סיפוק בקרב קבוצות הכדורסל והכדורגל לאחר ההסכם שהושג אתמול (שלישי) בפגישה בין שר התרבות והספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדשלטיין, כפי שנחשף ב-ynet.
כזכור, אחרי פגישה שכללה את שני השרים, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי ומנכ"ל משרד הספורט רז פרויליך, פרופ' איתמר גרוטו וראש מטה משרד התרבות והספורט, גיא גוטמן, גובש מסמך סיכום לפיו שחקני הליגות המקצועניות בכדורגל לא יידרשו להיכנס לבידוד בעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
"מזיז עניינים". חילי טרופר
(צילום: עוז מועלם)
"כל הכבוד לשר טרופר שמזיז עניינים", אמרו שחקנים בליגת העל. "זה הרי היה בלתי אפשרי שנישאר בבידוד של כמה חודשים ולכן טוב לדעת שיש פה שר שעובד ולא רק מדבר ומצהיר. זו בשורה ענקית לכל הספורט הישראלי".
בפגישה הוצגו מתווים בינלאומיים על מנת להגיע לתקן אחיד בעקבות ההתרחשויות באירופה, מאחר שהקבוצות הישראליות כפופות לאופ"א ופיב"א, ועל מנת לשחק בטורנירים הבינלאומיים ברמת נבחרות וקבוצות ייצוג באירופה מחויבים הצדדים להגיע לפתרון אחיד.
כפי שכבר נחשף ב-ynet, נושא היציאה של נבחרות וקבוצות ייצוג כבר הוסדר על פי מתווה של חכירת מטוס, טרקלין מבודד, שלוש בדיקות (יציאה וחזרה מנתב"ג ועם הנחיתה במדינה המארחת). כמו כן ניתן אישור מצידה ממשלת סקוטלנד (אחרי עבודה רבה של ההתאחדות ומשרד הספורט) שתקלוט את הנבחרת בפתיחת משחקי ליגת האומות בעוד כחודש.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ממשלת סקוטלנד הודיעה שתקלוט את הנבחרת
(צילום: אורן אהרוני)
סעיף משמעותי נוסף קובע כי בניגוד למתווה הקודם, במקרה ששחקן יידבק בקורונה לא תושבת קבוצתו מפעילות, אלא תיערך חקירה אפידמיולוגית שתמפה את חשיפת אותו שחקן שנדבק, ועל פיה תתקבל החלטה.
בכל מקרה, השחקן עצמו יורחק כמובן מיתר חבריו לקבוצה ואנשי המועדון, ושאר השחקנים יעברו בדיקות קורונה, שבהתאם לתוצאותיהן ייקבע אם ימשיכו את הפעילות בקבוצה כרגיל. כך ניתן יהיה למעשה להימנע מהשבתה מוחלטת של קבוצות במהלך העונה.
אחרי מסמך הסיכום העקרוני, שהושג בתום הפגישה עם בכירי המשרדים הממשלתיים, צפוי להתגבש מסמך רשמי ולאחריו תקבל המנהלת, שכלל לא ידעה כי כבר הושג הסכם שכזה, את המייל שיוביל אותה להודיע לקבוצות המקצועניות על הבשורה המפכנית. "פתיחת הליגה, משחקים בינלאומיים, הכל יכול עכשיו לצאת לפועל בעקבות הבשורה של משרד הספורט", אמרו גורמים בהתאחדות.