ה-0:3 הגדול של הפועל באר-שבע אתמול (שבת) בחוץ על הפועל חדרה יחד עם ההפסד של מכבי ת"א, קבעו שהאדומים יסיימו את הליגה הסדירה לכל הפחות במקום השני. במידה ומכבי חיפה לא תנצח מחר את הפועל חיפה, יהיה לקבוצה של אליניב ברדה אפילו סיכוי לסיים ראשונה, מה שלא קרה לה מאז האליפות האחרונה שלה - עונת 2017/18.
גולת הכותרת מהמשחק אתמול היא שלראשונה העונה סוף סוף נראה שיש לקבוצה מבירת הנגב חלוץ מרכזי בכושר טוב, ואולי אפילו שניים כאלה. מדובר בתומר חמד, שכבש בנגיחה, כאשר ב-0:2 על בני ריינה בשבוע שעבר הוא בישל בנגיחה את השער הראשון של קבוצתו. אליו יש להוסיף את פטריק קלימלה הפולני שנכנס כמחליף לאחר שהחלים מפציעה וכבש שער בכורה בקבוצה. במועדון מקווים שהשניים יתמידו בכושר שלהם ויהיו האקס פקטור במשחקי הפלייאוף.
1 צפייה בגלריה
תומר חמד באר-שבע
תומר חמד באר-שבע
בכושר נהדר. חמד
(צילום: יאיר שגיא)
ברדה החליט אתמול לעלות בהרכב התקפי במיוחד ללא שי אליאס ומריאנו בריירו, שבדרך כלל אחד מהם פותח בקישור האחורי. דווקא לקראת סיום המשחק, כשברדה הכניס את השניים על מנת לשמור על היתרון השברירי, הצליחה קבוצתו לכבוש שני שערים נוספים.
בריירו, שחווה עונה הרבה פחות טובה מזאת שהייתה לו בעונה שעברה, הורחק לקרא הסיום בכרטיס אדום בשל עבירה גרסה והוא יחמיץ את המשחק ביום ראשון הבא נגד קרית שמונה. מי שבספק למשחק הוא הקשר הרומני אדריאן פאון שסובב אתמול את הקרסול והוחלף.
אחרי השער שכבש חמד חגגו אנשי הספסל של באר-שבע בחיבוקים ונשיקות למאמן השוערים הצעיר שילה מיארה. בצוות סיפרו שכבר חודשיים מיארה עובד עם השחקנים על תרגיל קרן שנועד לבודד את מיגל ויטור לנגיחה. אתמול ויטור הצליח לנגוח באמצעות התרגיל. הוא לא כבש, אך את ההדיפה של שוער חדרה רובי לבקוביץ' ניצל חמד כדי לכבוש. מיארה הצעיר, שעוד עבד תחת ברק בכר בתקופתו במועדון מוערך מאוד בקרב אנשי הצוות המקצועי, ונחשב לשם דבר בתרגילי מצבים נייחים.