בית"ר ירושלים נקנסה היום (רביעי) בסכום כולל של 10,500 שקל על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בעקבות האירועים במשחק הבית מול בני יהודה והתפרעות אוהדיה בבלומפילד מול הפועל תל אביב במהלך ה-0:0 ביום שבת.
הבעלים, משה חוגג, שהגיע לדיון, מתח ביקורת נוקבת על התנהלות חברי ארגון האוהדים לה פמיליה וגם על הנהלת הפועל תל אביב, שלטענתו לא סייעה לו במאמץ למנוע מראש את האירועים. "לה פמיליה אינם אוהדי בית"ר ירושלים. הם מזיקים למועדון", אמר חוגג. "תשפטו את המועדון על כל מה שאנו עושים ומבקש שתכירו בזה שלה פמיליה הם לא בית”ר".
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
על התנהלות האדומים: "זה מאוד מתסכל שפנינו לכל אנשי הפועל תל אביב והם התעלמו מאיתנו. אמרנו להפועל שאנחנו מונעים מהם כניסה לטדי, אנא מנעו מהם כניסה. זה לא קרה. רצינו להביא צוותים, יעלה כמה שיעלה, אבל הפועל לא נתנו להם להיכנס".
הדיין, עו"ד נעם ליובין, החליט לקנוס את בית"ר ב-6,000 שקל על קריאות גזעניות והתפרעות אוהדים בחלוקה שווה של 3,000 שקל לכל עבירה. הוא הסביר את החלטתו: "אין ללמוד מהחלטתי זו לעניין החלטות במקרים דומים בעתיד. עבירת קריאות גזעניות לצד עבירה של התפרעות אוהדים והפעלת אמצעי פירוטכניקה ללא מעשי מניעה ותגובה ייתקלו בענישה חמורה מצד בית הדין, זאת לצד הבנת ביה"ד כי אם אכן ישוכנע כי מדובר במעשים מכוונים מצד אותו מיעוט של פורעי חוק וישוכנע כי הקבוצה נקטה בכל האמצעים הנדרשים, הרי שיתחשב במעשים אלו בהחלטתו".
2 צפייה בגלריה
משה חוגג ואלי אוחנה
משה חוגג ואלי אוחנה
משה חוגג ואלי אוחנה
(צילום: ראובן שוורץ)
בית"ר גם נקנסה ב-4,500 שקל בעקבות הפסקת חשמל והתנהגות בלתי הולמת של הקהל במהלך ה-2:2 מול בני יהודה בטדי לפני כשבוע.