לאחר ההפסד (2:1) של מכבי חיפה למכבי תל אביב הופנו לא מעט חיצים לעברו של ברק, בעיקר בנוגע לחילופים שביצע במהלך המשחק. בשבוע האחרון התנהלו העניינים במועדון בסימן שאלה והכל תהו אם מוליכת הטבלה תיקלע למשבר בעקבות המעידה בעימות מול יריבתה העיקרית במאבק על התואר.
אתמול (א') התאוששו הירוקים, הביסו 0:3 את הפועל כפר סבא והמאמן הוכיח שהפסד אחד לא משבש לו את התוכניות. הוא הכין נהדר את הקבוצה שלו מנטאלית ומקצועית לקראת היריבה ודרס עוד משוכה בדרך.
4 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
דולב חזיזה במרכז החגיגה של מכבי חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
לא מעט לחץ הורגש, אבל דולב חזיזה, במשחק אדיר עם שער ענק, בישול והרבה מאוד אנרגיה ונחישות, היה מעל כולם. במשחקים האחרונים חזיזה הפך לאחד החשובים והמשמעותיים אצל בכר והוא משדרג את החלק ההתקפי, יותר מצ'ארון שרי שנעלם בהרבה מאוד משחקים.
"חזיזה זה כוכב כדורגל", אמרו בחיפה. "יש לו חוכמת משחק גדולה, יכולת והרבה לב. אין ספק שהרווחנו שחקן ברמה גבוה מאוד". גם הקפטן, נטע לביא, היה מצוין וחילוצי הכדור הרבים שלו העניקו שליטה מוחלטת במרכז. כשהוחלף בדקה ה-71 הוא העניק את סרט הקפטן לחזיזה, אבל האחרון העביר את הסרט לעופרי ארד, דבר שעורר התרגשות בקרב אנשי הצוות המקצועי.
4 צפייה בגלריה
לביא, דסה
לביא, דסה
נטע לביא מול אור דסה
(צילום: גיל נחושתן)
עומר אצילי, שפתח בהרכב על חשבונו של חוסה רודריגס, הציג את הדקות הטובות ביותר שלו מאז הצטרף לקבוצה, ביקש את הכדור ללא הפסקה וסיפק מסירות חכמות ומסוכנות. הנוכחות שלו הלחיצה לא מעט את הגנה כפ"ס. בכר הביע שביעות רצון מאצילי, שצפוי להמשיך בהרכב. רודריגס יחמיץ את המשחק מול מ.ס אשדוד, שהוקדם על חשבון משחק הגביע שתוכנן לסופ"ש הקרוב עקב צבירת צהובים.
שחקן בחיפה אמר לאחר המשחק: "כולם זוכרים מה קרה לנו בסיבוב הראשון מול כפר סבא וידענו שאנחנו צריכים להגיע דרוכים ומוכנים. הבאנו הרבה מאוד אופי ולב למשחק הזה וזה מה שניצח".
ניקיטה רוקאביצה שוב החתים כרטיס עם צמד לא במשחק גדול שלו והגיע למאזן של 16 שערים, 7 יותר מיונתן כהן ממכבי ת"א המדורג אחריו.
ובעניין אחר: מכבי חיפה, בראשות המנהל המקצועי איציק עובדיה, החתימה אתנועם שמש בן ה-14.5 לשלוש שנים באמצעות סוכניו אבי נימני ורועי סימוני. שמש שחקן קבוצת נערים ג' נחשב לאחד הכשרונות הגדולים בארץ ובחמש השנים האחרונות מלך השערים של הקבוצה.
4 צפייה בגלריה
נועם שמש
נועם שמש
נועם שמש חותם
(צילום: פרטי)

"נצטרך לקחת נקודות מהקבוצות שנאבקות איתנו למטה"

הפועל כפ"ס תמתין הערב לתוצאות של בני סכנין הפועל חדרה ובני יהודה, כדי לראות כמה נזק נגרם לה בשל ההפסד אתמול. גם האופטימיים בקרב אוהדי הפועל כפ"ס לא ציפו שהקבוצה תצליח לצאת עם משהו מהמשחק בסמי עופר. אבל האמינו שקבוצתם תהווה יריב ראוי למוליכה, בטח אחרי הניצחון בסיבוב הראשון (2:3), זה לא קרה. ושוב הקבוצה מרגישה את הקו האדום מתקרב.
4 צפייה בגלריה
אלישע לוי על הקווים
אלישע לוי על הקווים
לא הופתע מהבדלי הרמות. אלישע לוי
(צילום: אורן אהרוני)
אלישע לוי, שהחל נהדר את התקופה שלו במועדון, רשם הפסד שני ברציפות, אך לא חיפש תירוצים: "מכבי חיפה טובה יותר מאיתנו, היא שיחקה נכון ועשתה לנו את מה שהיא עשתה לרוב הקבוצות בליגה עד היום. נצטרך להיראות טוב יותר בהמשך, ולקחת נקודות מקבוצות שנאבקות איתנו למטה. אנחנו ערוכים ומוכנים".
השוער איתמר ישראלי: "לא הגענו מוכנים ברמה המנטאלית. מכבי חיפה הגיעה להרבה יותר מצבים".
במחזור הבא הפועל כפ"ס תארח את הפועל באר שבע, שתגיע כנראה עם מאמן חדש במקום יוסי אבוקסיס שהתפטר, ובקבוצה ינסו למנוע הפסד שלישי ברציפות.