אחרי הדרמה והפשרה שהושגה בין הממשלה לבין מינהלת הליגה, קבוצות ליגת העל חזרו להתאמן לקראת חידוש המשחקים בסוף החודש הנוכחי.
קבוצות הליגה הלאומית עדיין אינו מורשות להתאמן וזעמו על חוסר הסולידריות כלפיהן, אבל במינהלת הובהר להם כי נקבע שב-19 באוקטובר יוחזרו האימונים שלהן (בכפוף לאישור קבינט הקורונה שיערוך דיון נוסף מחר).
6 צפייה בגלריה
מתאוסיניו וסנטיאגו אוקמפוס באימון הבכורה
מתאוסיניו וסנטיאגו אוקמפוס באימון הבכורה
מתאוסיניו וסנטיאגו אוקמפוס באימון הבכורה
(צילום: בית"ר ירושלים)
בסיכום שהושג שלשום בין משרד הספורט, הבריאות והמינהלת, הוחלט על השבה מיידית של אימוני הליגות המקצועניות. למרות זאת, אחרי שהוחלט על המשך הסגר הכללי עד לחצות בראשון הקרוב, והוחלט להחריג את הספורט, שר הבריאות יולי אדשלטיין חזר בו מהסיכום המוקדם והבהיר כי בשלב הזה רק הליגות הבכירות של גברים ונשים בכדורגל, כדורסל, כדוריד וכדורעף ישובו.
שני הזרים החדשים של בית"ר ירושלים, מתאוסיניו וסנטיאגו אוקאמפוס, ערכו היכרות עם הדשא במגרש האימונים בבית וגן כאשר השתתפו לראשונה באימון אותו העבירו המאמנים סלובודן דראפיץ' ושי ברדה. אוקאמפוס הפרגוואי לקח חלק פעיל באימון, בעוד הברזילאי רק קיבל טיפול ורץ סביב המגרש.
6 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים באימון
שחקני בית"ר ירושלים באימון
שחקני בית"ר ירושלים באימון
(צילום: :בית"ר ירושלים)
6 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ'
סלובודן דראפיץ'
סלובודן דראפיץ'
(צילום: בית"ר ירושלים)
השחקנים נקראו ליישם את ההוראות החדשות באימון ולא הורשו להיכנס לחדר ההלבשה. הם קיבלו מאיש המשק מאיר הרוש את מדי האימון והתלבשו ברכבים שלהם ועל הספסלים בצד לפני העלייה למגרש. דבר דומה נעשה בסיום האימון. כל השחקנים עברו בדיקות חום וסטוריציה ורק לאחר מכן הורשו להתאמן.
המאמן שי ברדה אמר לשחקנים: "חוזרים מהיום בשיא הכוח. אנחנו דורשים קצב גבוה ונעבוד על זה. יהיה גם משחק אימון בשבוע הבא. אני רוצה לראות אתכם עובדים קשה ועם חיוכים. אני יודע שההפסקות האלה קשות, אבל אנחנו בונים פה משהו ואני רוצה לראות אתכם במוטבציית שיא, כי עכשיו מתחילים לשחק שוב".
6 צפייה בגלריה
שי ברדה
שי ברדה
"דורשים קצב גבוה". שי ברדה
(צילום: בית"ר ירושלים)
מיכאל אוחנה חזר לאימונים. הקפטן עידן ורד, שסבל מפציעה, חזר לחלקים מהאימון והמשחק הפנימי. מי שנעדרו היו שחקני נבחרת ישראל איתמר ניצן ואוראל דגני, כמו גם נתנאל דלויה מהנבחרת הצעירה.
היו"ר אלי אוחנה אמר לשחקנים: "בית"ר היתה הקבוצה שהובילה את המאבק לחזור לשחק, ועכשיו התור שלנו לשמש דוגמה. ראיתם מה קרה בקבוצות אחרות שנדבקו, זה בקלות יכול להגיע לכאן. כל אחד מחויב לעמוד בנהלים המחמירים. אנחנו יודעים שזה לא נוח, ולעיתים קשה, אבל החזרה של הכדורגל יותר חשובה מהנוחות של כל אחד כאן. אני מתרה ומזהיר שמי שלא יעמוד בדרישות - יעמיד את כל הקבוצה בבעיה. אנחנו לא מוכנים להגיע לשם. אנחנו סומכים עליכם".
6 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
עידן ורד חזר לחלקים מהאימון
(צילום: בית"ר ירושלים)
גם המאמן החדש של בני יהודה, ניר ברקוביץ', העביר לראשונה אימון אחרי שמונה שלשום לתפקידו במקום אלישע לוי שנפרד מהקבוצה. בקרב השחקנים הורגשה שמחה גדולה לשוב לפעילות, לאחר שלאורך כל השבועות האחרונים הם קראו להחזיר את הכדורגל בטענה ש"ספורט הוא חיוני". הקפטן דן מורי אף יצא להפגין. הסגל כמעט הושלם, והמשימה הבאה של המאמן החדש תהיה למצוא חלוץ שיתפוס את מקומו של דור ג'אן שעזב.
6 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
(צילום: בני יהודה)
שחקני הפועל חדרה שבו הבוקר לאימונים, גם עירוני קריית שמונה תשוב אחר הצהריים לפעילות. שחקן בקריית שמונה אמר: "כל התקופה הזו ללא כדורגל הייתה קשה ומדכאת. כולם חיים בחוסר ודאות ובמצב לא פשוט".
גם בהפועל חיפה שבו לכר הדשא - במתחם בקריית חיים. במתחם האימונים נמצאו רק הצוות המקצועי והשחקנים בלבד, ללא אנשי המינהלה. השחקנים התלבשו מחוץ לחדר ההלבשה ומיד לאחר האימון ייאלצו לשהות בבידוד ביתי מלא בכפוף לסיכום שהושג אתמול בממשלה.
פורסם לראשונה: 10:50, 14.10.20