ועדת האיתור המליצה להנהלת ההתאחדות לכדורגל על מינויו של יילה חוס מהולנד, לתפקיד המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות ואחראי על פיתוח הכדורגל בשלוש השנים הקרובות. הוועדה גם החליטה להצמיד איש מקצוע ישראלי לחוס שיטפח אותו כמנהל טכני עתידי. חברי הוועדה יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, יו"ר הוועדה המקצועית שינו זוארץ, אלי אוחנה ואלי כהן קיימו יותר מ-10 פגישות כדי לבנות את הפרופיל של המנהל הבא וקיימו ראיון עם שישה מועמדים.
יילה חוס כבר מילא תפקיד דומה בנבחרות הצעירות של הולנד מ-2013 ועד 2017. הוא גם אימן את נבחרת אסטוניה ושימש בתפקידי טכניים במחלקות הנוער של פ.ס.וו איינדהובן, וצסק"א מוסקבה. חוס יסיים בתקופה הקרובה את עבודתו באוטרכט ההולנדית אליה הצטרף ב-2018.
2 צפייה בגלריה
יילה חוס (משמאל)
יילה חוס (משמאל)
יילה חוס (משמאל). אימן את אסטוניה
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
יילה חוס
יילה חוס
יילה חוס. יעבוד עם ישראלי לצידו
(צילום: AP)
"אני נרגש מאוד מהאפשרות להצטרף לכדורגל הישראלי ולתרום להתפתחותו", אמר חוס. זה אתגר גדול, שאני מאוד רוצה לקחת על עצמי ואני מלא אמונה כי שילוב כוחות של כל הגורמים בענף יוביל להצלחות בגילים הצעירים, ברמה האינדיבידואלית, ברמת המועדונים, ברמת הנבחרות והאקדמיות ובוודאי בכל הקשור לפיתוח כשרונות צעירים. שיתוף הפעולה בין המועדונים להתאחדות קריטי בעיני לטיפוח הכישרונות ולהצלחה".
אורן חסון דיבר על התהליך: "פגשנו מועמדים רבים עם יכולות מרשימות ורצון אדיר לקדם את הכדורגל שלנו ובסופו של דבר החלטנו פה אחד כי יילה חוס הוא האיש המתאים. הרקורד שלו מדבר בעד עצמו ובראיונות ובשיחות אתו גילינו איש מקצוע שמשלב תכונות מבטיחות מבחינת ידע, קידום צעירים, פיתוח אקדמיות ומרכזי מצוינות ונכונות לעבודה מאומצת. ההתאחדות לכדורגל תעמיד לרשותו את התנאים האופטימליים האפשריים כדי להבטיח שהכדורגל שלנו יימצא בעוד מספר שנים במקום טוב יותר, הן בפיתוח אינדיבידואלי של שחקנים ומאמנים והן ברמת הנבחרות הצעירות".