"אין כרגע שום שיח על הקפאת הליגה. זה עידן הקורונה ועוד יהיו תקלות כאלו. עדיף שזה קורה עכשיו ולא בסוף העונה - בתקופות הכרעה". גורמים במשרד התרבות והספורט, ההתאחדות והמינהלת טענו כי אין כל כוונה להשבית את הליגה בשל ריבוי ההדבקויות בקבוצות בשבוע האחרון.
מכבי ת"א היא הקבוצה השלישית בליגת העל שסובלת משחקנים רבים שנמצאו חיוביים לנגיף. רק שלשום מסרה בני סכנין על שחקן שישי מהקבוצה שנדבק. גם בהפועל חדרה לא שקט ובמהלך סוף השבוע התגלו עוד שלושה מקרי קורונה חיוביים בקבוצה: שני שחקנים ואיש צוות אחד. בסך הכל עד כה התגלו בחדרה 13 אנשים (מאמנים, שחקנים ואנשי צוות) חיוביים לקורונה.
2 צפייה בגלריה
השחקנים חוגגים עם בלטקסה
השחקנים חוגגים עם בלטקסה
שחקני מכבי ת"א במשחק מול סכנין. שתי קבוצות שסובלות מהקורונה
(צילום: עוז מועלם)
במכבי ת"א נכון לעכשיו יש 14 אנשים שנמצאו חיוביים לנגיף: שבעה שחקנים ועוד שבעה אנשי צוות. "אילולא מתווה אופ"א, לא היו מתקיימות אתמול בדיקות נוספות ואז לצורך העניין קבוצה כמו מכבי, שכמעט חצי סגל שלה נדבק בקורונה, הייתה עולה למשחק ליגה", אמרו גורמים בכדורגל הישראלי.
גורמים במינהלת סיפרו כי המדיניות של אופ"א לקיים בכל מקרה את משחקי ההכרעה בגביע אירופה, כמו שקרה במפגש בין מכבי חיפה לז'לייזניצ'אר, אצלה נדבקו שבעה שחקנים בקורונה. "עדיף שזה קרה בשלב הזה של העונה ולא בתפר לקראת הפלייאוף. הלוואי שיהיה עד אז חיסון", אמר גורם במינהלת.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
במינהלת לא מתכוונים להפסיק את הליגה. כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
הערב (שני) כבר יתקיימו שלושה משחקים. גם בשבת, למעט המשחק של מכבי ת"א מול מכבי נתניה, שצפוי להידחות, ייערך משחק נוסף (הפועל חיפה מול הפועל תל אביב). "היה ברור לכולם שזו תהיה המציאות והשחקנים עוד עכשיו בבידוד מלא בגלל הסגר. זו המציאות שבכל אירופה מתמודדים איתה", סיכם אותו גורם מהמינהלת.