ישיבת הדירקטוריון במינהלת הליגה בכדורגל דנה היום (רביעי) בהחלטת הממשלה להכניס 500 צופים למגרשים החל מראשון הקרוב והחליטה פה אחד שלא להחזיר את הקהל לפחות עד הפעימה השנייה בחודש מרץ.
בעלי המועדונים התנגדו להכנסת כמות נמוכה של אוהדים ולאחר שהצעתם להגדיל את הכמות לא התקבלה, הוחלט להמתין לפעימה השנייה ב-9 במרץ, אז ניתן יהיה להגדיל את הכמות לכמה אלפים, כשהצפי הוא לתכולה של שליש אצטדיון לפחות.
1 צפייה בגלריה
דולב חזיזהבדרך לשער
דולב חזיזהבדרך לשער
דולב חזיזהבדרך לשער
(צילום: עוז מועלם)
לפני יומיים הוחלט בקבינט הקורונה ולאחר מכן אושר בממשלה כי החל משבוע הבא אוהדי הספורט יוכלו לחזור למגרשים בכמויות נמוכות - 500 צופים באצטדיון פתוח ו-300 באולם סגור.
כמויות האוהדים הללו הציבו את קבוצות הכדורגל הגדולות בבעיה, שכן זה לא ריאלי מבחינתן להכניס מספרים כל כך קטנים לאצטדיונים גדולים. מצד שני, בליגה הלאומית והליגות התחתונות, וגם בחלק מקבוצות ליגת העל בכדורסל, כמות האוהדים הזאת תתקבל בברכה.
ממינהלת הליגות נמסר: "לאחר שראשי הקבוצות דנו וניתחו את האפשרויות העומדות לפניהם, הגיעו כולם למסקנה פה אחד כי הכלים העומדים לרשות כל קבוצה עשויים להוביל לכישלון ולא להצלחה, לגרום לאי סדר ולעימותים מיותרים מחוץ לאצטדיונים בין המשטרה לאוהדים, לסכן את בריאות הציבור ולקלקל את חווית המשחק שכולנו מחכים לה באופן בו הנזק יעלה על התועלת. בהתאם לכך ועל מנת שלא לפגוע באוהדים, החליט דירקטוריון להמתין לפעימה השנייה בתקווה כי יאומצו עקרונות הכנסת הקהל באופן מדורג ולפחות שליש מתכולת כל אחד מיציעי האצטדיון".
יו"ר המינהלת ארז כלפון: "חווית הכדורגל ללא הקהל במגרשים קשה ופגומה. הקהל הוא חלק מאיתנו וחסר לכולנו. לא נחסוך במאמצים ובמשאבים על מנת לעשות כל שניתן לחזרת הקהל למגרשים. יחד עם זאת, אנו חייבים לנהוג באחריות גדולה. דין אצטדיון כדורגל עם אלפי ועשרות אלפי מקומות אינו זהה לדין אולם תיאטרון".
פורסם לראשונה: 16:45, 17.02.21