המשטרה תמשיך גם היום (שני) בגביית העדויות מאוהדי הפועל ומכבי חיפה בעקבות קטטת האוהדים אמש לפני חצות במתחם בקריית חיים אחרי הדרבי בין השתיים (2:2). "זה היה מפחיד מאוד", סיפר אחד האוהדים שהיה במתחם בזמן האירוע. "הם שרו שירים בגנות הפועל חיפה, הבנו שהם כנראה כמה עשרות ואז נשמעו קולות חזקים והבנו שמדובר במטחי אבנים שנזרקו לעבר מכוניות של אוהדים שהגיעו לצפות בדרבי".
אותו אוהד הוסיף: "כמה אוהדים יצאו החוצה לראות מה קרה, ראינו מכונית עם שמשות שנופצו על ידי אוהדי מכבי חיפה שהגיעו מצוידים באבנים גדולות ושרו שירים. לאן הגענו?". על פי עדויות נוספות, עשרות אוהדים של הירוקים הגיעו למתחם ולטענת אוהדי הפועל זרקו עליהם אבנים, ואף גרמו לנזקים למספר מכוניות כשהם מפנצ’רים את גלגלי המכוניות. הבוקר גם רוססה כתובת גרפיטי ענקית בקריות, שתיחקר גם היא על ידי המשטרה.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: יאיר שגיא)
המשטרה תנסה לבדוק האם מצלמות האבטחה יוכלו לסייע באיתור המעורבים בקטטה שהחלה ככל הנראה אחרי שאוהדי הפועל חיפה הגיעו למלון של שחקני קבוצתם ליד אצטדיון סמי עופר עודדו ושרו שירי נאצה לעבר היריבה העירונית. הדבר הוביל להתלהטות בשטח ולהגעת אוהדי מכבי חיפה למתחם בקריית חיים. "זה נגמר בנס עם מכונית אחת או שתיים שנפגעו אבל תחושת הפחד הייתה נוראית", סיכם אותו אוהד.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה פתחה אמש בחקירה עם קבלת דיווח במוקד 100 סמוך לשעה 23:00 בדבר חשד לקטטה בקריית חיים, באצטדיון העירוני, במעורבות כ- 70 אוהדים בתוך הקרנת המשחק בין הקבוצות מכבי והפועל חיפה. בתוך כך, שוטרי תחנת זבולון פיזרו את ההמון וגבו עדויות מממספר בעלי כלי רכב, לאחר שנמצא נזק שנגרם ככל הנראה במהלך הקטטה, לצד זימון בעל המקום לבירור במסגרת הליך רישוי. עפ"י גורמי רפואה, ניתן טיפול במקום לאדם אחד בלבד כבן 55 שנפגע באורח קל. חקירת נסיבות האירוע נמשכת.
2 צפייה בגלריה
הוונדליזם בחיפה
הוונדליזם בחיפה
הוונדליזם בקריות
(צילום: נחום סגל)
"צר לי שלאחר עשרות שנים של דרבים ספורטיביים ותחרותיים בחיפה, נרשמה אלימות קשה שכוונה כלפי אוהדי הקבוצה", אמר בעלי הפועל יואב כץ. "הנחתי את מנכ"ל המועדון אורן שטרלינג לעמוד בקשר עם האוהדים שנפגעו ולסייע להם, והוא עושה זאת בשעות האחרונות. אנו מאחלים לאוהדים שנפגעו בריאות שלמה. אנו מצפים שגורמי החוק יטפלו בחומרה במבצעי המעשה האלים והמכוער. אני מקווה ומאמין שמקרים אלו לא ישנו ונמשיך לקיים יחסי שכנות טובה עם היריבה העירונית ואוהדיה".
כץ התייחס גם לדרבי עצמו, ובעיקר אהב את רוח הלחימה של שחקניו: "זה מדהים שהשחקנים שבו פעמיים מפיגור, גילו לחימה, ווינריות ולא נשברו. לירן סרדל היה מצוין והשער שכבש מראה את הדרך שעשה בעבודה קשה. בשנים האחרונות הפועל חיפה ממשיכה לשלוט בעיר בכל מה שקשור למשחקי הדרבי".