1. המבחן של לאזטיץ'. המפגש עם מכבי חיפה בשבת (20:30) יהיה המשחק גדול ראשון של מאמן מכבי ת"א, שבשלוש העונות האחרונות אימן את באצ'קה טופולה, קבוצת מרכז טבלה בסרביה. מחר הוא יתייצב על הקווים במרכזה של היריבות המקצועית הגדולה ביותר של הכדורגל הישראלי, כשהלחץ עליו (הפסד והוא מאבד את הפסגה). באירופה, נכון לעכשיו, לאזטיץ' השיג מצד אחד את הכרטיס היוקרתי לליגת האירופית, אבל מצד שני הוא כבר סופר שני הפסדים לבראגה ומיטיולן.
4 צפייה בגלריה
לאזטיץ'
לאזטיץ'
לאזטיץ'
(צילום: עוז מועלם)
בליגת העל ההתחלה נראית מבטיחה עם חמישה ניצחונות ותיקו אחרי שישה מחזורים. מצד שני, היכולת לא תמיד משכנעת, בעיקר במשחקים האחרונים - הפועל באר-שבע הגיעה לבלומפילד, נראתה טובה יותר והפסידה; הפועל ירושלים נכנעה רק בתוספת הזמן; עירוני טבריה הצליחה לסחוט תיקו; ומכבי נתניה נוצחה רק לאחר שני פנדלים. לצד חיסורים משמעותיים בהגנה, דווקא משהו בהתקפה עדיין חורק, כאשר האלופה כבשה עד כה 11 שערים בלבד, לעומת 15 של מכבי חיפה.
2. המוכנות של בכר. שלושה שבועות לאחר שפוטר מהכוכב האדום בלגרד, ברק בכר ראה מסלון ביתו בחולון כיצד מסאי דגו שובר בצורת ירוקה בת 12 שנה עם ניצחון על הצהובים בבלומפילד, משימה שממרום שלוש האליפויות בהן זכה עם מכבי חיפה, לא הצליח להשלים. העתקת משחק העונה מבלומפילד לטדי הוא סוג של הקלה עבור המאמן והשחקנים, למרות שביציע בבירה יהיו אוהדים צהובים בלבד.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
הירוקים נראים מוכנים יותר. בכר
(צילום: עוז מועלם)
מקצועית, מכבי חיפה מגיעה בכושר מצוין עם ההתקפה הטובה בליגה (15 כיבושים), שתי ספיגות, שלישייה מול סכנין ורביעיות נגד טבריה וקריית־שמונה - ובעיקר שדרוג הסגל עם זרים איכותיים (מתיאס נהואל, קסנדר סברינה, פדראו, ויטאל אנסימבה אוליסנדר סירוטה) אחרי העזיבה של מספר שחקנים משמעותיים (פרנצדי פיירו, פייר קורנו, דניאל סונדגורן וענאן חלאיילי). בקיצור, הירוקים נראים מוכנים מאוד לקרב מול מכבי ת"א.
3. חובת ההוכחה. לדין דוד, שנמצא בפסגת כובשי השערים של הליגה נכון לעכשיו עם שישה כיבושים בחמישה משחקים, יש הזדמנות להראות למאמן הלאומי רן בן שמעון שיש לו מקום בכל הרכב ובכל שיטה. מהצד השני, ערן זהבי איבד את מקומו כחלוץ הבכיר בצהוב, ויש לו שער בודד (בפנדל) בשישה מחזורים, אבל זו בדיוק הבמה המתאימה עבורו, בין אם יפתח או יעלה מהספסל, לחזור לעניינים. אחרי הכול, הוא עדיין איש של משחקים גדולים.
4 צפייה בגלריה
זהבי דוד
זהבי דוד
הרבה מה להוכיח. זהבי ודוד
(צילומים: עוז מועלם)
4. החוסן של סבע. מכבי חיפה צירפה שחקנים רבים בקיץ במטרה למלא מחדש את השורות, אבל נראה כי הסיפור הגדול הוא דווקא שחקן ההתקפה שחזר, דיא סבע. בכר עמד ממש על הרגליים האחוריות על מנת שיחזור למלא תפקיד מרכזי במכונה של הירוקים, אחרי שהושאל בעונה שעברה לאמירייטס קלאב.
אלא שזה לא עבר בשקט, וחלק מהאוהדים הירוקים שרקו לו בוז בעקבות הפוסט ששיתפה אשתו בעקבות ה-7 באוקטובר. אולם ככל שהוא הוכיח את עצמו על המגרש (ארבעה שערי ליגה ושני בישולים) ככה דעכו עוצמות הדציבלים נגדו ביציע, במה שאפשר להגדיר כמפגן מנטאלי מרשים. המשחק מול מכבי ת"א מהווה עוד מבחן אופי לשחקן מול הגנה שצפויה לעשות לו חיים קשים. אגב, כמו במקרה של דוד, גם כאן מדובר בשחקן שנגרע מהסגל הלאומי ולא בהכרח בצדק. המשחק המדובר מהווה הזדמנות להוכיח לבן שמעון עד כמה הוא טעה כשהחליט לא לזמן אותו לסגל הנבחרת.
4 צפייה בגלריה
סבע
סבע
מקבל חיבוק חם. סבע
(צילום: עוז מועלם)
5. קרב בלימה. פדראו כבר היה בדרך למכבי ת"א, אולם בסופו של דבר בחר מאמן האלופה ללכת על המוכר והידוע מבחינתו, נמניה סטואיץ', ששיחק תחתיו בבאצ'קה טופולה. הבלם הסרבי הצטרף בקיץ האחרון לכוכב האדום בלגרד אבל בחר בסופו של דבר לוותר על הקפיצה לאלופת סרביה לטובת שילוב כוחות מחודש עם לאזטיץ'. מחר צמד הבלמים ייפגשו לקרב ראש בראש, שני מנהיגים, שחקני מפתח, למבחן כוח אמיתי ראשון.
מעטפת הבלימה של פדראו יחד עם אולכסנדר סירוטה נראית איכותית יותר, קל וחומר עם החזרה של עבדולאי סק ושון גולדברג שמהווים כאב ראש טוב לבכר. מנגד, סטואיץ' מוקף בעיקר בבלמים ישראלים כמו עידן נחמיאס, רז שלמה או סתיו למקין, שמצטרפים לטייריס אסאנטה, וחלקם מוסטים לעמדות המגן. שתי ההגנות יחדיו ספגו חמישה שערים בלבד ב-11 משחקים, ואין ספק שמדובר בחומות משמעותיות.