"לא הולך לשום מקום": צפו במיץ' גולדהאר מדבר
(צילום: ONE)
שלושה שערים הבקיעה מכבי ת"א בבלומפילד העונה, בשני משחקים קשים מול אריס סלוניקי וניס. את הראשון כבש ג'ורג'ה יובאנוביץ', שני הבקיע ערן זהבי, וביום חמישי האחרון, מול הצרפתים, היה זה סטיפה פריצה שניצח את המשחק. שלושה שערים, שלושה חלוצים, כל אחד מהם מהטובים שיש בקבוצה ישראלית.
למרות שהסגל שלה לא הושלם - במכבי ת"א מחכים לאלי דסה, בלם זר ושחקן כנף - ברור שפוטנציאל הקבוצה שנבנית בקריית-שלום העונה הוא גבוה מאוד. בהגנה, שעדיין חסרה שחקנים, יש את ולדימיר איביץ', המאמן שרשום על העונה ההגנתית הטובה ביותר שנראתה פה, עשרה שערי חובה בלבד ב-36 משחקים בשנתו השנייה בקבוצה. הקישור עמוס, מאוד, בטח אחרי חזרתו של דור פרץ. ובהתקפה שלושה אסים, שאולי לא ישחקו כולם יחד, אבל נותנים למאמן כוח עצום.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב
ערן זהבי. לאיביץ' יש צרות טובות
(צילום: עוז מועלם)
איביץ' חזר לעשות את שלו, ומכבי, בשישה משחקים עד כה, עדיין לא ספגה שער כשהיא עם 11 שחקנים על המגרש (אריס, היחידה שהבקיעה מולה, עשתה זאת לאחר הרחקתו של דן גלזר), אבל הציוותים בהתקפה הם אלה שיכולים להלהיב יותר מכל. זהבי לבדו הוא סיפור ענק, וכבר הספיק להבקיע פעמיים מול אריס, אבל הדבר הבולט ביותר הוא האפשרות לבצע שינויים במגרש מבלי שתהיה פגיעה באיכות.

בזכות התיאום

איביץ', כך נראה, הולך לשחק קבוע עם שני חלוצים, ואפילו הציב את ברנדלי קוואס בעמדה הזו. במשחק הביתי מול אריס קוואס פתח לצד יובאנוביץ', שהבקיע את השער הראשון. כשמכבי הייתה זקוקה לעוד שער עלה זהבי מהספסל והבקיע את הראשון שלו בפרמיירה המחודשת. במשחק הבא בבלומפילד, הניצחון על ניס, זהבי כבר פתח ליד יובאנוביץ' ופחות הרשים, אז פריצה החליף אותו והשיג את הניצחון.
בין יובאנוביץ' לפריצה, ששיחקו יחד במשך מחצית מהעונה שעברה, יש כבר תיאום טוב והיה אפשר לצפות בו באותו שער. שרן ייני שלח כדור ארוך ויובאנוביץ' (כמה חשובה האיכות שלו במשחק הגובה) הוריד אותו בנגיחה לכיוון קספר שמייכל, שוער ניס. פריצה ידע היטב מה יובאנוביץ' יעשה. עוד לפני שהכדור הגיע לראשו של הסרבי יצא הקרואטי לריצה מתוזמנת היטב. שני שחקני ניס באזור הסתכלו על הכדור ופריצה ניצל זאת. הוא הקדים את שמייכל, שיצא לא טוב, והקפיץ מעליו. תיאום מושלם שהסתיים בשער.
3 צפייה בגלריה
יובאנוביץ' ופריצה
יובאנוביץ' ופריצה
יובאנוביץ' ופריצה. מכירים היטב
(צילום: עוז מועלם)
העונה פריצה עדיין לא פתח במשחק ואילו יובאנוביץ' תמיד בהרכב. "בקיץ אשתי ילדה והמאמן איפשר לי לנסוע כמה פעמים להיות עם המשפחה", אמר פריצה לאחר המשחק בחמישי. "חיכיתי שהמשפחה שלי תגיע לישראל ועכשיו אני מקווה שאשחק גם בהרכב. אני מקווה שנעפיל לאירופה ויהיה לכולם זמן לשחק".
זו שאלת השאלות - האם כל השלושה יהיו חלק מהקבוצה? יובאנוביץ' וזהבי כמובן, ובמכבי מרוצים מאוד מפריצה, אבל כדי לרשום בלם זר חדש, שהוא הכרח עבור הקבוצה, יש צורך בשחרור או מכירה של אחד הזרים. האידיאל הוא הצלחה בהחתמת אלי דסה, דבר שיוביל לעזיבתו של אנדרה ז'ראלדש ולהישארותו של פריצה. זו לפחות התוכנית.

הבדל סגנוני

שלושת החלוצים של מכבי הם לא מהסוג שעובר יריבים בדריבל או בהכרח מייצר לשחקן אחר, אבל אזור המחיה שלהם במגרש כן שונה במידה מסוימת. יובאנוביץ' הוא החלוץ המרכזי הקלאסי ביותר, זה שמבקיע את השערים שלו בנגיעה אחת בכדור ומחזיק גם במשחק ראש מצוין. זהבי אוהב לרדת מעט לאחור, להיות מעורב יותר במשחק, ואז להיכנס ללא תנועה לתוך הרחבה. פריצה הוא בין לבין.
יובאנוביץ' הבקיע בעונה שעברה 20 שערי ליגה - 11 בליגה הסרבית בחלק הראשון של העונה ועוד 9 החל מחודש ינואר, שבו הגיע לישראל. פריצה, שהתחיל את העונה במכבי, הרשית 15 פעמים בליגת העל. לכולם ברור שזהבי, כל עוד יהיה כשיר, יכבוש המון. ביחסי ההימורים למאבק מלך השערים העונה מופיעים כל השלושה בין שמונת הראשונים בליגה.
3 צפייה בגלריה
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב
איביץ'. יכול להיות מרוצה מהעומק בהתקפה
(צילום: עוז מועלם)
קיום המונדיאל באמצע העונה מוסיף לעומס המשחקים, אבל זה נכון לכולם. אם מכבי תעפיל לשלב הבתים של הליגה האזורית השבוע אז יהיה מדובר באמת בעומס רציני, שני משחקים בשבוע באופן כמעט קבוע, כיוון שכל ששת משחקי הבתים יתקיימו לפני המונדיאל הנפתח באמצע חודש נובמבר. במקרה כזה, אם מכבי תשמור את כל שלושת החלוצים אצלה יהיה לה יתרון גדול. בטח כשלוקחים בחשבון שיש בקבוצה קשרים התקפיים כמו אוסקר גלוך ופארפה גויאגון שיכולים גם הם לשחק מתחת לאחד החלוצים.
בינתיים, בכל מקרה, נראה שהמרוויח העיקרי מהנוכחות המסיבית בהתקפה הוא גבי קניקובסקי, שיכול לעשות עוד קפיצת מדרגה העונה. הוא זה שמכניס את רוב הכדורים לשחקני ההתקפה, אותם שחקנים שאפשר לצפות שיבקיעו לא מעט העונה. ההגנה של איביץ' אמורה לעשות את השאר.