למרות שביעות הרצון היחסית של הפועל ת"א מהתיקו 1:1 נגד בית"ר ירושלים, מדובר בפתיחת עונה איומה עבור האדומים, שאחרי שלושה משחקי ליגה השיגו נקודה אחת בלבד. כולל העונה שעברה, בהפועל הצליחו לנצח רק בארבעה משחקי ליגה מבין 18 האחרונים שלהם, מאזן של יורדת.
עוד לפני שער השוויון של בית"ר, המאמן ניר קלינגר התכוון לבצע שני חילופים, כולל שי אייזן שנכנס מצוין והיה הטוב במגרש בחצי השעה האחרונה, אבל החליט להמתין מעט ואז הגיע השער של מיכאל אוחנה ששיבש לו את התוכנית.
3 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
השער של אוחנה שיבש לו את התוכניות. ניר קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
"כל קבוצה אחרת הייתה מפרקת את בית"ר ביכולת שלה אתמול, רק שלנו אין את האיכויות ההתקפיות", הודו בהפועל שמתקשה לכבוש שערי שדה, כשגם אמש עומרי אלטמן הבקיע את שער היתרון מהנקודה הלבנה.
אמנם במועדון החמיאו לקלינגר על ההכנה הטקטית, אבל ישנו חשש מהסתבכות בתחתית, גם בשל חוסר היכולת הכלכלית לחזק את הקבוצה. מי שספג ביקורת היה רז שלמה בשל הרכות שלו לדברי אנשי הפועל בניסיון להגן על הבעיטה של אוחנה. מצד שני, שי אליאס קיבל מחמאות אחרי שפתח לראשונה בהרכב.
"לא יכול להיות שבלם ינוע באדישות כזו לכדור. הכדור של שועה עד עכשיו לא הגיע למרכז הרחבה, אוחנה אפילו חשש להגיע לכדור, אבל שלמה, במקום להעיף את הכדור, ניגש אליו ברכות ואדישות וקיבלנו את השוויון", אמרו בהפועל.
3 צפייה בגלריה
שלמה שומר על אוחנה
שלמה שומר על אוחנה
"לא יכול להיות שבלם ינוע בכזו אדישות לכדור". שלמה מול אוחנה
(צילום: עוז מועלם)
חשש נוסף הוא בשל היכולת ההתקפית והחוליה הקדמית שכוללת שחקנים בלי מספרים כמו רועי זיקרי, אושר דוידה, לבאן קוטליה ושחר הירש. "מאיפה יכולים להגיע השערים?", תהו במועדון.
עשרות מאוהדי הקבוצה הגיעו לבלומפילד, חיכו מחוץ לאצטדיון במהלך המשחק ולאחר מכן החלה מחאה נגד בעלי המועדון, כולל התנפלות על רכבו של אחד הבעלים, זאב גרינברג.
"בועז תושב מספר לכולם שעוד רגע הפועל עומדת להיות הקבוצה הכי טובה באירופה עם בעלים מהאמירויות. יש פה חוסר אחריות מצדו של מי שיצא לאיזו עסקה פרטית והוציא אמירה ברשתות החברתיות משייח כלשהו שרוצה לתרום לבאר-שבע בכלל", אמרו גורמים בהפועל. "בימים אלו תושב צריך להיות אחראי ולא להפיץ מצג שווא. אין כלום. בינתיים הוא חלק גדול מהכישלון של המועדון".
בלי קשר, אחד מבעלי הקבוצה איציק ניסנוב החליט לקחת פסק זמן מהניהול השוטף של המועדון. מדובר בהחלטה שנובעת מסיבות אישיות, והוא מצטרף לתושב שגם הוא כבר לא מעורב בניהול היומיומי. מי שמנהל כרגע את הפועל הוא שרון ניסנוב.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב מול הרכב של זאב גרינברג
אוהדי הפועל תל אביב מול הרכב של זאב גרינברג
המחאה נמשכת. אוהדי הפועל תל אביב מול הרכב של זאב גרינברג
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן קלינגר סיכם את התיקו: "השער שספגנו קלקל את תוכנית המשחק שלי. אם היינו מחזיקים עוד שתי דקות ונשארים ביתרון היינו מגדילים במעברים נכונים. רצינו מאוד לנצח, נאלץ להסתפק בתיקו".
זיקרי, שצפוי לפתוח גם בשני הבא נגד הפועל חדרה, בה שיחק בעונה שעברה: "היה משחק הקרבה גדול שלנו, התוצאה משקפת. יכול היה להיגמר לפה או לפה. אנחנו אחרי פגרה, קבוצה חדשה וכולם נתנו מאה אחוז. גאה בשחקנים על המאמץ, בטוח שנתחבר וניראה הרבה יותר טוב".
פורסם לראשונה: 06:52, 01.11.20