אוניון ברלין הודיעה היום (רביעי) שאיתרה אוהד שהשמיע קריאות אנטישמיות במשחקה של הקבוצה מול מכבי חיפה במסגרת הליגה האזורית, והחליטה להרחיק אותו לכל החיים ממשחקי הקבוצה, ולא יורשה להיכנס לתחומי האצטדיון הביתי בבירת גרמניה.
במועדון התייחסו בכובד ראש לטענות של כמה מאוהדי הקבוצה הישראלית. מאמן הקבוצה אורס פישר התנער מהתנהגות הקומץ, וארגוני האוהדים של אוניון ברלין פרסמו אתמול הודעה משותפת שבה הם מסתייגים מהאירועים ומתנצלים בפני מכבי חיפה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי אוניון ברלין
אוהדי אוניון ברלין
אוהדי אוניון ברלין. למצולמים אין קשר לידיעה
(צילום: AP)
"אנחנו רוצים להודות לכל מי שהראה סולידריות כלפי המותקפים בערב המשחק ולמועדוני האוהדים שלנו על עמדתם הברורה. טוב שזיהינו את העבריין", אמר נשיא אוניון, דירק זינגלר. "אין לנו סובלנות לאפליה וגזענות באוניון ברלין. פעלנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להרחיק את האדם הזה משורותינו, וגם העברנו את כל המידע שיש לנו לרשויות במדינה".
2 צפייה בגלריה
אנדראס ווגלסאמר חוגג על חשבון מכבי חיפה
אנדראס ווגלסאמר חוגג על חשבון מכבי חיפה
אנדראס פוגלסאמר חוגג על חשבון מכבי חיפה. התקרית העיבה על המשחק
(צילום: רויטרס)
כזכור, אוהדים של מכבי חיפה טענו כי ספגו קללות על רקע גזעני ואיומים מצד כמה מאוהדי המארחת במשחק שהתקיים באצטדיון האולימפי בברלין. אופ"א הודיעה אתמול כי החליטה לפתוח בחקירת המקרה.
המשטרה המקומית מסרה שאחד מאוהדי חיפה התלונן שאוהד של אוניון ניסה להצית את דגל ישראל תוך שצעק "הייל היטלר" והצדיע לכיוונו במועל יד. אותו אוהד זוהה ולטענת המשטרה יזומן כדי להשיב על שאלות. במקביל.