מכבי חיפה תקיים בשבת הקרובה את משחקה הרשמי הראשון הקיץ, כשתתמודד מול הפועל באר-שבע ב"מפגש האירופאיות" אבל עוד לפני כן ערכה הקבוצה הערב (שלישי) את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת עונת 2024/25. זו גם הייתה הפעם הראשונה בה דיבר המאמן החדש-ישן, ברק בכר, עם התקשורת.
את מסיבת העיתונאים פתח מנכ"ל הקבוצה איציק עובדיה, שהתייחס לסאגת דיא סבע שחזר למועדון אחרי שעזב בהשאלה לאמירייטס קלאב. "מכבי חיפה תמיד תאמין בדו קיום", אמר עובדיה. "משחקים אצלנו יהודים, נוצרים, מוסלמים, צ'רקסים, אנחנו מועדון מעורב וצריכים להמשיך בגישה הזאת. זה נכון גם לגבי דיא סבע".
3 צפייה בגלריה
"שמח שוב לדבר בעברית". בכר
"שמח שוב לדבר בעברית". בכר
"שמח שוב לדבר בעברית". בכר
(עמרי שטיין, ONE)
כזכור, סבע נופה מהסגל של מכבי חיפה בעקבות פוסט שפרסמה אישתו שעסק במלחמה בעזה, אשר גרם לתסיסה רבה בקרב הקהל הירוק. "גם אם נעשו טעויות, גם מבחינת תזמון, מדובר במשהו שיצא מכל פרופורציות", המשיך עובדיה. "סבע גינה יותר מפעם אחת את הפוסט שפורסם. קיבלנו פניות מאוהדים שרוצים את דיא וגם כאלה שלא - ואני מבין את אלה ואלה. אבל יש לנו את האחריות לשים את הסיפור הזה מאחורינו.
"אנחנו מאמינים לדיא, ואם לא היינו מאמינים לו הוא לא היה פה. בהמשך רוב הקהל יבין שדיא איתנו, שהוא ירוק והוא חושב מכבי חיפה ונאמן למכבי חיפה. ברגע שיותר אוהדים יבינו את זה - זה יהיה יותר קל. לא נגיע למצב שכל הקיצוניים יסכימו איתנו, אבל זה חלק מלהיות מועדון כדורגל".
בשלב הזה בכר הצטרף למסיבת העיתונאים: "שמח להיות פה שוב ולדבר בעברית, אפילו ששיפרתי את האנגלית שלי. לפני שנדבר על כדורגל אני רוצה להתחיל עם דברים ברוח התקופה הקשה שאנחנו עוברים. זה שאנחנו פה ומתעסקים בכדורגל זה רק בזכות הגיבורים שמקריבים את חייהם בשבילנו - וזה לא מובן מאליו. אני מנצל את הבמה כדי להודיע על פרויקט הנצחה לאוהדים שנפלו במלחמה. אתחיל היום - סגן אלוף סלמן חבקה ז"ל. הוא היה אוהד מילדות. לקח את הערכים של מכבי חיפה והעביר אותם לחיילים שלו".
3 צפייה בגלריה
"זה קשה מאוד לארח באירופה לאורך זמן אבל נמשיך לעשות את זה בהצלחה". עובדיה ובכר
"זה קשה מאוד לארח באירופה לאורך זמן אבל נמשיך לעשות את זה בהצלחה". עובדיה ובכר
"זה קשה מאוד לארח באירופה לאורך זמן אבל נמשיך לעשות את זה בהצלחה". עובדיה ובכר
(עמרי שטיין)
ברגע זה חזר המאמן לדבר על החזרה שלו לכרמל: "שמח להיות פה ומרגיש שמעולם לא עזבתי. התגעגעתי למועדון, לאוהדים ואפילו אליכם (והסתכל על העיתונאים). חזרתי רעב. קודם כל חשוב לי להבהיר שמדובר בתקופה מורכבת וחשובה לנו הסבלנות. יש פה מערכת חזקה שמנוהלת מצוינת ושתעשה הכל כדי להצליח. אני רואה את הרעב הזה גם אצל יעקלה שחר, ואצל גל שעובד לצדי. אני שומע קשקושים על סכסוכים ביני ובין גל – היחסים מצוינים ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. יש אתגרים, זה לא פשוט, קשה להביא שחקנים מבחוץ ואבל זה אתגר שנתמודד איתו יחד. אני לא נרתע משום אתגר".
לגבי סבע אמר המאמן: "חיפה דוגלת בדו קיום – ערבים, יהודים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים תמיד שיחקו פה יחד. זה מועדון של אנשים שמסוגלים להכיל מורכבויות. יכול להיות שנעשו טעויות. הוא התנצל. הוא חלק ממכבי חיפה".
על בניית הסגל אמר המאמן החוזר: "בסופו של דבר יש לנו שתי מטרות – להביא תארים ולקדם שחקני בית. לגבי סק (שחווה טרגדיה משפחתית), אני מאמין שהוא יחזור ונשלב אותו לאט לאט. הוא יהיה חלק ממכבי חיפה. לגבי שאר הסגל – בוודאי שיהיו שינויים. יהיה אתגר לשמר את הסגל הקיים וגם לשפר ולהוסיף על מה שיש. גל ואני יודעים מה אנחנו צריכים ורוצים לעשות, בסוף נמצא את הפתרונות. גם אם זה ייקח יותר זמן - יבואו רק שחקנים שישדרגו את הסגל הזה".
3 צפייה בגלריה
סבע
סבע
"מכבי חיפה דוגלת בדו קיום". סבע
(צילום: עוז מועלם )
עובדיה: "אולי נעשו טעויות ברמת העיתוי"
(באדיבות ONE)
המנהל המקצועי גל אלברמן: "רוצה לנצל את ההזדמנות לאחל לברק בכר הצלחה, ושההישגים שלו יתעלו על הקדנציה הקודמת וזה רף לא קטן. בראש ובראשונה רוצים להחזיר את הצלחת לכרמל ובגלל זה החתמנו את המאמן הטוב ביותר והמעוטר ביותר. אנחנו מכוונים גם להצלחה בקונפרנס-ליג, במטרה לצבור חוויות אבל גם ניקוד כדי לבסס את ההצלחה שלנו גם באירופה. מטרה נוספת – שילוב של שחקני בית, לייצר כשרונות שיובילו את המועדון וימשיכו בהצלחה אישית בכדורגל האירופי".
על הקושי להחתים שחקנים ישראלים הוסיף המנהל המקצועי: "פעם מכבי חיפה ומכבי ת"א היו תחנת ביניים בדרך לאירופה עבור השחקן הישראלי, אבל היום זה השתנה, וזה הופך את השוק הישראלי למאתגר. עומר אצילי? היה משמעותי עבור המועדון אבל עשה מהלך ששדרג אותו כלכלית. היינו שמחים לראות אותו איתנו אבל יש עניינים אחרים בהתייחסות לנושא הזה שאנחנו פחות מתעסקים בהם, או שיש לנו יכולת להשפיע עליהם".
על אירוח המשחקים באירופה, אמר עובדיה: "לצערנו לא נוכל לארח בישראל, ונארח את המשחקים בעונה הקרובה בהונגריה. בשנה שעברה שיחקנו 14 משחקים בחו"ל. זה קשה מאוד לאורך זמן, אבל עשינו את זה בהצלחה בעונה הקודמת ונצליח גם בעונה הזאת".
על מחאת האוהדים על מחירי המנויים והכרטיסים, הוסיף המנכ"ל: "לתפעל עלויות של משחק בסמי עופר זה דבר עם הרבה משמעויות. אנחנו מתייחסים לעניין הזה בשקיפות ובאחריות. למרות שכל העלויות שלנו עלו – לא העלנו את מחירי המנויים. גם משחק אלוף האלופים עולה 50 שקל או 60".