בעוד ארבעה ימים זה קורה. נבחרת ישראל "תארח" בבודפשט את איסלנד (חמישי, 21:45) בחצי גמר פלייאוף העלייה ותנסה לעשות צעד גדול בדרך להופעה היסטורית ביורו. המנצחת תתמודד מול בוסניה או אוקראינה כעבור שלושה ימים בקרב על הכרטיס הנכסף לאליפות אירופה. רגע לפני ההמראה להונגריה, ערך הבוקר (ראשון) מאמן הנבחרת, אלון חזן, מסיבת עיתונאים לקראת המשחק.
חזן החליט לא לזמן הפעם את החלוץ שון וייסמן, שנבחר אתמול לשחקן החודש של סלרניטנה. המאמן אמר על כך: "הייתי מוטרד מאוד אם לא היו ביקורות לגבי הסגל שבחרתי. אנחנו בונים סגל שהוא לא רק מקצועי, צריך שגם חדר ההלבשה והמרקם כולו ירוץ ויעבוד יחד. אני יודע ששון משחק כרגע, אבל אנחנו מסתכלים בצורה יותר רחבה ויכול להיות שנצטרך שחקנים שרצים לאורך תקופה ארוכה. שון הוא שחקן נבחרת ומן הסתם הוא ימשיך להיות כזה גם בעתיד, והבחירה שלנו הפעם הייתה לשחק בלי שון".
5 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"יש לנו משימה לא קלה מול איסלנד". חזן
(צילום: עוז מועלם)
חזן: "אנחנו בונים סגל שהוא לא רק מקצועי"
(צילום: באדיבות ONE)
על עמדת המגן הימני וההחלטה לזמן את עידו שחר מכבי ת"א ולהשאיר בחוץ את עילי פיינגולד ממכבי חיפה: "ביום חמישי שעבר כל אנשי התקשורת התקשרו לשאול אותי אם עידו שחר פותח בהרכב הנבחרת, ואחרי ה-6:1 (שפסגה מכבי ת"א מאולימפיאקוס) עולות השאלות אם הוא מגן טבעי או לא מגן טבעי. אני מכיר את עידו שחר, ראיתי בו כמה דברים שעשו את השינוי במכבי ת"א, וחשבתי שנכון לרגע זה הוא מתאים לנו. פיינגולד שחקן מאוד מאוד מוכשר שאני עוקב אחריו הרבה זמן וגם הזמן שלא יגיע".
מוקדם יותר הבוקר, שוחרר רז שלמה מהסגל בעקבות פציעה שהוא סוחב, ובמקומו זומן דן גלזר, קשר אופי כרתים. "רז שלמה רץ איתנו והשתדלנו לקחת כמה שיותר שחקנים שרצים איתנו תקופה ארוכה, לא לעשות יותר מדי שינויים לקראת משחק כל כך חשוב כמו מול איסלנד", אמר על כך חזן, "גם כדי לא ליצור דברים שפוגעים במרקם, גם מבחינה מקצועית. מכבי ת"א והוא עדכנו אותנו שהוא יהיה כשיר למשחק הערב של מכבי ת"א, אתמול נודע לנו שהוא מרגיש כאבים. החישוב שלנו הוא לצרף עוד שחקן שיכול להיות 6 קלאסי, כמו דן גלזר שהיה איתנו ועשה עבודה לא רעה, ויש לנו שחקנים שאנחנו יכולים להזיז להיות בלמים והעדפנו לעשות את זה".
5 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"לא חושב לרגע מה קורה איתי באופן אישי". חזן
(צילום: עוז מועלם)
על המצב של הנבחרת ביחס לשחקנים החסרים והתוצאות של הקבוצות: "עד לפני שבוע כולם היו אופטימיים ואמרו שאנחנו בשיאנו - מכבי חיפה עם יכולת מדהימה מול פיורנטינה, מכבי ת"א עם ה-1:4 על אולימפיאקוס. הכדורגל הוא תנודתי, במדינה שלנו מיום ליום הדעות מתחלפות. אני לא חיפשתי תירוצים, אף פעם לא הזכרתי מי חסר והשתמשתי בתירוץ כזה או אחר. יש לנו סגל שחקנים, איתו אנחנו הולכים, בהם אנחנו מאמינים, ואנחנו נעשה את העבודה עם השחקנים האלה בלי להסתכל על תצואה שקבוצה עשתה ביום חמישי, לטובה או לרעה. אנחנו יודעים לחבר את כולם ביחד, כולם מבינים את המשמעות של המשימה שאנחנו יוצאים אליה, ועם זה אנחנו הולכים, זה מה שחשוב מבחינתנו".
על ערן זהבי: "לא היה לנו סימן שאלה לגבי ערן. אנחנו לא משתמשים בשחקנים וזורקים אותם, אנחנו נותנים גיבוי. קורה ששחקן לא מבקיע. הוא הרגיל את הכדורגל הישראלי שהוא כובש כמעט בכל משחק. ברגע שצירפנו אותו אחרי כל הסיפור מפעם, לא היה סיכוי שלא נכלול אותו בסגל. הסיפור שלו צריך להיות מסר. שחקן שמבקיע כמות כזו של שערים נקלע לחודש וחצי שהוא לא מבקיע ופתאום כולם מספידים. תכבדו קצת יותר את המקצוע. אפשר לבקר, אבל לדעת לעשות את זה בצורה יותר מכובדת".
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
"אנחנו לא משתמשים בשחקנים וזורקים אותם". זהבי
(צילום: עוז מועלם)
על ההבדל בין סיום קמפיין מוקדמות היורו לעכשיו: "אני חושב שהתקפה היא שונה, תקופה שונה לחלוטין. אז, כשיצאנו לארבעה משחקים, זה היה ממש בעיצומה של המלחמה שרק התחילה וכולם היו עם אפקטים פשוט מטורפים על כל אחד ואחד מאיתנו. אנחנו עדיין במלחמה, עדיין ברגעים קשים, אבל אנחנו עושים הכל כדי לבודד את כל הדברים מסביב כדי להתמקד מקצועית. אנחנו צריכים לנצח את איסלנד ואז לחשוב על משהו אחר. אנחנו מסתכלים משחק-משחק. יש לנו משימה לא קלה מול איסלנד, אבל אנחנו נחושים לעשות את זה מולם ולהמשיך הלאה".
על עתידו ומעמדו: "אני לא חושב לרגע מה קורה איתי באופן אישי, מה שעומד בראש מעייני זו הצלחת הנבחרת. יצרנו את ההזדמנות לשחק בפלייאוף דרך ליגת האומות, לא קיבלנו אותה. כולם חשבו שאולי נדלג במוקדמות היורו, למנרות שאמרתי שזה יהיה קשה. עדיין יכולנו לעשות את זה... עשיתי את חשבון הנפש האישי שלי, אבל אני מסתכל קדימה".
על היריבה: "איסלנד מאוד מטעה. הרבה נזכרים ביורו 2016 ויש תחושה שעכשיו זו נבחרת בשקיעה, אבל זה לא נכון. לאיסלנד יש שחקנים מליגות בכירות והיא נבחרת פיזית ואגרסיבית. נצטרך להיות יותר מרוכזים מאשר במשחקים נגדה בליגת האומות - ולעשות מה שאנחנו יודעים מה לעשות מולם בצורה טובה".
5 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"עשיתי את חשבון הנפש האישי שלי". חזן
(צילום: עוז מועלם)
על הדברים של מאמן נבחרת איסלנד נגד ישראל: "קראתי, שמעתי, לא מעניין אותי מילה ממה שהוא אמר. מעניין אותי לשחק כדורגל".
על המפתח לניצחון: "כשאני רואה שחקנים בכושר טוב זה מעודד אותי מאוד. אבל משחקי נבחרת זה משהו שונה, המפתח להצלחה הוא היכולת של כולנו להגיע לרמת מחויבות הכי גבוהה שאפשר - זה מה שיכול לעשות את השינוי. לפעמים קל להגיד כמה אנחנו מאמינים ורוצים, אבל בסופו של יום צריך לעשות את זה ולא רק להגיד. כל אחד שעולה על המטוס חייב להבין שאסור להיות במצב שנבחרת אחרת תראה שהיא רוצה יותר מאיתנו".
על יחסי הכוחות: "אני חושב שחלק מהאנשים בישראל לא חושבים שאנחנו מסוגלים, אבל זה לא מטריד אותי. שמעתי גם את הנבחרות האחרות. בסיטואציה מסוימת אנחנו אנדרדוג, אבל זה לא מעניין אותי ולא את השחקנים. אנחנו צריכים לעבוד יותר קשה מכל יריבה והמפתח כמו שאמרתי הוא המחויבות".
על ליאל עבדה: "עבדה עד לפני שבועיים היה בסלטיק וגם תוכנן לשחק - עד אותה סיטואציה עם אותו אוהד. הוא מתאמן איתנו כבר שבוע וחצי, הוא בכושר טוב, אנחנו לא מוטרדים מהכושר שלו".
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ליאל עבדה
שחקן נבחרת ישראל ליאל עבדה
"עבדה בכושר טוב"
(צילום: עוז מועלם)
על שגיב יחזקאל: "הסיטואציה הזויה, כל ההתנפלות של טורקיה כאילו הוא עשה משהו בל יעבור. הוא תמך וזה מתבקש במדינה שהוא חי בה, בטח לא התריס. לרוע המזל שגיב בסיטואציה משפטית וחודש וחצי בלי אימונים זו תקופה קצת ארוכה מדי לפני משחק כל כך חשוב".
על מיגל ויטור: "צריכים להיות מלאי הערכה למי שעושה מה שהוא לא חייב לעשות. מיגל קשר את עצמו למדינה ולכדורגל הישראלי. הוא היה יכול להגיד שהוא פצוע, אבל הוא עשה הכול, הכול כדי להגיע במצב אופטימלי למשחק נגד איסלנד. צריך להעריך אותו על זה. הוא מראה שהוא יודע להעריך את המקום שלו בנבחרת ישראל".

ההרכב מגובש

ההרכב של חזן כבר די מגובש, כשההתלבטות העיקרית היא לגבי עמדת הכנף בצד שמאל, שם אמור היה לפתוח מנור סולומון, אך הוא עדיין לא חזר מהפציעה ולא נכלל בסגל הנבחרת. המועמדים הבולטים לפתוח הם דור תורג'מן, שהוא חלוץ, ועבדה, שהוא שחקן כנף ימין ועבר לאחרונה לשארלוט מה-MLS אחרי שלא שיחק יותר מדי בסלטיק בתקופה האחרונה.
בנבחרת מרוצים מכך שויטור שיחק אמש מול אשדוד והוא יפתח במרכז ההגנה יחד עם שון גולדברג, שהיה אחד השחקנים המצטיינים במכבי חיפה נגד פיורנטינה. אלי דסה ורוי רביבו צפויים לפתוח כמגינים והקישור אמור לכלול את דור פרץ, נטע לביא (מוחמד אבו פאני גם על הפרק) ואוסקר גלוך, כשבהתקפה יוצבו ענאן חלאילי, ערן זהבי וכאמור תורג'מן או עבדה.