עומרי גאנדלמן היה במוקד תשומת הלב של התקשורת הבלגית החל מהרגע הראשון שלו בגנט, ולא מהסיבות האידיאליות. "זו לא החתמה שלי, היא מאה אחוז של היין ואנהזברוק", אמר ראש מערך הסקאוטינג של הקבוצה, סמואל קרדנאס, בהצגה הרשמית של הקשר, ובכך דאג להבהיר כי הוא היה מעדיף שלא לראות אותו בכחול-לבן של גנט, שרכשה אותו ממכבי נתניה תמורת 2.3 מיליון יורו והחתימה אותו לחמש שנים. ואנהזברוק לא נשאר חייב והגיב ש"למרבה המזל, המאמן מחליט על הרבה דברים", ומעט לאחר מכן עזב קרדנאס.
שנה לאחר מכן, גם ואנהזברוק כבר לא חלק מהמועדון, אבל "ההחתמה שלו" בהחלט כן, והיא הפכה לתופעה. גאנדלמן בן ה-24, קשר אמצע חזק בעל נוכחות מרשימה (1.88 מטר) – מחזה די נדיר אצל כדורגלנים ישראלים – הפך לנשק התקפי שקשה מאוד לעצור בזכות משחק ראש קטלני והיכולת להצטרף מקו שני. ובמספרים: הבחור כבש 13 שערים ב-17 משחקיו האחרונים במדי הקבוצה. בסך הכל יש לו 17 שערים ב-51 משחקים עבור גנט, אחד בכל 166 דקות על הדשא, וגם שבעה בישולים. מספרים של חלוץ, ואחד לא רע בכלל.
5 צפייה בגלריה
גאנדלמן
גאנדלמן
מכונת שערים מעמדת הקשר. גאנדלמן
(צילום: VIRGINIE LEFOUR / BELGA / AFP)
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר

רביעייה ב-26 דקות, דירוג מעל אמבאפה

"מי אם לא הוא?" כתבו בשבוע שעבר בחשבון ה-X של גנט, לאחר שגאנדלמן כבש את השער היחיד בניצחון החוץ על פרטיזן בלגרד של ביברס נאתכו במשחק הראשון של פלייאוף מוקדמות הקונפרנס-ליג – וסיפקו הוכחה למוניטין המתפתח שלו כסקורר. גם האוהדים יצאו מגדרם ברשתות החברתיות, כשאחד מהם הדביק את פניו של גאנדלמן על גופו של רונאלדו הברזילאי.
באופן טבעי, לגאנדלמן לקח קצת זמן להתאקלם בבלגיה, וכרטיס אדום שספג 14 דקות לאחר שעלה כמחליף במחזור ה-12 של עונת הבכורה שלו אף עורר את זעמם של אוהדי גנט. אבל לאט-לאט הוא נכנס לעניינים, ולאחר מה שעשה במחזור האחרון של העונה הסדירה, כבר לא היה איש בקהל או בצוות הסקאוטינג שלא הבין שמדובר בשחקן מיוחד. להבקיע ארבעה שערים במשחק אחד זה נדיר, וגאנדלמן עשה זאת כמחליף. הוא עלה מהספסל בדקה ה-29 מול שרלרואה, ועם רביעייה בין הדקות 41 ל-67 הוביל את קבוצתו ל-0:5.
"אני מודה שלא ציפיתי לזה", הצטנע אז גאנדלמן, שהפך לראשון במאה ה-21 שמבקיע רביעייה כמחליף בליגה הבלגית, והבהיר: "לא אכפת לי אם אני בהרכב או לא, אני תמיד מוכן". מי שלא היה מופתע הוא ואנהאזברוק, שחרץ כי מדובר ב"קשר עם יכולות ונשמה של חלוץ". אפילו ב"מארקה" הספרדי התייחסו לאירוע, וקבעו כי נמצא "המחליף הטוב בעולם". כמה ימים לפני כן, אגב, הוא נותר מחוץ לסגל של נבחרת ישראל למשחקי פלייאוף העלייה ליורו של ליגת האומות.
הערב הנפלא לא היה מושלם מכל הבחינות, משום שלמרות הניצחון, גנט סיימה את העונה הסדירה במקום השביעי - מחוץ לפלייאוף העליון. אבל אחרי הרביעייה גאנדלמן כבר לא נותר מחליף. הוא פתח בתשעה מעשרת המשחקים של גנט בפלייאוף האמצעי (כן, בבלגיה עוד יש דבר כזה), ותרם במהלכם חמישה שערים ושני בישולים בדרך לעונה הכי פורה שלו בקריירה, שכללה 13 שערים ושבעה בישולים ב-45 הופעות בכל המסגרות.
5 צפייה בגלריה
היין ואנהזברוק
היין ואנהזברוק
האיש שהביא את גאנדלמן לגנט. ואנהזברוק
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
עדות טובה ליכולת המרשימה של גאנדלמן ניתנה בחודש מאי, אז ערכו בקבוצת המחקר "CIES" דירוג של המסיימים הכי אפקטיביים מתחת לגיל 25 בשמונה הליגות הבכירות באירופה, ושיבצו את גאנדלמן במקום השני. הוא הקדים לא מעט שחקני-על, בראשם קיליאן אמבאפה שדורג רביעי, וגם היה היחיד בחמישייה הראשונה שהוא לא שחקן התקפה.

"מתמקם כמו חלוץ אמיתי"

גם בפגרת הקיץ הוא המשיך את המומנטום הנפלא. גאנדלמן, שתורם לא מעט גם בחלק ההגנתי, נבחר להיות אחד משלושת חריגי הגיל של נבחרת ישראל בטורניר הכדורגל האולימפי בפריז, בין השאר בזכות העובדה שהיה לו חלק גדול בהגעה של הכחולים-לבנים למעמד, עם שער שהיה שווה רבע גמר ביורו הצעירות בקיץ 2023. הפעם החבורה של לוזון ממש לא הרשימה, אבל גאנדלמן, שגם שימש כקפטן בגלל שדניאל פרץ נפצע ונעדר, היה ללא ספק שחקן השדה המרשים ביותר שלה, וגם כבש את אחד משני שעריה בטורניר (בנגיחה כמובן).
5 צפייה בגלריה
גאנדלמן
גאנדלמן
כבש גם באולימפיאדת פריז. גאנדלמן
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
העונה הנוכחית נפתחה בצורה חלומית אף יותר, עם ארבעה שערים בששת המשחקים הראשונים. ואלה לא רק המספרים, אלא החשיבות שלהם. הוא העלה במו רגליו את קבוצתו לשלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס-ליג, כאשר נכנס כמחליף בדקה ה-79 כשגנט פיגרה במשחק הגומלין מול סילקבורג, קבע הארכה עם שער בדקה ה-92 ואז מנע פנדלים כשהכריע את ההתמודדות בדקה ה-118.
"אני אפילו לא צריך לחפש אותו, הוא תמיד במקום הנכון", התרשם הקפטן סוון קומס. "הוא ממקם את עצמו כמו חלוץ אמיתי. זו אחת האיכויות הגדולות ביותר שלו ואנחנו צריכים להמשיך לשחק על זה. החודשים הראשונים שלו אולי לא היו קלים, אבל זה נורמלי כשאתה מגיע מליגה אחרת. הוא גם בחור נהדר, אז כולנו רוצים בהצלחתו. מעולם לא ראיתי קשר שמייצר הזדמנויות בקלות כזו".
5 צפייה בגלריה
גאנדלמן
גאנדלמן
"יודע שאני מסוכן ברחבה". גאנדלמן
(צילום: VIRGINIE LEFOUR / BELGA / AFP)
לאחר הניצחון על פרטיזן, באתר הרשמי של גנט דרשו לדעת אם גאנדלמן שיחק בעברו כחלוץ, והופתעו מאוד מתשובתו. "להפך, פעם הייתי בלם", הוא הודה, "אני יודע שאני יכול להיות מסוכן ברחבה. אני עובד על זה כל יום. התאמנתי הרבה על התנועה שלי ברחבה עם דניאל מיליצ'ביץ' (עוזר המאמן של גנט), על 'לחוש' לאן הכדור הולך להגיע. כשאתה רואה שעבודה קשה באימונים מתוגמלת במשחקים, זו התחושה הכי טובה שיש. אני מקבל הרבה תמיכה מהחברים לקבוצה, הם כבר קוראים לי 'עומריגול'".
על מנת לעשות קפיצת מדרגה נוספת, גאנדלמן צריך לשפר עוד הרבה דברים במשחק שלו, בעיקר בכל מה שקשור לתפקידים היותר טבעיים של קשרים, כמו ניהול המשחק ויכולת המסירה. לשמחתו, הוא כבר הוכיח בגנט שהוא יודע לעבוד קשה ולשפר מאוד אספקטים מסוימים.
כשהיה בן 17 הוא עבר לגור לבדו בגרמניה, לאחר שחתם בווהן ויסבאדן מהבונדסליגה לנוער. בתוך פחות משנה הוא שב לארץ בגלל הגיוס לצה"ל, אבל מאז הצהיר במספר הזדמנויות כי התקופה בגרמניה חישלה אותו, שהוא התאהב בתרבות של המדינה, ושהוא חולם לשחק שם. אם ימשיך בכושר הנוכחי, בקרוב הוא בהחלט יוכל להגשים את החלום. האמת שגם קשה לחשוב על ליגה שיותר מתאימה לו.
פורסם לראשונה: 01:30, 26.08.24