כחלק מההכנות של קבוצת הרכישה האמריקאית לכניסה הרשמית להפועל ת"א, התקיימו לאחרונה פגישות ייעוץ עם דמויות מפתח בכדורגל הישראלי במסגרת פעילות של חברת מחקר שנשכרה במיוחד לנושא – כשבמוקד נערכו מפגשים עם אסף בן־דב, ששימש כמנכ"ל מכבי חיפה. למרות שבן־דב אינו מעוניין לכהן באותו התפקיד אצל האדומים (מונה לאחרונה כמנכ"ל יקבי רמת הגולן), ייתכן כי יהפוך לאחד היועצים של האמריקאים בבניית הקבוצה לקראת העונה הבאה.
האמריקאים, המכינים את עצמם לכניסה לניהול המועדון ביוני, התעניינו לשמוע מבן־דב על הצרכים והדרישות לחזרה לעמדה בכירה בכדורגל הישראלי, והוא אף קיים שיחות זום עם האחים מינצברג שמובילים את קבוצת הרכישה. בין היתר האמריקאים שמעו כי כדאי להם למנות מנכ"ל חיצוני שלא מגיע מהכדורגל (יעקב שחר הביא את בן־דב מהמשביר לצרכן). היועץ המקצועי הרשמי של המועדון הוא ניק האמונד, שממלא את הפונקציה הזו עבור הרוכשים גם בפלימות' שנאבקת על עלייה לליגת המשנה באנגליה, וניצב בעבר בעמדות בכירות בסלטיק, רדינג וניוקאסל.
1 צפייה בגלריה
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
יעמידו תקציב שנע בין 15 ל-20 מיליון דולר. אנשי הקבוצה האמריקאית
(צילום: יאיר שגיא)
מתברר כי כוונתם של הרוכשים היא להעמיד בשנה הראשונה שלהם בוולפסון תקציב של 20־15 מיליון דולר, כשהמטרה היא לעמוד בשלישייה הראשונה בליגה בנתון זה. עוד במסגרת ההכנות, האמריקאים בוחנים גם את נושאי המינויים והמרצ'נדייז – כשהחזון הוא לבנות חנות דגל של המועדון במודל של מנצ'סטר יונייטד. הרוכשים אף נפגשו עם אנשי השיווק של המועדון האנגלי.
האמריקאים פועלים נכון לעכשיו בשיטה מדורגת: אחרי סיום בדיקת הנאותות היסודית, הם מקבלים בכל שלב את המסמכים הנדרשים מצד הפועל ת"א, ואז מוקצים להם שבועיים נוספים של הכנות לשלב הבא. כרגע עומדת על הפרק העברת שני מיליון דולר לחשבון הנאמנות, מהלך שמתוכנן ל־8 במארס.
הרוכשים עוד לא פעלו מול ההתאחדות לכדורגל לגבי העברת זכויות הניהול, אולם צעד רגולטורי שכבר בוצע היה פנייה של בקרת התקציבים להפועל ת"א, ששלחה את אנשי הבקרה לעורכי הדין של האמריקאים על מנת לקבל מושג ראשוני בנוגע לתקציב והצבת הבטוחות הנדרשות.