"אנחנו כבר מספר שבועות בלי אנרגיות. גם הניצחון על מכבי פ"ת היה על האדים האחרונים, יש בעיה עם ניהול הסגל וחסר לנו את אחד השחקנים הכי משמעותיים שלנו, עם כל הכבוד ליונתן כהן, אייל גולסה, שהוא ברמה מעל הליגה". שחקני מכבי ת"א, שהפסידו לראשונה בעידן פטריק ואן-לוון, 2:0 לעירוני קריית שמונה, נשמעו מתוסכלים מאוד.
במכבי יעקבו בחשש גדול אחרי המשחק הערב (שני, 20:30) בטרנר, כשמכבי חיפה יודעת שניצחון שלה מול הפועל באר שבע יגדיל את הפער בפסגה לארבע נקודות כשיישארו חמישה משחקים בלבד לסיום העונה.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב ומנור סולומון
שחקני מכבי תל אביב ומנור סולומון
"משחקים בלי אנרגיות". שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
במכבי מבינים שמשהו חורק, עם נקודה אחת בלבד בשני המחזורים האחרונים (תיקו מול אשדוד וההפסד אתמול לק"ש), כשסכנת הכרטיסים הצהובים שהייתה גוררת הרחקה של שחקנים מהמשחקים החשובים נגד מכבי חיפה הייתה חלק מניהול הסגל. שחקנים כמו לואיס הרננדס ואנריק סאבוריט לא שותפו, אולם למרות זאת מאור קנדיל, דור פרץ ומאוחר יותר גם שרן ייני כמחליף נכנסו למרות שהיו תחת אותה סכנה וסיימו את המשחק ללא צהובים.
"מעבר להגנה שלנו שסופגת יותר מדי, הבעיה הכי גדולה מתחילה להיות הסיומת", סבורים במכבי. "פשיץ' חזר שונה לגמרי מהקורונה, אולי הראש שלו כבר בקבוצה הבאה (פרנצווארוש מנהלת מגעים עם נציגיו), יונתן כהן חלוד וגררו זה יום נתון. יש פה בעיה גדולה שאם לא נצליח לפתור, לא נגיע לשום מקום. אנחנו משוכנעים שחיפה עוד תאבד נקודות, אפילו עד למשחק בינינו בבלומפילד בעוד שבועיים, אבל קודם אנחנו צריכים להביא את הנקודות".
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
"חזר שונה לגמרי מהקורונה". אלכסנדר פשיץ'
(צילום: עוז מועלם)
יונתן כהן, שנכנס אמש כמחליף ומצא את הקורה, הסביר: "אומרים שאליפות שלישית ברציפות זה הכי קשה. לא יהיה לנו קל, אבל נבוא עד הסוף כדי לנצח ובעזרת השם יהיה בסדר. אני לא מאמין ביום רע של קבוצה. עד לדקה האחרונה היינו במשחק ויכולנו לנצח. הגענו להרבה מצבים, אבל לא היינו מרוכזים בפס האחרון ובסיומת. לא כיף להפסיד אבל אנחנו עם הפנים קדימה".
על החזרה ההדרגתית שלו: "כשאני עולה למגרש אני מודה על זה שהייתי הרבה זמן בחוץ ולא היה לי נעים. אני גאה בקבוצה הזו, ראיתי אותה מהצד ונהניתי, ועכשיו גאה להיות חלק ממנה על המגרש. אני רוצה לעזור כמה שיותר ולעוף קדימה".
גם פטריק ואן לוון דיבר על הסיומת הרעה של שחקניו: "אני אף פעם לא רוצה להפסיד, בכל מקום. היו לנו הזדמנויות כמו במשחקים הקודמים ולא סיימנו טוב. טיבי קיבל צהוב ראשון במקום לא נחוץ ואז את האדום. ועדיין, גם בעשרה שחקנים יצרנו מצבים והיינו דומיננטים, רק שלא סיימנו. עוד לפני ההחמצה של ז'ראלדש היו לנו הרבה הזדמנויות. אם היינו מבקיעים בהתחלה, היה לנו ערב נעים. נמשיך להילחם עד לסיום".
4 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
"נמשיך להילחם עד הסוף". ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)

בקריית שמונה חגגו: "ניצחון של יוקרה"

כבר הרבה זמן שחדר ההלבשה של קריית שמונה לא ידע שמחה כה גדולה. חגיגות הניצחון על מכבי ת"א נמשכו שעה ארוכה אחרי השריקה, כאשר המאמן, קובי רפואה, ספג "מקלחת" של מים משחקניו. "זה ניצחון של יוקרה", אמר שחקן בקבוצה.
קריית שמונה מדורגת במקום הרביעי עם מספר נקודות זהה כמו מכבי פ"ת. בקבוצה מאמינים שהמקום הרביעי יוכל לסדר להם מקום באירופה בעונה הבאה, אם מכבי ת"א או מכבי חיפה יזכו בו. "ניצחון של ווינרים, ניצחון שמראה עד כמה אנחנו קבוצה איכותית. יש לנו עוד מה לתת ועל מה להילחם העונה".
4 צפייה בגלריה
מוחמד שכר
מוחמד שכר
מוחמד שכר
(צילום: אפי שריר)
הגיבור של קריית שמונה אתמול היה רועי קהת, שהבקיע את השער הראשון והציל כדור מהקו בצד השני. בקבוצה מאוד מרוצים מהניסיון שהוא מביא והוא צפוי להמשיך לעונה נוספת. גם מוחמד שכר שכבש בתוספת הזמן את השני וסגר עניין אמור להישאר.
מינויו הרשמי של עמיר נוסבאום התעכב עקב עליית בית"ר ת"א/בת ים לחצי גמר הגביע, אך המאמן המיועד כבר עובד ושמו של מגנה השמאלי של הפועל עפולה לוברה צ'יריאק עלה כמעומד להצטרף לקבוצה. הקרואטי (29) גדל במחלקת הנוער של דינמו זאגרב ומציג העונה יכולת גבוהה.