מכה קשה לספורט הישראלי: קבוצות הספורט בישראל לא יחזרו לאימונים לפחות עד ה-14 באוקטובר. בוועדת החוקה הצביעו הערב (חמישי), בין היתר, נגד השבת הקבוצות לאימונים. שמונה היו נגד, רק שבעה תמכו בבקשה של המינהלת.
את האמת, ההחלטה הייתה די צפויה. במשרד הבריאות עמדו על כך שהקבוצות לא יוחרגו ומלבד ההפסקה הכפויה של הליגות, הקבוצות גם לא יוכלו לחזור, כאמור, לשגרת אימונים. "נמשיך לעשות את כל המאמצים כדי לחדש את האימונים במהירות האפשרית", סיפר יו"ר המינהלת ארז כלפון.
3 צפייה בגלריה
אימון בית"ר ירושלים
אימון בית"ר ירושלים
כרגע אין אימונים. שחקני בית"ר
(צילום: אלכס קולומוסקי)
כלפון שוחח הערב עם ח"כ גדעון סער לאחר הדיון בוועדת חוקה ומשפט סביב דרישתו להחריג את אימוני ליגות הכדורגל והכדורסל. ח"כ סער עדכן את כלפון כי בשיחה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין התחייב האחרון כי הנושא יהיה מהראשונים שיעלו להקלות כשיתאפשר לקיים הקלות בסגר.
ממנהלת ליגת העל בכדורסל נמסר: "מאוכזבים מאוד מהחלטתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין שלא לאפשר לקבוצות הכדורסל הישראלי להתאמן או לשחק. נמשיך לעשות הכל על מנת לשנות החלטה זאת ואת כל המאמצים לחדש את האימונים במהירות האפשרית".
המשנה למנכ"ל הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אישר כבר בשעות הצהריים בוועדה כי לא ימליץ להחריג את ענפי הספורט. "הייתי רוצה מאוד שנוכל לשמור על האימונים, אבל המצב לא טוב השחקנים יכולים לשמור על אימון יחידני", הסביר גרוטו, והוסיף בנוגע לנימוקים להחרגת הקבוצתו שמשתתפות במפעלים הבינלאומיים: "ההחרגה של הקבוצות שמשתתפות במסגרות הבינלאומיות הייתה כי לוחות הזמנים הם כאלה שלא מאפשרים לקבוצות להשתתף, ואז ישעו אותנו לכמה שנים מהמפעלים האלה. זה מייצג את המדינה, וזה לאומי, לכן לא עצרנו את זה".
3 צפייה בגלריה
איתמר גרוטו
איתמר גרוטו
איתמר גרוטו
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת )
המשמעות היא שליגת הכדורגל תקוצר וקבוצות רבות יוציאו את השחקנים לחל"ת. בכדורסל עלולים שחקנים זרים להחליט לעזוב לטובת קבוצות מליגות שנותרו פעילות.
"הם יכולים לשמור על הכושר שלהם, אף אחד לא מונע את זה מהם. העניין של הבינלאומי זה עניין ייצוג המדינה. כל מצב אחר זה בעצם מצב שהוא לא חובה ולא מספיק חיוני שנשאיר אותו. זה לא שאסור לעשות ספורט - מותר לעשות ספורט יחידני. הליגות באירופה בזמן הסגר היו סגורות, האימונים היו סגורים במשך חודשים רבים והנה עכשיו הם חוזרים, אז להגיד שזה הורס את הכל - זה לא נראה לי".
3 צפייה בגלריה
רוקאביצה בועט
רוקאביצה בועט
ניקיטה רוקאביצה. "הבינלאומיות - מייצגות את המדינה"
(צילום: ראובן שוורץ)
גרוטו פירט את הקשיים שמונעים את אישור האימונים: "יש פה התקהלות של מספר שחקנים שמשחקים ומתאמנים יחד, וגם עניין מגבלת התנועה והמסכות, כל אלו נפגעים פה. מבחינה מקצועית לא אמליץ לשר הבריאות לשנות את העמדה, אני לא חושב שיש כאן הצדקה. הנושא הזה יקר לליבי וקידמתי הרבה דברים, אבל יש נקודה שאנחנו צריכים להבין שהמצב שלנו גרוע".
על השאלה מתי להערכתו יחזור הספורט אמר גרוטו: "זה עניין של כמה שבועות, וזה יהיה אחד הדברים הראשונים שיחזרו כשתחזור העבודה".
פורסם לראשונה: 14:00, 01.10.20