באדיבות תאגיד השידור כאן
התקציר באדיבות כאן 11
למרות הרכב התקפי על הנייר, נבחרת ישראל התבטלה לגמרי מול נבחרת אנגליה, והפסידה 2:0 במסגרת המחזור השני ביורו עד גיל 21. אנתוני גורדון כבש כבר בדקה ה-15 והעלה את האנגלים ליתרון ראשון, ובדקה ה-69 אמיל סמית'-רואו הכפיל. במשחק השני בבית מספר 3, ניצחה צ'כיה את גרמניה 1:2, תוצאה שמשאירה סיכוי לנבחרת של גיא לוזון להעפיל לרבע הגמר במקרה שתנצח במשחק האחרון של שלב הבתים.
"מבחינה הגנתית היינו קבוצה טובה", אמר בסיום המאמן גיא לוזון. "אם משווים את המשחק הזה למשחק מול גרמניה, שהגיעה להרבה איומים מול השער שלנו, אז במשחק הזה היו לאנגלים שלושה איומים לכל היותר. מבחינה התקפית, מה שלא ניסינו לא הצליח. התקשינו מול האיכות האנגלית להגיע למצבים, הם עשו הגנה מושלמת, עשינו כל שביכולתנו. אסור לשכוח שהתמודדנו עם הנבחרת החזקה בטורניר וזה מה יש. אם הייתי יודע שנגיע למשחק האחרון כשאפשר להעפיל לרבע הגמר, הייתי חותם על זה".
2 צפייה בגלריה
אנגליה ישראל מתחת 21 אנתוני גורדון סתיו מלקין
אנגליה ישראל מתחת 21 אנתוני גורדון סתיו מלקין
למקין בתיקול חריף מול כובש השער לאנגליה, גורדון
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
על היריבה במשחק הבא אמר המאמן: "צ'כיה לא פחות איכותית מגרמניה, צריך ללמוד אותם ולבוא עם הרבה אמונה, הרבה שקט עם הכדור ולעשות את זה. אנחנו כבר פה, אז נעשה את המקסימום שלנו כדי להגיע לשבת הבא".
אוסקר גלוך סיכם: "עשינו כל מה שאנחנו יכולים, היה משחק קשה, לרוב התגוננו, התמודדנו מול נבחרת ברמה גבוהה, אבל זה לא הצליח. אנחנו עכשיו עם הפנים למשחק הבא. מה צריך לעשות אחרת? לנצח, כי אם אנחנו מנצחים אנחנו יכולים לעלות. כל אחד מאיתנו יעשה את הטוב ביותר שלו ונילחם עד הסוף בתקווה לעשות את זה".
2 צפייה בגלריה
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
"התמודדנו מול הנבחרת החזקה ביותר". לוזון
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
אז באיזה תסריט היא תצליח במשימה? לישראל יש נקודה אחת אחרי שני משחקים והיא עכשיו במקום האחרון בבית. הנבחרת חייבת לנצח את צ'כיה כדי לשמור על סיכוי לעלייה לרבע הגמר אבל לא תלויה בעצמה. במשחק המקביל גרמניה תשחק מול אנגליה וישראל חייבת שגרמניה לא תנצח את האנגלים (שכבר עלו).
אם גם ישראל וגם גרמניה ינצחו, אז העלייה תוכרע על הפרש שערים. כרגע לגרמניה יש שער אחד יותר מישראל, ולכן אם גם ישראל וגם גרמניה ינצחו אז ישראל תצטרך לנצח בהפרש גבוה יותר משני שערים כדי לעלות (אם גרמניה תנצח 0:1, אז ישראל תצטרך לנצח 0:3). אם לשתי הנבחרות יהיה את אותו הפרש שערים, מה שיקבע תהיה כמות הכרטיסים האדומים והצהובים ושם יש לגרמניה יתרון.
טבלת הבית הישראלי אנגליה - 6 נק' (0:4) צ'כיה - 3 נק' (3:2) גרמניה - 1 נק' (3:2) ישראל - 1 נק' (3:1)