סערה בהפועל ת"א: כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, מנהל הקבוצה ב-23 השנים האחרונות, מורדי דדון, פוטר מתפקידו. בהפועל ת"א אישרו את הפרטים, אך סירבו להגיב.
כזכור, בשבוע שעבר נערכה שיחת בירור בין המנהל הוותיק לבעלי הקבוצה, אבל אחרי שנדמה היה כי הצדדים חזרו לשגרה נשלח מייל לדדון ובו הזימון לשימוע, בסיומו קיבל הודעה על הפסקת עבודתו.
3 צפייה בגלריה
דדון. פוטר מתפקידו
דדון. פוטר מתפקידו
דדון. פוטר מתפקידו
(צילום: ראובן שוורץ)
ובעניין אחר: בהפועל תל אביב, שנדרשה להציב ערבות נוספת מתוך הנחת העובדה כי המועדון יידרש לשלם במהלך עונת המשחקים הבאה חלק מתביעות פיפ"א נגדה, מבינים כי ייתכן שיעלו לשחק בשבת עם הנוער בגביע הטוטו באשדוד. בקבוצה מסבירים, כי הם לא מתכוונים להציב ערבויות אלו: "בבקרה התקציבית דורשים שנשלם שישה מיליוני שקלים כערבות על חובות פיפ"א, אבל אנחנו לא נעשה מהלך לא חוקי, לא ניתן פה העדפת נושים".
אחרי שהיועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עו”ד עמית פינס, סבר בעונה שעברה כי התביעות נגד המועדון שכבר נקבעו ונאמדות בעשרה מיליוני שקלים לא ייצאו לפועל בעונה החולפת, הפעם הוא מעריך כי במרץ-אפריל יתקבלו תוצאות הערעור ולכן נדרשה הנהלת הפועל להציב ערבות נוספת, שמעמידה את פתיחת העונה שלה בספק.
3 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב וזאב גרינברג בדיון
שרון ניסנוב וזאב גרינברג בדיון
שרון ניסנוב וזאב גרינברג
(צילום: עוז מועלם)
בעלי הפועל הנוכחיים שלא קשורים לפירוק הקבוצה, טוענים שאין להם קשר לחוב ובכל מקרה לא יציבו ערבות, מאחר ומדובר בהעדפת נושים אסורה ולכן ייתכן מאוד כי העניין יגיע לצו מניעה או דיון בבית המשפט האזרחי. הדבר עלול להיתקל בהבדלי דעות בין המועדון המפורק לבין דרישת פיפ"א, שעשויה במקרה כזה לשלוח נציג משלה.
"אנחנו נפתח את העונה", אמרו בהפועל. "אנחנו מתחייבים בפני הבקרה על שכר השחקנים, לא נשים שקל שאסור לנו, אנחנו מאמינים שהכל ייפתר בימים הקרובים".
3 צפייה בגלריה
אימון הפועל תל אביב
אימון הפועל תל אביב
"נפתח את העונה". אימון הפועל תל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
בקבוצה החליטו לדחות את הדד ליין בנוגע להמשך דרכו של דגני במועדון, כשמי שבעיקר דוחף להשאירו הם משה סיני וניר קלינגר, בעוד הבעלים לא אוהבים את התנהלותו. השחקן קיבל אפשרות לצאת לחו"ל ללא תמורה בפגישה שנערכה בין הצדדים בחמישי האחרון.
במועדון הסכימו להוריד משכרו סכום מינימלי, ואחרי שנדמה היה כי הם בדרך לסיכום, בית"ר ירושלים שיפרה את ההצעה שלה, שבכל מקרה לכל היותר רחוקה כ-15 אלף דולר לעונה מהפועל. בקבוצה הבהירו כי יחכו להחלטה שלו היום, אחרת יפנו לבלם ישראלי אחר: "אם קפטן של הפועל ת"א יילך לבית"ר ירושלים בגלל איזה 15-10 אלף דולר זה אומר הכל עליו". בכל מקרה, ויסלה קראקוב וקראקוביה הפולניות הביעו עניין בדגני. בעניין אחר: במידה ורמזי ספורי ישוחרר מבאר שבע, הפועל ת"א תנסה לצרפו.
פורסם לראשונה: 07:47, 03.08.20