האם מאוויס צ'יבוטה בדרך להפועל ת"א? האדומים פנו לנציגיו של חלוץ השייך למכבי חיפה, שניפתה אותו במהלך טרום העונה, והוא לא נמצא בתכניותיה. כעת, נשאלת השאלה האם הקבוצה של מייקל ולקאניס תעמוד בדרישות הכלכליות גם מול הירוקים, אחרי שנרכש במיליון אירו ושכרו עומד על 280 אלף אירו.
תקציב השחקנים והצוות המקצועי של הפועל ת"א שעבר בחמישי האחרון בבקרה התקציבית עומד על 18 מיליון שקל, גידול של ארבעה מיליון לעומת העונה החולפת. ההערכה היא כי הוא יצמח לפחות בעשרים מיליון שקל בשל הרצון להתחזק בעוד שני שחקנים ישראלים.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה מאוויס צ'יבוטה
שחקן מכבי חיפה מאוויס צ'יבוטה
הפועל ת"א תעמוד בשכרו ודרישותיה הכספיות של מכבי חיפה? מאוויס צ'יבוטה
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
בעונה החולפת שכר השחקנים של האדומים עמד על 13 מיליון שקל, ויחד עם אנשי הצוות המקצועי קטן בארבעה לעומת זה שעבר בבקרה בחמישי האחרון. מנהל מחלקת הכדורגל, חן סול, נפגש עם פאבלו גונזאלס, דוד קלטינס ורז טוויזר - והודיע להם כי אינם נמצאים בתכניות המקצועיות לעונה הקרובה, וכי הם רשאים לחפש לעצמם קבוצה. נכון לעכשיו, לקבוצה של מייקל ולקאניס נותר עוד זר אחד במכסת הזרים עם צירופם של עזיז קאיונדו ובראיין פאסי, שמצטרפים אל אמיליוס זובאס, אלן אוז'בולט וחוסה רודריגס.
בתוך כך, בהפועל ת"א מרוצים מהיכולת שהפגינו השחקנים אמש (שבת) מול הפועל ירושלים בגביע הטוטו, זאת למרות שער השוויון שספגו בדקות הסיום. "עשינו בית ספר להפועל ירושלים כל המשחק ועוד בלי שלושת השחקנים הכי חשובים שלנו, רודריגס, אלטמן ואוז'בולט", אמרו בהפועל אחרי המשחק. לצד זאת, הועברה ביקורת על דויד קלטינס ואביב סלם שנכנסו כמחליפים והיו אשמים בשער השוויון של ירושלים. כאמור, לקלטינס נמסרה הודעה כי הוא לא נמצא בתוכניות לעונה הבאה.
ארבעה שחקני בית פתחו בהרכב (אל-ים קנצפולסקי, אור ישראלוב, טל ארצ'ל, רן בנימין) ועוד שני שחקנים עלו בשלב מאוחר יותר (שגיא גניס וארי כהן), זאת אחרי שסתיו למקין יצא לקראת החתימה בשחטאר דונייצק, בה צפה במשחק הליגה הראשון באוקראינה אמש.
2 צפייה בגלריה
לאיוס
לאיוס
"הוא לא מרד ולא החרים, הכל שטויות". לאיוס
(צילום: עוז מועלם )
אחרי שנחשף לראשונה ב-ynet, כי הישאם לאיוס יאריך את חוזהו בהפועל ת"א, כששכרו שודרג מ-20 אלף ל-50 אלף שקל נטו לחודש יחד עם סעיף יציאה של מיליון וחצי אירו, הקשר כבש את השער הראשון אחרי שעבר בקלות את בלם היריבה אונדז'יי באצ'ו.
לאיוס נישק מיד אחרי השער את הסמל שעל חולצתו, וסימן לאוהדים לב אחרי שהוחלף, למרות שיש אוהדים רבים שכועסים על התנהלותו. "הכל עם לאיוס היה על פי הספר, הוא התאמן בכל אימון כמו שצריך, הוא לא הגיע למשחקים כהחלטה של המערכת אחרי שעוד שיחק ביורו הצעירות, הוא לא מרד ולא החרים, הכל שטויות", טענו בהפועל.
פורסם לראשונה: 06:48, 30.07.23