמת־השרון קיבל את הבמה הגדולה במכבי ת"א, אלא שמהר מאוד העלילה הסתבכה. פוסט ישן בפייסבוק, בו הזדהה כאוהד שרוף של הפועל ת"א, נחשף – ומאותו הרגע האוהדים הצהובים מיררו לו את החיים. לכולם היה ברור שהשידוך הזה לא יוכל להימשך זמן רב, והקשר הושאל ל... הפועל ת"א.
רייכרט חשש מהרגע שבו יצטרך לחזור למוקד האש בקריית־שלום, ובסופו של דבר החליט לא להופיע לפתיחת האימונים בקיץ. אחרי בוררות ארוכה עם מכבי ת"א האדומים הגיעו למסקנה שסמלים לא מפקירים – ושילמו עליו לא פחות ממיליון אירו(!) בהעברה שנחשבה אז לשנויה במחלוקת, ובמבט לאחור נשמעת מופרכת.
6 צפייה בגלריה
בן רייכרט
בן רייכרט
בן רייכרט. העלילה הסתבכה
(צילום: עוז מועלם)
כפי שאתם מבינים, הקריירה של רייכרט בן ה־26 לא ממש המריאה כמו השווי שלו בתקופת השיא. הוא סוחב אחריו שלוש ירידות לליגה הלאומית (רמת־השרון, הפועל ת"א והפועל עכו), ומהר מאוד דבק בו הכינוי "המנחוס". גם הניסיון הקצר בזולטה וארחם הבלגית לא היה מוצלח, בלשון המעטה, והקשר חזר לארץ כדי לחפש את עצמו שוב. לפחות על פי חצי השנה האחרונה – יכול להיות שהוא גם סוף־סוף מצא. אופיר חיים הביא אותו בינואר להפועל כפר־סבא ונתן לו במה, ורייכרט הפך מהר מאוד לסיפור הצלחה במועדון ועזר לו להישאר בליגה. אתמול הוא האריך את חוזהו ואמור להנהיג את הקבוצה בעונה הבאה.
בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet, הוא מספר בגילוי לב על התקופה הקשה ההיא כשנדד בין התל־אביביות, על ההחלטות הרעות שקיבל בדרך ועל הביקורות הלא מוצדקות לטענתו שספג. למרות הכל, רייכרט מבטיח לכולם שהטוב עוד לפניו ושהוא יטפס בחזרה אל הטופ – הפעם כדי להישאר.
סוף־סוף אתה יכול להתנער מתדמית קבלן הירידות. היית גורם משמעותי בהשארת קבוצה בליגת העל.
"התחושות מאוד טובות. הרבה אנשים הרימו גבה כשהגעתי לכפר־סבא, אני שחקן לקבוצות יותר גדולות. שמח שהצלחנו להשיג את המטרה ואני כבר מחכה לעונה הבאה".
6 צפייה בגלריה
בן רייכרט מול אליאל פרץ
בן רייכרט מול אליאל פרץ
"שמח שהצלחנו להשיג את המטרה"
(צילום: טל שחר)
חששת מירידה רביעית?
"ברור שהיו לי חששות, כשהגעתי הם היו מתחת לקו האדום. אמונה תמיד הייתה והחדרתי את זה בשחקנים. הנה, הוכחנו לכולם שאנחנו ווינרים והבטחנו את ההישארות שני מחזורים לסיום. אני הכי מאושר בעולם".
מאמין שעוד תשחק במועדון גדול בארץ או אפילו באירופה?
"חד־משמעית כן, אני אחזור לקבוצה גדולה או לחו"ל. אני רק בן 26, למרות שלפי כל מה שעברתי אני צריך להיות היום בן 40".

"צהוב אני בטח לא"

יכול להיות שאותו תג מחיר מפורסם הלחיץ אותך?
"בדיעבד, כשחושבים על זה, אז כן – זה העמיס עליי. לכל מקום שעברתי תג המחיר הזה הגיע לפני היכולת שלי. קראו לי 'בן מיליון אירו'. היום, אחרי שעברו כמה שנים, הכל מאחוריי ואני לא נותן לזה לפגוע בי. אני בן רייכרט חדש".
6 צפייה בגלריה
"קראו לי 'בן מיליון אירו'"
"קראו לי 'בן מיליון אירו'"
"קראו לי 'בן מיליון אירו'"
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
נחזור למעבר ממכבי להפועל ת"א. בדיעבד, היית חוזר על המהלך הזה?
"כשמסתכלים אחורה זה פגע בי, לא יודע אם הייתי עושה את זה שוב".
אז מה אתה יותר, צהוב או אדום?
"אני לא צהוב, זה בטוח".
עברת ימים קשים באותה תקופה.
"בהחלט תקופה קשה, אבל בני המשפחה תמכו בי. זו הייתה החלטה שלי. לפעמים ההחלטות מתבררות כלא מוצלחות, זו אחת מהן".
יכול להיות שהלחץ הגדול התחיל אחרי שג'ורדי קרויף החתים אותך והאמין שתהיה כוכב?
"אני חושב שלא, דווקא הלך לי די טוב בהתחלה. אחרי שהפועל ת"א קנתה אותי התחילה הדעיכה. אני מנסה לא לייחס חשיבות למה שקרה בעבר".
6 צפייה בגלריה
"מנסה לא לייחס חשיבות למה שקרה בעבר"
"מנסה לא לייחס חשיבות למה שקרה בעבר"
"מנסה לא לייחס חשיבות למה שקרה בעבר"
(צילום: עוז מועלם)
נתת חצי עונה מעולה בכפר־סבא. מה עבד הפעם?
"מי שהביא אותי לכפר־סבא היה אופיר חיים, שהאמין בי ונתן לי את המושכות. אני מאוד שמח שהגעתי לפה והצלחתי להשאיר את הקבוצה בליגה. אני חייב תודה לאופיר".
נוצרה לך תדמית של כסחן בגלל האדומים הרבים שספגת.
"העונה קיבלתי רק אדום אחד והגבתי עליו באינסטגרם. אני לא כסחן מעבר לממוצע, נותן את הלב ולפעמים זה גורם לעבירות שמובילות להרחקה. כבר התרגלתי לזה שבן רייכרט זה לא עוד שם בכדורגל הישראלי. אני לומד להסתדר עם זה. אחרי אדום אחד שאני מקבל ישר יוצאים בכותרות כי מדובר בי. הסטיגמות עליי לא נכונות. תשאל כל מאמן שאימן אותי, הוא יגיד לך מי זה בן רייכרט. אני מגיע כדי לתת את הדם ואת הלב".
אתה רואה מה עובר על ירדן שועה. כואב לך עליו?
"כואב לי עליו, לא קל כשכל הזמן מחפשים אותך. עברתי תקופה כזו ולמדתי ממנה המון. לפעמים זו קבלת החלטות ושיקול דעת לא נכונים, אני בטוח שהוא ילמד".
6 צפייה בגלריה
ירדן שועה על הספסל
ירדן שועה על הספסל
"אני בטוח שהוא ילמד". על ירדן שועה
(צילום: עוז מועלם)
יש סיכוי שנראה אותך בנבחרת ישראל?
"אם לא הייתי מאמין, לא הייתי עונה - בפירוש מאמין שיש לי את היכולות להיות בנבחרת, ואפילו בקרוב".
מי לדעתך צריך להחליף את אנדי הרצוג?
"ניסו כל כך הרבה מאמנים, אני הייתי הולך על איל ברקוביץ', בגלל התשוקה שלו. מאמין בו".