סמוטריץ נגד כדורגל בשבת: חילי טרופר מגיב
(צילום: משי בן עמי)
יממה סוערת עברה על בכירי הכדורגל הישראלי לאחר האמירה הנחרצת של יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', נגד הקדמת משחקי הכדורגל בשבת. סמוטריץ' אף שלח אתמול מכתב ליו"ר מינהלת הליגה, ארז כלפון, ובו טען כי "יש התעלמות בוטה מהציבור הדתי".
לא מעט אנשים יצאו נגד דבריו של סמוטריץ', אחד מהם הוא שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, שהתראיין היום (שלישי) לאולפן ynet ואמר: "במקום להרגיע אחרי בחירות - מדליקים פה מדורות מיותרות. הרי מי שרוצה באמת לעסוק בזה לא מתעסק במכתבים ובכותרות. זו סוגיה מורכבת, יש בה התנגשות של צרכים ורצונות שונים".
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
לא אהב את הגישה של סמוטריץ'. כלפון
(צילום: עוז מועלם)
טרופר הוסיף: "רוב מוחלט של המשחקים בליגות העליונות מתנהלים ביום שישי, במוצ"ש, בראשון ובשני. עכשיו, גם לגבי ליגות ילדים ונוער, כל מה שיכולנו פיזרנו לליגות של צו גיוס. התחלנו לתת פתרונות. זה לא מושלם ויש פה קהלים משני הצדדים. גם אם סמוטריץ' יחליט שזה מה שהוא דורש, זה נחמד לכותרת בעיתון, לא בפרקטיקה של החיים. יש להם חלומות גדולים ואני מכבד את החלומות שלהם. ועדיין, חוץ מלהדליק אש, כל הדברים האלה לא עוזרים".
טרופר המשיך: "קודם כל המינהלת היא גוף פרטי והקבוצות הן קבוצות פרטיות. בוודאי שיש פער ואפשר לעבוד איתם. שוב אני אומר, כמעט תמיד הצלחנו להגמיש את הדברים, אבל זה נכון שאין דרך לפתור את זה במקסימום. יש אגב גם הרבה בעיות שלא קשורות לדת - יש עניינים של תאורה, תחבורה, זכויות שידור - שזה דבר מורכב, אני אגב מאוד מבין, גם אני שומר שבת, גם אני לא יכול ללכת למשחקים בשבת. אז זה לא שאני לא מבין את המקום הזה".
3 צפייה בגלריה
השר חילי טרופר
השר חילי טרופר
"שום דבר טוב לא יוכל לצמוח משיח דורסני". השר טרופר
(צילום: עוז מועלם)
כשנשאל עד כמה הוא מודאג מההתבטאויות של סמוטריץ', ענה: "אני לא מודאג בפרקטיקה שלהן, כי אני יודע שבמציאות החיים, כשהחלומות שלהם יפגשו את המציאות גם בעניינים המדיניים וגם בענייני הכדורגל בשבת, הכל יראה אחרת. אני כן מודאג מרמת השיח, השיח הזה...שום דבר טוב לא יוכל לצמוח משיח דורסני".

"אנחנו עושים את האיזונים הנדרשים"

עוד אחד שזעם על דבריו של סמוטריץ' הוא יו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, שדיבר בתכנית הרדיו של אודי סגל ודוריה למפל. "אנחנו כמינהלת הליגות נותנים את האיזונים בכדורגל", אמר כלפון. "יש לנו משחקים בליגת העל ובליגה הלאומית שמתחילים מיום שישי, משבת, ממוצאי שבת, מראשון וביום שני. אם אנחנו מדברים על השבת עצמה, הקדמת שעות המשחקים היא כדי לאפשר ליותר ילדים, נשים ומשפחות שלמות לבוא למגרשים. באמצע שבוע אנשים עובדים עד השעות המאוחרות ולהגיע לאצטדיונים רחוקים בתנועה שיש בארץ - זה סיוט עבור כל אוהד. לכן אנחנו עושים את האיזונים הנדרשים".
3 צפייה בגלריה
שלאעטה מול אצילי
שלאעטה מול אצילי
"גם בשעון קיץ היו משחקים ביום שבת"
(צילום: גיל נחושתן)
האזינו לדבריו של ארז כלפון
כלפון הוסיף: "גם בשעון קיץ היו משחקים ביום שבת, בשעון חורף הם הוקדמו. שאף אחד לא יתבלבל, גם בשעון קיץ היו משחקים בשבת. אין לי יכולת לקיים את הכדורגל בארץ בלי משחקים בשבת. אין תשתיות, אין מגרשים, אין סוף שבוע ארוך".
לשאלה האם הופתע מהפנייה של סמוטריץ', ענה כלפון: "כן. גם אם רוצים לדבר על משהו, יש דרך לפנות, לדבר. לא משנה אם מדובר בח"כ סמוטריץ' או כל ח"כ אחר. מי שרצה וביקש לשאול, קיבל תשובות".